PDA

View Full Version : BOSS PEDALEN VERSUS BOSSGT 8



jagife
7 augustus 2005, 11:50
Ben van plan om al mijn boss pedalen in te ruilen voor een boss gt 8, mijn pedalen zijn chorus(ch3),equalizer(ge7),noise supressor(ns2),delay(dd3),reverb(rv3),wah(df2),pha ser en compressor,Mijn versterker is een Marshall 30th anniversary
Is dit een goed idee ?

alfred
7 augustus 2005, 12:25
Als je het geld niet nodig hebt voor de GT8 zou ik de BOSS pedalen gewoon houden. Waarschijnlijk komt er een moment dat je ze weer wilt gebruiken omdat 1 of 2 pedaaltjes in combinatie met een goede versterker vaak voldoende is.

robert-gitarist
7 augustus 2005, 14:15
Als je het geld niet nodig hebt voor de GT8 zou ik de BOSS pedalen gewoon houden. Waarschijnlijk komt er een moment dat je ze weer wilt gebruiken omdat 1 of 2 pedaaltjes in combinatie met een goede versterker vaak voldoende is.

Inderdaad..
en die Marshall zal ik absoluut niet weg doen voor die GT8.
Die Marshall is tig keer meer waard!!!

jagife
7 augustus 2005, 15:02
Die Marshall doe ik zeker niet weg, maar gewoon die pedalen, ook omdat je met de gt 8 mijn marshall midi kan besturen

robert-gitarist
7 augustus 2005, 15:15
Die Marshall doe ik zeker niet weg, maar gewoon die pedalen, ook omdat je met de gt 8 mijn marshall midi kan besturen


Oh sorry ik had verkeerd gelezen.
Ik las dat je die marshall EN die Boss pedalen weg wou doen voor die GT8..
dacht al die is gek :D :P
Uhmm tsja ik zou die boss pedalen wel houden denk ik.
Je hebt al een erg goeie top met goeie sound.
Maar waarom wil je die GT8 halen dan>
Je top heeft al een dikke overdrive,enige wat ik zou doen is een Boss BD2 pakken als Booster voor de Marshall en paar leuke modulation effecten pakken,chorusje enzo ;)

Ronald
7 augustus 2005, 16:24
de enige reden die ik kan bedenken waarbij het nut heeft om je boss pedalen weg te doen en die gt8 te kopen is dat je meer effecten wilt dan da je nu hebt.

losse pedalen zijn altijd beter dan een multieffect. en aangezien ik een boss me-50 multiefect heb weet ik da die dingen alleen maar goed zijn als je ze als voorsterker gebruikt. maar aangezien jij een goeie versterker hebt is het honderduuzend keer slimmer om je losse pedalen te houden.

ik ken de gt8 nie maar ik weet hoe erg de me-50 zuigt ( letterlijk en figuurlijk) dus ik zou het gewoon op losse pedalen houden.