PDA

View Full Version : probleempjes ...



Lord Abortion
8 augustus 2005, 16:17
Het zit me niet mee! Ik heb enkele probleempjes met mijn beide gitaren, en dus ook enkele vraagjes.

1. Mijn Stagg Warlock blijft maar ontstemmen, en het lukt niet meer om haar gestemd te krijgen. Een combinatie van defecten aan de brug, kam en stemsleutels. Omdat de pickups ook enorm feedbacken als je amp een beetje openstaat, heb ik besloten om dit allemaal maar zo te laten, en meteen een nieuwe gitaar in de plaats te kopen als backup.

2. Mijn BC Rich NJ Beast heeft ook enkele problemen. Het eerste is de electronica. Ik heb twee DiMarzio's zelf geïnstalleerd, met faseschakelaar en serie/parallel. De output van de gitaar is wel laag, lager dan mijn Stagg zelfs, en omdat er een X2N en Super2 inzitten vermoed ik dat dit niet klopt. De volume- en tonepot kraken allebei wel, en ze werken niet goed meer (volume op 0 geeft toch geluid en tone toedraaien zorgt voor een enorme volumedrop). Ligt die lage output dan aan de pots?

3. Het zwaarste probleem: de Floyd van mijn Beast staat al een tijdje niet meer centraal denk ik. De dikke E-snaar ligt heel erg op de rand van het fretboard, en de dunne E-snaar ligt ver van de rand. Als je van bovenaan naar de gitaar kijkt zie je aan de inlays & polepieces ook dat alles precies een beetje verschoven is. Dit is nog niet heel erg lang zo, en ik heb niets veranderd aan snaarspanning, trussrod of brug. Zijn dit dan gewoon die "mesjes" die versleten zijn, en moet ik een nieuwe brug kopen?

Alvast bedankt

Swan
8 augustus 2005, 16:44
1; Stagg
2: X2N heeft idioot hoge output dus je hebt duidelijk iets niet goed aangesloten, ik zou als je zelf niet weet wat je aan t doen bent (blijkbaar) hem ff naar n gitaarbouwer brengen en goed laten solderen met nieuwe pots..
3: je kan duidelijk zien als de floyd niet goed op de pootjes staat, hoe bedoel je verschoven? kijk je van boven of vanaf de nek en hoe ligt t op de rand?

Lord Abortion
8 augustus 2005, 17:05
De schakelingen zijn juist gesoldeerd hoor, maar ik denk dat mijn pots gewoon ka-pots zijn. Misschien zijn ze wat te warm geworden tijdens het solderen.

Ik heb geen digitale camera, dus ik zal proberen uit te leggen hoe het eruit ziet met die snaren. Aan de kam is er een gelijke afstand tussen de snaren, en de buitenste snaren liggen even ver van de rand van het fretboard. Naarmate je dichter komt bij de brug is die afstand tussen de buitenste snaren en rand van fretboard niet meer gelijk. Aan de ene kant groeit die, aan de andere kant krimpt die. Tegen dat de snaren boven de pickups zitten merk je ook dat ze niet perfect boven de polepieces lopen, vooral de drie dikke snaren, die zitten toch 1,5mm te ver.

Swan
8 augustus 2005, 17:16
ja dat had ik ook precies t zelfde met mn BC Rich NJ Warlock...mn lage E viel bijna van t fretboard af terwijl de hoge E er ver opzat...

heb ik toen nooit iets aan gedaan, maar waarsch zit t eerder in de nek dan in je floyd...of heel de floyd moet fout in de body geplaatst zijn en daar doe je toch nix aan...