PDA

View Full Version : Line 6 Flextone



Annuh
7 augustus 2005, 22:33
eey ff wat vraagjes:
Ik speel zelf lekker allround dus van rock naar clean maar rock overheerst wel en speel op een fender tele (mex) en een epi les paul plus.

En ik vroeg me af wat jullie van de flextone 2 (1x12) en de flextone 2 112 vinden.

Ik heb op i-net gezocht en de zoekfunctie gebruikt maar kan alleen info over de flextone 3 vinden. De 1x12 en de 212 schelen een tientje 2de hands maar wat is het verschil hier tussen..ik heb overal gezocht maar kan nix vinden. Als iemand info of ervaring heeft of het verschil weet...let me know! thanks alvast!

p.s 2de hand prijs is rond de 375 in perfecte staat beide...te veel?

DarknessAwaits
7 augustus 2005, 23:29
De flextone 112 verschilt met de 212 precies 1 speaker. 212 betekend nml. gewoon 2x12(" speaker).

Ik heb dit stukje van de 'knowledge base' van Line6:

"Flextone Plus is a 1x12 amp.
Flextone XL is a 2x12 amp.
Both amps have two fifty watt power amps.
The Plus requires an extension cab to utilize the second power amp.
You can view or download the owners manuals for all Line 6 products at the Line 6 website."

Dus in principe kun je het beste voor de 2x12 (Flextone XL) gaan. Máárrr... zoals ongeveer 97,8% van de leden je hier zal vertellen is het natuurlijk veel beter om een JCM800 te scoren. Deze stap zal ik je maar besparen, maar ik adviseer je wel om verder te kijken dan Line6. Of het gehele modeling-gebeuren in het algemeen.

Het klinkt allemaal erg aardig, en je kan er verschrikkelijk veel mee, maar dat zijn ook de twee zwakke punten. De veelzijdigheid maakt het een karakterloze versterker en ook is het geluid nooit helemaal wat je zoekt. Het blijft bij een benadering.

TMKXL
7 augustus 2005, 23:36
Een vriend van me heeft de 2x12 versie, en hij klinkt erg lekker. Zat power, veel goede sounds klinkt strak. Een hele goede versterker. Neem het Line6 Floorboard erbij en je hebt je hele rig.

Annuh
8 augustus 2005, 12:34
ey bedankt, en ik heb ook verder gekeken en weet natuurlijk hoe een jcm800 klinkt. Dit is gewoon ook een bijversterkertje bij m'n andere versterkers. Omdat ik veel speel in verschillende (oefen)ruimte's en dan niet de heletijd de boel hoef te versjouwen. Ik heb hem zelf ook getest en vindt hem wel oké klinken. En dat het niet een eigen sound heeft, dat is een zwakpunt van bijna alle line6'es.

Annuh
8 augustus 2005, 12:35
ey bedankt, en ik heb ook verder gekeken en weet natuurlijk hoe een jcm800 klinkt. Dit is gewoon ook een bijversterkertje bij m'n andere versterkers. Omdat ik veel speel in verschillende (oefen)ruimte's en dan niet de heletijd de boel hoef te versjouwen. Ik heb hem zelf ook getest en vindt hem wel oké klinken. En dat het niet een eigen sound heeft, dat is een zwakpunt van bijna alle line6'es.

pint
8 augustus 2005, 21:16
heb zelf zo'n ding gehad
de flex 2 xl met floorboard
is veelzeidige amp
goed als oefen amp thuis

nu de min punten
niet genoeg volume (komt slecht door de mix zoals ze hier zeggen)
je blijft aan dat ding draaien omdat er zoveel op zit
ze kelderen in waarde sneller dan dat de titanic gezonken is
en voor mij de belangrijkste : ik haat nieuwe amps die 2x op 1 jaar kapot gaan en dan weken weg moeten omdat geen enkele amptech weet hoe zo'n computer werkt

ik schrijf line 6 nog niet helemaal af maar KOOP GEEN FLEX 2

flex 3 hoor ik betere dingen over maar ik heb het voorlopig wel gehad met die digitale zooi