PDA

View Full Version : Rechtstaande spelen



Fox
8 augustus 2005, 13:34
Hallo, ik had een vraag in verband met staande spelen. Studeren jullie gitaarstukke in wanneer jullie rechtstaan of wanneer jullie zitten? Ik vind het altijd moeilijker om rechtstaand nieuwe stukken in te studeren, ik maak dan namelijk meer fouten.

Alvast bedankt,

Fox

pimmetje
8 augustus 2005, 13:58
Ik oefen thuis altijd relaxt zittend... altijd gedaan.
Bij het oefenen met band was 't vroeger dan wel 's ff wennen vanwege staand spelen, maar daar is 't oefenen bij de band dan toch voor :D.

WICKED
8 augustus 2005, 15:36
hmm. misschien moet je je gitaar eerst wat hoger hangen, gewoon netzo hoog als ie bij zittend spelen staat.. dat moet opzich geen probleem zijn.

Thom TK
8 augustus 2005, 16:27
Als je zit heb je meer controle met spelen, dus staant spelen moet je toch wel even leren hoor...hebben wel meer mensen last van.

Soul Grinder
10 augustus 2005, 15:52
Ik heb er na een jaar of 10 speelervaring (uiteraard) geen moeite meer mee om staand te spelen. Kwestie van doorzetten en je gitaar niet te laag hangen inderdaad. Ik had m'n gitaar vroeger ook een stuk lager hangen, maar da's meer voor de show en het komt je spel ten goede als je dat ding niet te laag hebt hangen.

Succes met spelen verder. 8-)

Basseytje
18 augustus 2005, 14:04
als je een nummer leert spelen ga ik er altijd eerst bij zitten en na een tijdje ga ik het dan staand proberen maar datmeot je rustig opbouwen en als je begint met staand spelen zorg dan dat je badn net zo hoog zit als wanneer je zit. help egt