PDA

View Full Version : zelfbouw compressor beginner



deedee
6 augustus 2005, 21:45
ik had het idee om zelf een compressor te gaan bouwen. Ik heb alleen nog helemaal geen enkele ervaring met het bouwen van pedalen of andere dingen. Ook heb ik er niet heel veel verstand van.
Ik kwam op deze site: www.tonepad.com en zag daar deze compressor staan http://www.tonepad.com/project.asp?id=5

Bij het schema zag ik een parts list staan, maar je zal nog meer nodig hebben lijkt mij (behuizing, input jacks enzo) kunnne jullie daar een lijstje van maken.

Ook wil ik graag weten hoeveel het ongeveer moet gaan kosten.

Hoe moet je zoiets bouwen? Ik snap wel iets van het schema, maar moet je dat dan op een plaatje bouwen ofzo :???: ?

INFORMEER ME! :-D

MjS
6 augustus 2005, 22:05
Ik zou een ander project uitkiezen, die als kit met handleiding leverbaar is oid. Er zijn zoveel kleine dingen die je over het hoofd kunt zien, en veel schema's geven bepaalde dingen niet weer, aansluitingen enzo...Mijn 9V aansluiting klopt bijvoorbeeld van geen kant.

En een breadboard is heel handig! Gewoon de onderdelen inprikken, stroom dr op en testen die hap.

deedee
6 augustus 2005, 22:08
Ik zou een ander project uitkiezen, die als kit met handleiding leverbaar is oid. Er zijn zoveel kleine dingen die je over het hoofd kunt zien, en veel schema's geven bepaalde dingen niet weer, aansluitingen enzo...Mijn 9V aansluiting klopt bijvoorbeeld van geen kant.

En een breadboard is heel handig! Gewoon de onderdelen inprikken, stroom dr op en testen die hap.

zou je dan kunnen zeggen waar ik zo'n kit kan kopen/bestellen? Zit daar dan gewoon alles bij wat je nodig hebt+een goede handleiding?

MjS
6 augustus 2005, 22:23
Als Engels geen probleem is: http://www.smallbearelec.com/Projects/TweakO/TweakO.htm

En de kit kun je ook daar bestellen. Wel betalen met Paypal en wat verzendkosten (valt mee) maar wel vrij compleet geloof ik. Verder heb je een soldeerbout, soldeertin op harskern (60/40) en een multimeter nodig.

Weet wel waar je aan begint! Zorg dat er iemand is die je kan helpen, die er verstand van heeft!

deedee
6 augustus 2005, 22:25
Als Engels geen probleem is: http://www.smallbearelec.com/Projects/TweakO/TweakO.htm

En de kit kun je ook daar bestellen. Wel betalen met Paypal en wat verzendkosten (valt mee) maar wel vrij compleet geloof ik. Verder heb je een soldeerbout, soldeertin op harskern (60/40) en een multimeter nodig.

Weet wel waar je aan begint! Zorg dat er iemand is die je kan helpen, die er verstand van heeft!

me pa weet er wel wat van af....

MAAR liever nederlands als het effe kan :-D

Oja, dit is een booster/fuzz effect. Ik wou eigenlijk liever een compressor (of zijn die ingewikkelder om te maken?)

deedee
7 augustus 2005, 18:00
kan je nergens kits kopen in NL (of in het buitenland met nederlandse handleiding), want al die thermen worden me in het engels iets te moeilijk, ik zal er wel uitkomen, maar liever in het nederlands.
Op zich maakt het me niet heel veel uit wat ik ga maken, want het gaat toch vooral om ervaring.

(boostertje vind ik ook wel leuk, dus als iemand een nederlandse handleiding heeft van die tweak O booster... heel graag!(zag er wel leuk en simpel uit))

MjS
7 augustus 2005, 18:56
Ik heb nog niks Nederlands gevonden helaas...

Rude Perception
10 mei 2006, 22:09
t heeft even geduurd. Maar ik heb de tweak-o-fuzz besteld. Ik heb hem nu pas besteld omdat ik tussendoor toch een nieuwe gitaar had gekocht, maar ik ga nu echt beginnen met zelfbouw van effectjes.
Nu heb ik hem nog niet echt nodig, maar hij lijkt me perfect om mijn toekomstige zelfbouw madamp g2 extra op z'n donder te geven (ja, ik heb plannen ;)). Nu hopen datie een beetje snel binnenkomt :) .
ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen...

P.S. ik ben deedee.....

fullorder
11 mei 2006, 01:18
kan je nergens kits kopen in NL (of in het buitenland met nederlandse handleiding), want al die thermen worden me in het engels iets te moeilijk, ik zal er wel uitkomen, maar liever in het nederlands.
Op zich maakt het me niet heel veel uit wat ik ga maken, want het gaat toch vooral om ervaring.

