PDA

View Full Version : Kapotte Ibanez schakelaar



AutoStatic
4 september 2002, 14:50
Ik heb twee Ibanez MT10 Mostortions en van allebei is de aan/uit schakelaar kaduuk. Iemand een idee of je die schakelaartjes nog ergens kan krijgen en of je er misschien ook een andere (van bijv. Boss) in kan zetten?

Dirk_Hendrik
4 september 2002, 16:26
Ook Ibanez is een draak met zijn spare parts (net als bijvoorbeeld Yamaha (Duur!!))

Is een van die mostortions te koop?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2002-11-05 14:24 ]</font>

AutoStatic
4 september 2002, 16:50
Eh, nee. Sorry. Af en toe ebay checken dan kom je nog wel eens wat tegen. Zaterdag een zgan Mostortion opgehaald in Aken. Maar die vertoont dus hetzelfde mankement als de Mostortion die ik al had.

AllodoX
4 september 2002, 18:12
en hoe ziet dat schakelaartje eruit ?

Dirk_Hendrik
4 september 2002, 21:43
Op 2002-09-04 16:50, schreef AutoStatic:
Maar die vertoont dus hetzelfde mankement als de Mostortion die ik al had.


Daarom juist! :smile:

MADdie86
5 september 2002, 10:59
Ik heb nog een heel stel schakelaars liggen.
Hoeveel polen heeft ie?? hoeveel standen en wat zijn de afmetingen??

Mzlls

AutoStatic
5 september 2002, 14:18
Het is het aan/uit schakelaartje waarmee je dus het pedaal activeert. Is driepolig geloof ik, zo'n plastiek vierkant dingetje. Even kijken of ik ergens een PCB of foto kan vinden.

AutoStatic
5 september 2002, 14:19
Maar als je wat zou hebben zou dat te gek zijn. Ik doe ze niet weg want ze worden steeds schaarser. Je komt ze bijna nooit tegen en als ze het allebei doen heb ik altijd een reserve stompboxie.

AutoStatic
6 september 2002, 08:50
Fotootjes:
http://www.autostatic.com/logimages/mostortion1.jpg
http://www.autostatic.com/logimages/mostortion2.jpg

Er schijnen ook Boss schakelaartjes in gezet te kunnen worden want op reserve-onderdelen van Ibanez wachten schijnt verloren tijd te zijn.

MADdie86
6 september 2002, 14:03
Bedoel je nou de potmeters??

Maarja waar woon je?? Dan kan ik hem eventueel voor je inbouwen (als ik tijd heb :sad: kut school )

AutoStatic
6 september 2002, 14:11
Nee, niet de potmeters, het schakelaartje onder het kleppie! Foto 2.

AllodoX
6 september 2002, 23:38
standaard schakelaartje.. zelfde als in een BOSS zit jah

MADdie86
17 september 2002, 21:45
Owh gewoon een schakelaartje voor je FX, ik dacht je gitaar.
Maar ik heb nog 3 Boss/Ibanezz schakelaartjes.
Moet je hem nog??

Dirk_Hendrik
17 september 2002, 22:56
En nog even van een andere zijde... voor als Madie168 uitverkocht is:
1: een volgens mij soortgelijke schakelaar staat in de Farnell (www.farnell.com langzaam dat wel) gids.

2: slechter, .... Bij de Albert Heijn hebben ze van die groenteweegschalen met zo'n groot selectiebord met plaatjes er op. Druk op het plaatje va jouw groente en dan op de "bon" knop. Die "bon" knop kwam er bij mij dus afgelopen zaterdag af vliegen (netjes terug gezet) maar: Daarachter zitten tientallen functionerende schakelaartjes van het juiste type. Happy Hacking!! :razz:

MADdie86
19 september 2002, 18:47
Uhm die dingen van de hema die zij normaly closed :S en die je nodig hebt zijn normaly open :grin:

Sorry heren :wink:

Geef een prive beright en k stuur je de onderdelen toe.

