PDA

View Full Version : effecten op de roland 840Ex



sleep_to_saturate
21 mei 2001, 11:40
Hoi,

Ik heb een Roland 840Ex harddiskrecorder en daar zit een groot scala aan effecten in, nou neem ik wel eens wat op en dan merk ik dat ik maar 1 effect kan toewijzen of aan de master of aan 1 kanaal. Weet iemand of het ook mogelijk is meerdere effecten toe te wijzen aan verschillende kanalen?
ps. Ik heb dit wel weten te omzeilen door elk kanaal afzonderlijk met effect op m'n pc op te nemen en dan weer terug de Roland in, maar is nogal een tijdrovende bezigheid..

groet, Jean

sleep_to_saturate
28 juni 2001, 12:05
Hmm, laat maar. Ik heb het antwoord al van de vsplanet.
Ik geloof niet dat er hier veel gitaristen zijn die zich met opname-apparatuur bezig houden...

Hano
26 april 2002, 20:41
Hoi,
Zelf gebruik ik een VS80EX. Ik veronderstel dat je maar 1 effect kan gebruiken als je het insert in je opname-spoor. Indien je het als post send aanstuurt kan je het op al je kanalen gebruiken.
Met vriendelijk groeten,
Hano

sleep_to_saturate
1 mei 2002, 18:09
HAHA.. he Hano.. psst, ik ben het, Aragorn. :grin:
Grappig om je hier opeens te zien.

x.studio
3 mei 2002, 02:51
Ik lees dat je al antwoord hebt gekregen van de 'planet' en wil je verschillende fx op meerdere kanalen hebben wordt dat dus een fx boardje bijkopen (weet niet hoeveel erop passen eigenlijk op een 840) Weet wel dat die printjes aso duur zijn, heb er zelf net 2 bijgekocht, type 2 dus per kaartje 2 sporen stereo effecten of 4 kanalen een mono. marktplaats.nl of e-bay in de gaten houden, daar komen ze geregeld voorbij.

grt Pieter

sleep_to_saturate
6 mei 2002, 12:21
Ik heb inmiddels een jaartje verder wel de 840 behoorlijk onder de knie. Ik wist toen ook nog niet dat je je tracks kon bouncen met effect.
Maar die boards waar jij het over hebt. Zijn dat externe fx of is dat interne hardware die je in je roland moet prikken ofzo. Als dat zo is zou het wel interessant zijn. Heb er net ook een harddisk ingezet i.p.v de zipdrive, dus ben niet bang om hem open te schroeven. :smile:
Als het extern is is het niet zo aantrekkelijk, omdat de 840 wel fx out heeft, maar niet terug in geloof ik. Ik heb het nog nooit gebruikt eigenlijk.

x.studio
21 mei 2002, 20:10
Die fx kaartjes zijn interne, zitten er in no-time in. Wet alleen niet hoeveel er in een 880 passen. Als je hem even open maakt aan de onderkant kun je ze zo zien zitten en zie je meteen hoeveel er in passen. Neem wel de type 2, deze heeft de dubbele capaciteit, dus 2 stereo's en 4 mono's. Ze doen 2de hands ongeveer 50% van de nieuwprijs, dus tegen de 200 euro per stuk.

grt Pieter