PDA

View Full Version : hoe nu verder?



cortjakje
7 augustus 2005, 12:16
Ik heb nu 4 jaar les gehad maar ik heb het gevoel dat ik er nog weinig van kan.
Ik probeer wat te soleren en fingerpicking en wat bas te spelen misschien kan ik mij beter op 1 ding richten, of moet je toch echt talent hebben?
en toch maar een andere hobby zoeken.

Bl44t44p
7 augustus 2005, 14:16
Hmm, beetje vaag omschreven als je het mij vraagt. Zou je niet wat nummers kunnen noemen die je wél kunt én nummers die qua niveau net te hoog voor je zijn ?

taylor
8 augustus 2005, 10:37
ja het is een beetje vaag zo idd wat kun je wel dan en wat niet?waarom denk je dat je nog niet veel van kan?

cortjakje
8 augustus 2005, 13:00
Het probleem is het soleren over de hele hals dus alle patronen aan elkaar en dan een snelle solo te spelen.En om een nummer zelf uit te zoeken ,eenvoudige nummers van tabrus halen lukt nog wel.

Bl44t44p
8 augustus 2005, 17:33
Het probleem is het soleren over de hele hals dus alle patronen aan elkaar en dan een snelle solo te spelen.En om een nummer zelf uit te zoeken ,eenvoudige nummers van tabrus halen lukt nog wel.

Geef nou gewoon antwoord op mijn vraag, met zulk vaag gebrabbel kan niemand (ik in elk geval niet) je helpen.

koella
8 augustus 2005, 22:49
Zo te horen zit je er een beetje door kerel.
De vakantie is altijd een goeie periode om alles te overdenken en de bakens te verzetten (halleluja)
Misschien heb je net in de smiezen gekregen dat je nooit een Steve Vai zult worden (troost je, er zijn er meer). Of misschien gaat je maat veel harder vooruit dan jij. Ik weet het niet.

Als je gitaar spelen leuk vind, blijf dan oefenen tot je je eigen plafond bereikt hebt. En dat kan lang duren en vele uurtjes plezier opleveren.

Valt het allemaal een beetje tegen en gaat het niet snel genoeg (tsjongejonge, wat haat ik die zap-menaliteit) dan zit er inderdaad niets anders op dan een andere hobby te zoeken die sneller resultaat oplevert.

Gitaar leren spelen is voor Die-hards
Gitaar leren spelen is voor Die-hards

Ja, ik heb vroeger veel stragregels moeten schrijven.

taylor
9 augustus 2005, 11:13
hmm ja na 4 jaar(goed) les moet je ieder geval alle basis kennis kunnen,dus ook wel bv patronen aan elkaar soleren, niet op top speed dat is ook niet zo belangrijk.

als je niet in band speelt doe dat dan, daar leer je meer van dan alleen maar les nemen en thuis oefenen...

les stof kan ook behoorlijk saai zijn en in band heb je plezier enzo da's ook belangrijk om steeds dat stapje veder te gaan