PDA

View Full Version : Iemand een lc comet 1 getest?



rhcp_schipper
8 augustus 2005, 13:00
testje

rhcp_schipper
8 augustus 2005, 13:01
Zou graag een paar reacties horen, van degenen die hem gestest hebben! Want ik ben van plan hem te halen! Dus geen gezeur dat het goedkope gitaren zijn, ik wil gewoon een beetje info over hoe die speelt en over de sound! Je mag me ook wel mailen! Alvast bedankt!

olaf reijnders
8 augustus 2005, 13:05
London City schijnen hele leuke gitaren te zijn. Er staat een review op Gitaarnet, maar dan niet van de Comet.

Lucluc
8 augustus 2005, 14:04
Voor 249 euro heb je echt een prima gitaar. Ik vond de pickups ook stevig klinken. De snaren lopen door de body dit itt de Richwood tele's. Persoonlijk vond ik de hals wat te dun, maar dat zullen anderen weer als voordeel zien. Ik ga er binnenkort nog een gitaartje bijhalen en dit is een van de kandidaten.

ar250artist
8 augustus 2005, 14:16
Hoi,

ik heb de mijne nu dus twee weken (bij Jukebox gekocht) en ben er erg blij mee! Voor het geld is het inderdaad een prima gitaar. Helemaal zonder produktiefoutjes is hij niet, maar desondanks wel erg netjes gemaakt. De hals is inderdaad vrij dun, maar ook breed, breder dan mijn mexstrat hals. Ik vind dat erg prettig omdat hij erg lijkt op de hals van mijn ar250 die ik qua bespeelbaarheid beter vind dan de strat. De frets zijn medium. De tuners houden zich tot nu goed en hoeven op korte termijn niet te worden vervangen. Wel is het topkammetje niet overal even goed ingesneden, omdat bij het stemmen de snaar even blijft hangen. Het geluid: ik heb nog nooit een echte tele bespeeld dus dat ga ik niet vergelijken, maar hij klinkt zeker goed. Een mooi open geluid met vrij veel output. Alle standjes hebben een duidelijk eigen karakter en wat ook opvalt is dat de gitaar goed reageert op de toon- en volumeknop. Al met al dus zeker een aanrader! Succes met de aanschaf!!

rhcp_schipper
8 augustus 2005, 19:04
Dit vind echt nu echt hele goede/leuke reacties. Nu weet ik zeker dat ik de lc comet 1 ga halen! Heel erg bedankt voor de reacties, echt super!

rhcp_schipper
9 augustus 2005, 11:21
De frets zijn medium.


Wat bedoel je daar eigenlijk mee?

ar250artist
9 augustus 2005, 11:26
Hoi RHCP,

Met medium frets bedoel ik zeg maar de dikte van de frets. Dat voelt dus anders aan als bijvoorbeeld de smallere frets zoals op mijn mexstrat. Veel gitaristen hebben wel een voorkeur voor de fretdikte. Ikzelf vind de dikkere ook wat prettiger spelen. Maak maar eens een slide over hals en voel het verschil!

Bram+
1 maart 2006, 22:50
Sorry voor het opbumpen van een oude thread, maar wat ik me afvroeg: hebben die LC Comets met een maple fingerboard nou een one piece neck?

roelof66
1 maart 2006, 23:20
ff een linkje

http//www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm

Noid
2 maart 2006, 00:10
'n vriend van mij heeft er 1, ik vond het juist een smal halsje, maar wel een lekkere gitaar. Speelt goed, mooie klank, stabiel gebouwd, wel heeft hij de stemmechanieken vervangen. De elementen klinken verrassend goed voor dat geld.

vulvasonic
2 maart 2006, 01:52
De Comet II is maar iets duurder, maar ook een heel stuk beter.
Een leerling van me heeft er een en iedere keer sta ik versteld van de kwaliteit van dat ding. Echt een heeeeeeeele goede gitaar!

En ik zeg er bewust niet bij "voor dat geld".
Je weet misschien dat er tegenwoordig belachelijk bedragen worden betaald voor een oude Tokai, maar ik durf te beweren dat deze gitaren MINSTENS zo goed zijn als die. Voor amper 300 euro heb je een gitaar waar ik jaloers op zou kunnen worden (en ik heb heel wat leuk spul in huis staan).

BartL
2 maart 2006, 10:43
...volgens mij bestaat er geen comet mk2 hoor.

Maaruhm, ik heb dus de comet (mk1 zoals men schrijft) gehad, maar heb hem afgelopen week verkocht. Als de hals wat ronder/dikker was geweest, vond ik het de perfecte gitaar, maar dat was hij dus niet. Ik vond de hals wat te plat en de randen van de hals wat te scherp (vergeleken met mijn fenders of gibson). De klank was geweldig.

Reigor
2 maart 2006, 19:49
Ik ben ook van plan een comet te gaan kopen. Heb al een beetje rond gevraagd, maar ze hebben ze nergens hier te testen hier in utrecht.