PDA

View Full Version : nieuw cabinet



ben79
7 augustus 2005, 18:25
Ik ben van plan een nieuw 4x12 cabinet te kopen, mijn voorkeur gaat uit naar VHT, bogner of Koch. Ik speel met een powertoneII.

Heeft iemand ervaring met deze cabs en waar kan je ze best kopen?

Momenteel heb ik een H&K triamp cab die overbodig wordt en dus misschien weggaat.
Er zitten g12m greenbacks in van celestion, wat zou dit cab kunnen opbrengen.

Zijn er nog cabs die ik zeker niet mag vergeten? orange ?

ik wil meer dan 120W, rond 800€ en een rechte cab zonder greenbacks.



deze vind ik er al vast super uitzien:

Orange PPC412


Orange PPC412 Guitar Box 4x12", Celestion Vintage 30Speaker,Size 53x78x38cm, Gross weight 28kg [Info] 789.00 EUR
528.63 GBP
Rivera K412T Purple


Rivera K412T Purple, 4x12" angled Speaker Cabinet, Vintage30, 8 Ohm, Dimensions WHD: 75 x 74 (tall not includingFeet) x 35,5 cm, Weight: ca. 43,5 kg, Color: Purple [Info] 888.00 EUR
594.96 GBP


blijkbaar hebben deze beide de vintage30 speakers, kunnen deze de low-bottem aan?

[/url]

BramVersteeg
8 augustus 2005, 14:47
Hey ben,
om je topic even wat leven in te blazen :wink:
Zoals ik je al vertelde moet je zeker de VHT FatBottom proberen. Ik denk dat die ook goed zal klinken met de Koch van je. Alleen kan VHT wat scheller en opener klinken (IMO) dan de meeste V-30 cabs. je moet er van houden dus :)
Succes met de zoektocht.

Negative K3 fan
8 augustus 2005, 15:50
cabs nooit uitzoeken op info, uiterlijk of features. Dat je nu die 2 hebt uitgezocht alvast zonder ze ooit gehoord te hebben vind ik gekkenwerk, gebruik je oren en klaar, dat is bij cabs echte de only way.

ben79
8 augustus 2005, 17:56
Ik kjk normaal eerst naar de feztures, dan vraag ik raad hier en daarna ga ik testen.
Ik test normaal toch enkele die niet op mijn lijstje staan (zoals de powertoneII), maar dan weet ik zeker wat ik zeker getest wil hebben.
En geef toe, het oog wilt ook wat.

Maar weet iemand waar ik oa de bovenstaande cabs kan testen?

pol
8 augustus 2005, 18:27
beyers in Duitsland .
Bogner is prima van sound, mooi uitgebalanceerd, die heb ik zelf nu.
ik heb zelf een diezel frontloaded en mesa recto cab gehad .
en ze hadden allemaal wel iets, maar als je echt veel laag wil moet je geen bogner nemen, maar een oversized mesa of een diezel cab.
Tis juist door dat vele laag dat ik mijn mesa en diezel heb weggedaan, de bogner klinkt natuurlijker vind ik, die mesa stond te fel in de weg van de bassdrums en de basgitaar.
En vintage 30's speakers kunnen prima veel laag aan en blijven strak klinken. Maar ik zou niet te fel op het type speaker letten, verschillende cabs met dezelfde speakers kunnen nog totaal anders klinken.
Engl cabs zou ik ook testen, die zijn ook prima, met de rest heb ik geen ervaring.

AART
8 augustus 2005, 19:00
is een mesa 4x12 niks voor jou?

low end zat en strak zat, maar je moet er echt van houden(en het kunnen betalen...).

vulvasonic
8 augustus 2005, 19:13
De Vox 4x12 is maar 500 euri en ziet er goed uit!



Oja, het ging om het geluid he?
Sorry, ik weet alleen dat de Orange 4x12 lekkerder klinkt dan de standaard Marshall 4x12 (1960).

jorrit
8 augustus 2005, 20:42
de engl met v30's vond ik erg lekker, zelf beter als de mesa kasten. ik heb de engl getest tegen marshalls, mesa, peavey, framus kasten (nog een paar volgens mij) maar het laag van de engl kast was veel lekkerder als alle andere kasten.... maar zoals al gezegd, als je je eigen top dr niet bij hebt kan ie thuis nog wel heel anders klinken...