PDA

View Full Version : Active & Passive bassen



Hans_p
8 augustus 2005, 04:46
Hi,

Ik lees wel eens over active bassen die men in de passive input van de versteker stopt om zo een beter geluid te krijgen...

Wat gebeurt er nu als je een passive bas in de active input doet? Ik heb het nog niet gedaan ofzo, want ja, voor je het weet sloop je (als newby) zo je setup.

Maar omdat het andersom ook zo veel gebeurt vroeg ik het me gewoon af. Heeft iemand daar al eens ervaring mee? Kan het je versteker beschadigen? Of denken jullie van: give it a try?

Goose
8 augustus 2005, 05:06
He Hans,

Heeft niet echt veel zin omdat te doen. Bij de active input wordt het signaal met ik meen 15Db (of was het 12??) gedempt. Dit omdat over het algemeen een active bas een hogere output heeft dat een passive. En om te voorkomen dat je preamp overstuurd raakt door deze hoge input dempen ze deze op de active input. Maar nu, sommige active bassen hebben niet zo'n hoge output waardoor ze ook op de passive input kunnen, en erg goed blijven klinken. Als je je passive bas dus op de active input zet kn het geen kwaad, maar je zal erdoor erg zacht klinken. Dus niet echt aan te raden.

Greets Lex.