PDA

View Full Version : Wacken Open Air 2005



(V)etallica
8 augustus 2005, 14:05
Hey,
op de zoekfunctie kon ik geen wacken topics vinden (van 2005)
so here goes:

Wie is erheen geweest?

Door verschillende wensen heb ik veel dingen die ik wilde zien niet gezien :S
maar toch was het een erg vet festival

ff een paar reacties op een aantal bands

Accept - hoofdact op de laatste dag, was onverwachts zeer vet (heb ze ook gezien op Graspop, toen vond ik ze minder maar dit keer stond ik naast een Accept-fan :P) Beetje jammer van de gitaarproblemen, ik vond dat ze dat beter hadden kunnen oplossen.
Dragonforce - erg jammer dat ik op mensen moest wachten die ochtend, heb er weinig van gezien maar t leek me erg vet
Eisregen - gemist, wel zonde want die wilde ik wel zien
Equilibrium - toen ze eindelijk begonnen had ik het al wel weer gezien en ben ik naar Kreator (<-- volgens mij) gaan kijken.
Hammerfall - had ik vetter verwacht, maar toch erg leuk. Ik snapte die hamer niet echt... heb ik iets gemist of had die verder totaal geen nut?
Kreator - ik kende ze niet echt goed, maar ik vond het een van de betere optredens
Machine Head - leuke covers ;)
Metal Church - een van de verassingen voor mij, onverwachts vond ik het een erg vet optreden. Ik zal geen fan van hun muziek worden, maar deze oudjes hebben wel wat
Nightwish - nog nooit serieus naar geluisterd, maar op weg naar mijn tent ving ik toch een paar leuke stukken (met maatwisselingen) op...
Obituary - niet echt geweldig
Suffocation - vond ik ook niet bijzonder
Tristania - was de eerste dag, volgens mij vond ik het niet echt leuk
Within Temptation - ze zong wel ok, maar ik houd er niet echt van
Apocalytica - VET
Bloodbath - VET, ook die linkshandige die een omgedraaide rechtshandige gitaar gebruikte was erg leuk om te zien (dus ook de snaren omgedraaid)
Edguy - erg leuk
Finntroll - wel lachen optreden, ik hoopte alleen constant dat die gast in die boom eruit zou flikkeren ;)
Illdisposed - :| waar komen die lui uit gekropen?
Marduk - volgens mij een van de enige echte black metal bands op de black metal stage... maar ik vond er niet echt veel aan
Mercenary - ik heb geen idee meer... heb ze wel gezien :P
Morgana Lefay - de naam vond ik kut dus ik wilde er niet heen, maar ik kon niet helpen er toch langs te lopen en onverwachts vond ik het best interessant.
Naglfar - akkoordengeram, maar toch wel grappig af en toe (niet helemaal gezien)
Sonata Arctica - ook een van mijn verassingen, geen bijster interessante nummers, maar de muzikanten (muv de bassist) waren erg goed
Turisas - leuk principe, minder goede uitvoering naar mijn mening

Ik heb een aantal bands waar ik wel heengeweest ben eruit gelaten, omdat ik daar niks meer van weet :P
ik hoop dat iemand mijn geheugen ff kan opfrissen haha

Later