PDA

View Full Version : pod xt op brunetti xl r-evo aansluiten



toonpottie
7 augustus 2005, 12:08
Hoe is de beste manier om een pod xt aan te sluiten op een Brunetti xl r-evo? Ik zou de pod willen gebruiken als effecten pedaaltje, dus zonder de amp modulaties en zo.

Ik heb al eens via de mix ingang geprobeerd maar dit klinkt maar behoorlijk.

Sluit je het best aan via de mix ingang of via de ingang van de brunetti zelf???

ruezzz
7 augustus 2005, 12:46
Mijn ervaring is dat het aansluiten van de POD (in mijn geval de XT Live) op een combo/top (VOX AC30) niet echt een lekker geluid brengt.

Er verdween een behoorlijke dosis 'tone'. (Amp-sim UIT - dus alleen FX)
Waarschijnlijk klinkt het rechtstreeks in de PA of gitaareindtrap beter.
En om je geluid goed te krijgen moet je waarschijnlijk behoorlijk met EQ in de weer)

Maar ik moet er bij zeggen dat ik er niet echt lang mee geexperimenteerd heb. (Ik heb de POD vooral als livebackup en voor demo-opname-doeleinden)

ruezzz
7 augustus 2005, 12:47
Mijn ervaring is dat het aansluiten van de POD (in mijn geval de XT Live) op een combo/top (VOX AC30) niet echt een lekker geluid brengt.

Er verdween een behoorlijke dosis 'tone'. (Amp-sim UIT - dus alleen FX)
Waarschijnlijk klinkt het rechtstreeks in de PA of gitaareindtrap beter.
En om je geluid goed te krijgen moet je waarschijnlijk behoorlijk met EQ in de weer)

Maar ik moet er bij zeggen dat ik er niet echt lang mee geexperimenteerd heb. (Ik heb de POD vooral als livebackup en voor demo-opname-doeleinden)

toonpottie
8 augustus 2005, 09:20
ik kan hem wel rechtstreeks aansluitne maar het probleem is dan dat je de voorversterker van de brunetti niet meer gebruikt en dus de pod als voorversterker gebruikt.

vester86
8 augustus 2005, 18:51
zit er een FXloop op die brunetti?? zo ja: FXsend -> input POD ; output POD -> FXreturn

toonpottie
9 augustus 2005, 09:15
dat heb ik ook al geprobeerd. Het klinkt dan goed voor delay, chorus en zo maar niet voor distortion effectjes.

Ik heb ook het probleem dat als ik de pod via de mix ingang steek, deze rap begint te clippen

Raffel
9 augustus 2005, 10:01
tja als je alles goed wil laten klinken moet je 2 POD's hebben. Effecten als distortion/compressor/wah & autowah klinken serieel nu eenmaal beter.

De rest werkt het beste in de FX-loop

kokeleko
9 augustus 2005, 10:03
Je mot ook geen dist in je loop willen!
Doordat die lijnzes dingen alles in serie hebben zul je je geluid verneuken, je kan zoiets hooguit als reverb of enkelvoudige effecjes gebruiken, in je parallele loop.

vester86
9 augustus 2005, 18:36
Hoe is de beste manier om een pod xt aan te sluiten op een Brunetti xl r-evo? Ik zou de pod willen gebruiken als effecten pedaaltje, dus zonder de amp modulaties en zo.


Distortion-souns zijn ook een soort amp modulaties en kunnen dus NIET in de FX loop.
Je hebt een keigoeie versterker, k zie zelf niet helemaal in waar je de multiFX nog meer voor wil gebruiken qua distortionsounds.... voor de ffecten snap ik da heel goed juist..

Je zal in jouw geval duidelijk een keuze moeten maken: OF effecten OF distortionsounds uit je MultiFX

toonpottie
9 augustus 2005, 22:59
dus als ik enkel de efecten wil gebruiken is het best dat ik hem via de fx loop aansluit en gewoon alle amp-modulaties uitzet???

alvast bedankt voor de hulp!

vester86
10 augustus 2005, 19:12
exact