(boostertje vind ik ook wel leuk, dus als iemand een nederlandse handleiding heeft van die tweak O booster... heel graag!(zag er wel leuk en simpel uit))

Je kunt BYOC kitjes bestellen bij Sander de Gier. Daar zit ook een Ross compressor kloon bij. Prima te doen voor de beginnende pedaal-knutselaar.

Swan
11 mei 2006, 09:53
www.newtone-online.nl (http://www.newtone-online.nl)
kitjes voor distortion, boost en n fuzz..met duidelijke handleiding in pdf, en in t niederlandisch..dus als dat niet moet lukken..

Rude Perception
11 mei 2006, 17:54
www.newtone-online.nl (http://www.newtone-online.nl/)
kitjes voor distortion, boost en n fuzz..met duidelijke handleiding in pdf, en in t niederlandisch..dus als dat niet moet lukken..

leuk, ga ik mss ook een keertje bouwen. Niet duur ook:)

Liquid_Metal
30 november 2009, 22:50
Zijn er inmiddels in Nederland of wellicht Duitsland al compressor kits te koop? Ik wil best een compressor, maar ze zijn best prijzig. Of wordt een kit ook niet goedkoper dan een MXR DynaComp (77 euro bij Thomann).

Renin
30 november 2009, 22:58
je krijgt pm

Rude Perception
30 november 2009, 23:51
je krijgt pm

De pm kan je inmiddels beter naar Rude Perception sturen, dat is m'n nieuwe acount, al een redelijke tijd;)

Rude Perception
30 november 2009, 23:52
Zijn er inmiddels in Nederland of wellicht Duitsland al compressor kits te koop? Ik wil best een compressor, maar ze zijn best prijzig. Of wordt een kit ook niet goedkoper dan een MXR DynaComp (77 euro bij Thomann).
Inmiddels heb ik een compressor gebouwd van tonepad. Daar een printje besteld, en bij newtone de onderdelen. Werkte prima!

Liquid_Metal
1 december 2009, 07:42
Volgens mij kreeg ik de pm :). Inmiddels een aanbod voor een compressor gehad.
Op dit moment gebruik ik compressor alleen voor m'n clean sound en ik speel niet zo veel clean. Ik gebruik nu de compressor uit de G-major 2 en dat is dus postgain. Ik vraag me af of het de moeite waard is om een pedaaltje te halen.

@Rude Perception: ik zie dat de bordjes 11 à 14 dollar kosten. Hoeveel was je in totaal kwijt? Dus inclusief alle onderdelen en alle verzendkosten? Zal niet zo gek veel onder de 50 euro zitten schat ik, en voor zo'n prijs moet een MXR Dynacomp of MXR Supercomp wel te vinden zijn, right?

Rude Perception
1 december 2009, 21:57
Volgens mij kreeg ik de pm :). Inmiddels een aanbod voor een compressor gehad.
Op dit moment gebruik ik compressor alleen voor m'n clean sound en ik speel niet zo veel clean. Ik gebruik nu de compressor uit de G-major 2 en dat is dus postgain. Ik vraag me af of het de moeite waard is om een pedaaltje te halen.

@Rude Perception: ik zie dat de bordjes 11 à 14 dollar kosten. Hoeveel was je in totaal kwijt? Dus inclusief alle onderdelen en alle verzendkosten? Zal niet zo gek veel onder de 50 euro zitten schat ik, en voor zo'n prijs moet een MXR Dynacomp of MXR Supercomp wel te vinden zijn, right?

Wat ik precies kwijt was weet ik niet meer. Ik had ook nog het een en ander liggen. Meestal kost zo'n totaalpakketje tussen 30 en 40 euro ongeveer.

Liquid_Metal
1 december 2009, 22:52
Wat ik precies kwijt was weet ik niet meer. Ik had ook nog het een en ander liggen. Meestal kost zo'n totaalpakketje tussen 30 en 40 euro ongeveer.

Ja zoiets zou ik ook verwachten, dat heb ik ook betaald voor mijn tubescreamer (dat was een compleet pakket voor 35 euro). Ik vond het bouwen best leuk, dus misschien doe ik het nog. Maar voor de prijs kan ik best een 2ehands MXD Dynacomp of Super Comp aanschaffen (als ik er zeker van ben dat ik er eentje wil).

G.G.
5 december 2009, 10:23
Heb zelf ooit eens de Flatline Compressor gebouwd en die gebruik ik sindsdien met heel veel plezier. Is ook een heerlijke booster met volume ver open. Misschien heb je iets aan mijn linkje en de foto's erin?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111779&highlight=flatline