PDA

View Full Version : vraagje...



lorenz
7 augustus 2005, 21:08
op http://www.guitarshop.net kan ik een Blue Voodoo BV120H en BV412S kopen voor een totaalprijs van iets meer dan 1200 € (verzendingskosten inbegrepen). De versterker moet echter wel uit Amerika komen dus ik moet in Dollars betalen, wat geen verschil uitmaakt voor de prijs, maar m'n vraag is, zou ik deze aankoop doen of niet aangezien hij helemaal vanuit Amerika moet komen.

nla0079
7 augustus 2005, 21:20
Een "search" zal al heel wat opleveren, maar ik zal't hier nog maar eens samenvatten: tenzij het echt om een spotgoedkoop of uniek stuk gaat, zou ik geen versterkers laten overkomen: bij het transport kan nog heel wat meer misgaan dan bij een gitaar, de verzending zelf gaat een flinke smak kosten, en aangezien de invoerrechten (ook in Belgie - heb er ervaring mee) worden berekend over de waarde van de goederen PLUS de kosten van het transport, riskeer je meer te moeten betalen dan wanneer je'm hier nieuw zou kopen.
EDIT: Mmmm... verzendkosten inbegrepen ? In dat geval zou het interessant kunnen zijn, gesteld dat er geen addertjes onder het gras zitten (verzending per boot, of onverzekerd...), en dat de hele boel hier heelhuids arriveert.

lorenz
7 augustus 2005, 21:26
Als ik hem hier (in België) nieuw koop, betaal ik er op z'n minst 2000€ voor. Das 800 € meer dan wanneer ik hem laat overkomen uit Amerika. En die invoerrechten kunnen toch niet zo hoog zijn. Maar ik twijfel omdat er idd het risico is dat er wel eens iets stuk kan gaan.

nla0079
7 augustus 2005, 21:30
Als ik hem hier (in België) nieuw koop, betaal ik er op z'n minst 2000€ voor. Das 800 € meer dan wanneer ik hem laat overkomen uit Amerika. En die invoerrechten kunnen toch niet zo hoog zijn. Maar ik twijfel omdat er idd het risico is dat er wel eens iets stuk kan gaan.Heb mijn bovenstaande post aangepast, maar je mag toch op 25% extra rekenen (BTW + invoerrechten op de hele zwik)...

lorenz
7 augustus 2005, 21:33
ok thanks, zal er nog is goed over nadenke en mezelf wat beter informere over die invoerrechten nzo

Harry
7 augustus 2005, 21:38
ik vind het toch kuttopics, die een titel hebben als 'vraagje'. Ik kijk er soms toch weer in zonder een antwoord te hebben. :evil:

vulvasonic
7 augustus 2005, 22:09
ik vind het toch kuttopics, die een titel hebben als 'vraagje'. Ik kijk er soms toch weer in zonder een antwoord te hebben. :evil:

Ouwe Har, wat ben jij de laatste tijd ineens weer veel op het forum te vinden!
Ik begon je al te missen. :)

P****Fred
7 augustus 2005, 23:20
alles inbegrepen zou het dus +- op 1500 € komen, wat nog steeds een goeie prijs is..maar je moet wel weten dat de versterker aangepast moet worden aan ons electriciteitsnet... (220v tegenover 110v in de usa)

Harry
7 augustus 2005, 23:34
ik vind het toch kuttopics, die een titel hebben als 'vraagje'. Ik kijk er soms toch weer in zonder een antwoord te hebben. :evil:

Ouwe Har, wat ben jij de laatste tijd ineens weer veel op het forum te vinden!
Ik begon je al te missen. :)


:-D


het zal aan het weer liggen

lorenz
8 augustus 2005, 16:56
voltages nzo zijn geen probleem, ik en m'n vader zijn elektricien dus we gerake wel makkelijk aan een transformator fzo + als het bedrijf ook internationaal verkoopt, dan zou het toch logisch zijn dat ze daar rekening mee houden, uiteindelijk worden alle Crate-versterkers toch in Amerika gemaakt dacht ik, dus moete ze zowiezo al aanpassen als ze naar het buitenland willen vervoeren.

lorenz
8 augustus 2005, 16:56
voltages nzo zijn geen probleem, ik en m'n vader zijn elektricien dus we gerake wel makkelijk aan een transformator fzo + als het bedrijf ook internationaal verkoopt, dan zou het toch logisch zijn dat ze daar rekening mee houden, uiteindelijk worden alle Crate-versterkers toch in Amerika gemaakt dacht ik, dus moete ze zowiezo al aanpassen als ze naar het buitenland willen vervoeren.

lorenz
9 augustus 2005, 19:34
oke, 'k heb er een gekocht op een duitse ebay-site, 700 € voor de head, lekker goedkoop

nu nog sparen voor de cab