AutoStatic
20 september 2002, 10:12
Oeps, sorry dat ik niet meer langsgeweest ben. Heb voor weinig een Boss schakelaartje gekocht en na wat bijvijlen paste en werkte het perfect. Heb nog een mail gehad van de importeur van Ibanez dat onderdelen voor zulke oude effecten niet meer te krijgen zijn. Maddie fnks voor alle moeite!

MADdie86
26 september 2002, 11:19
oh is goed hoor.
als electro freak heb ik gewoon veel spul. maar met deze kut school :s ben je gewoon down.
dus sorry in dit topics of andere als ik geergerd ofzo lijk te zijn :smile:

mzlls

AutoStatic
26 september 2002, 11:42
Valt wel mee hoor :smile:

MADdie86
26 september 2002, 14:04
Eerlijk??
Maarja jullie mogen mij altijd alles vragen, of ik alles heb of weet dat is een tweede :smile:

AutoStatic
26 september 2002, 14:09
Ja ja, eerlijk!
Hou ik je aan hè!

MADdie86
30 september 2002, 19:22
Is goed :smile:
Ik weet best veel (maar nooit dat wat iemand wil weten)

Anders Destium
30 september 2002, 22:36
Komt ie, mijn vraag dan, hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn volume potmeter van mijn S-520 ook op nul komt.
Als ik hem helemaal omlaag draai blijft hij signaal geven, dus als je iets aanraakt geeft hij geluid door, hier heb ik bij mijn andere gitaren geen last van, wat doe ik hier aan?

Ik heb vandaag al Rockpalace gemeeld, maar ik betwijfel of die gasten terugmelen, ze hebben nogal slechte meelreputatie bij mij in ieder geval...

Alvast bedankt in ieder geval :smile:

MarshallSG
29 augustus 2003, 23:55
Ik heb een Ibanez SC10 Super Stereo Chorus en een MT10 Mostortion waarbij allebij de on\of switch het niet meer goed doet. (Ik moet c.a. 6 x keer op m'n on/of switch drukken voor dat hij het doet. Heeft iemand hier onderdelen voor?

Reverby
30 augustus 2003, 06:12
Is dat een typisch Ibanez probleem? Die switches?
Ik had vroeger een pt3 van Ibanez (3 effecten in een bakje) en die heb ik destijds weggedaan om dat 3 van de 4 switches het niet meer deden.
Ook heb ik thuis nog een oude Ibanez chorus liggen (zo'n paarse met een vierkanten zilverkleurige switch) en je raad het al de switch is defect!
Ik dacht al dat het aan mij lag maar na het lezen van dit topic ben ik weer gerustgesteld! :D

Dirtypool
30 augustus 2003, 20:06
Het wordt tijd alles in een hammondbakkie te monteren met een fatsoenlijke schakelaar.
Mijn tubescreamer TS10 heeft ook al aan/uit problemen.
Al lijkt hij hierin wat op zn baasje :cool:

Grtz Richard

Dirk_Hendrik
31 augustus 2003, 15:28
Is dat een typisch Ibanez probleem? Die switches?
Ik had vroeger een pt3 van Ibanez (3 effecten in een bakje) en die heb ik destijds weggedaan om dat 3 van de 4 switches het niet meer deden.
Ook heb ik thuis nog een oude Ibanez chorus liggen (zo'n paarse met een vierkanten zilverkleurige switch) en je raad het al de switch is defect!
Ik dacht al dat het aan mij lag maar na het lezen van dit topic ben ik weer gerustgesteld! :D

jammer.
De switches die in jouw chorus zitten zijn andere dan in een 10-series.

daron_kurt
31 augustus 2003, 20:21
ik heb er ook problemen meej, gewoon terug naar de winkel, nieuw schakelaartje kopen (2.50 euro) erin zetten, en klaar is kees, ik had zelfs nog garantie de 2e keer dat het me gebeurde...