PDA

View Full Version : Welk multieffect?



E-J
7 augustus 2005, 19:50
Ha mensen,
Ik heb mijn Epiphone Explorer verkocht, nieuwe gitaar bijgekocht (London City Spitfire II) en nu wil ik maar eens een multieffectpedaal gaan aanschaffen.

Ik wil tot +-200 euro gaan, en dan kwam ik aan bij de Boss ME-50, Korg AX1500G en Zoom GFX-5. Wat raden jullie aan?

groeten,
Emiel

LIGNUMdrummerke
7 augustus 2005, 19:56
gebruik de zoekfunktie ff..... ik heb de voorbije week al 3 van deze topics zien passeren!

robert-gitarist
7 augustus 2005, 20:00
gebruik de zoekfunktie ff..... ik heb de voorbije week al 3 van deze topics zien passeren!

Inderdaad Lang leve de zoekfunctie...
ik raad je niks aan en niks af..ga maar zoeken :-D

deedee
7 augustus 2005, 22:31
ik snap het niet helemaal. Als ik een topic open over wat ik wil gaan kopen doe ik dat om een aantal producten eruit te filteren. Meestal zie ik zo veel producten dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Als ik een aantal producten heb ga ik die testen en dan kies ik zelf de beste uit, omdat er altijd wat smaak bij komt kijken. En omdat je niet alles kan testen.

Jij weet al dat het 1 van deze drie wordt, waarom ga je niet gewoon naar een winkel en testen :roll:

E-J
8 augustus 2005, 12:50
Omdat ik bij zo'n bezoekje meestal niet m'n gitaar en versterker mee kan nemen (sommige effecten klinken slecht op bepaalde soorten versterkers), de winkel die ze hebben hier ver vandaan is, en ik graag jullie meningen erover wil horen :razz:

FruscianteFan
8 augustus 2005, 13:01
Wederom kan ik alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben over de Boss ME-50.

Maar opzich, het lijkt me niet noodzakelijk je eigen versterker mee te nemen als het een niet al te zeldzaam ding is.

Ronald
8 augustus 2005, 13:39
en dan kan ik zeggen dat ik zwaar ontevreden ben over de boss me-50 en ik heb um al regelmatig afgeraden aan mensen.

de kwaliteit van de distortions is echt beschamend en vooral live is ie zwaar onpraktisch

maar ja als je um toch wil hebben , ik doe de mijne binnekort weg dus ..... spam spam spam :razz:

E-J
8 augustus 2005, 14:41
hahaha okay....zijn er toevallig niet mensen die een korg of zoom hebben?

Vampire
8 augustus 2005, 23:22
en dan kan ik zeggen dat ik zwaar ontevreden ben over de boss me-50 en ik heb um al regelmatig afgeraden aan mensen.

de kwaliteit van de distortions is echt beschamend en vooral live is ie zwaar onpraktisch

maar ja als je um toch wil hebben , ik doe de mijne binnekort weg dus ..... spam spam spam :razz:

Die distortions, dat zijn de distortions van de losse pedaaltjes. Vind je die pedalen dan ook slecht klinken? of klinken deze distortions niet zoals de pedalen?

FruscianteFan
8 augustus 2005, 23:30
en dan kan ik zeggen dat ik zwaar ontevreden ben over de boss me-50 en ik heb um al regelmatig afgeraden aan mensen.

de kwaliteit van de distortions is echt beschamend en vooral live is ie zwaar onpraktisch

maar ja als je um toch wil hebben , ik doe de mijne binnekort weg dus ..... spam spam spam :razz:Kan liggen aan o.a. de versterker en de afstelling die je gebruikt (ik gebruik zelf meestal de Muff met [drive] en [bottom] vol open, [tone] op ongeveer 3 uur). Ik heb zelf één keer op het podium gestaan en toen was ik een stuk voorzichter met het afstellen, toen klink de OD-1 ofzo best wel heel erg dun (terwijl ik met een humbucker speelde).

Maar ik heb de indruk dat multi-effecten niet worden gebruikt voor live-gebruik (of tenminste de ME-50 niet) omdat gitaristen, zodra ze dat kunnen overschakelen op losse pedalen.

edit: en die muff gebruik ik met die instellingen voor vrijwel alle distortion die ik nodig heb (soms met boost van de DS-1 en/of volume op gitaar half dicht).

Dirk_Hendrik
9 augustus 2005, 09:17
de kwaliteit van de distortions is echt beschamend en vooral live is ie zwaar onpraktisch.


Iedereen met een beetje ervaring weet dat de distortions in goedkope cq oudere multieffecten niet de hoofdreden moeten zijn om zo'n ding te kopen. Pas met de opkomst van moddeling beginnen "digitale" distortions te harden te worden. De ME50 heeft niets met modelling te maken.



Die distortions, dat zijn de distortions van de losse pedaaltjes. Vind je die pedalen dan ook slecht klinken? of klinken deze distortions niet zoals de pedalen?

Onzin. De distortions zijn hooguit benaderingen van de pedalen. Een ME50 is een volledig digitale doos waar de distortions met behulp van rekenwerk worden gesimuleerd. Dat werkt heel anders dan met analoge elektronica en zal dus zeker niet exact identiek klinken.

rockstar
8 januari 2006, 21:41
Spaar een beetje door en dan koop je de BOSS GT8 !! €444

Scali
8 januari 2006, 22:04
Toen ik een tijdje geleden de ME-50 met de GFX-5 en de GNX-1, vond ik ook de ME-50 een stuk minder, zowel qua geluidskwaliteit als qua mogelijkheden en bediening.
De Korg ken ik niet, maar ik kan wel de ME-50 afraden.

E-J
9 januari 2006, 08:33
Haha dit topic kan al een tijdje dicht, want ik heb al enkele maanden een Korg AX1500G :) Maar waarschijnlijk ga ik binnenkort de overstap naar stompboxes maken...

robert-gitarist
9 januari 2006, 14:52
Zoals iedereen :D

meeste mensen kopen een multi effect en inderdaad na een tijdje weer gewoon losse pedalen :D Ik ook trouwens,heb 5/6 multi effecten gehad en iedere weer weg gedaan.Nu speel en blijf ik spelen op losse pedaaltjes..fuck die multi crap :D :P