PDA

View Full Version : doorgroei-budget gitaar



guvnor
4 september 2002, 10:43
Ik ben dus een van die unlucky bastards die elk euro-duppie 100 keer moet omdraaien voordat ik em kan uitgeven.

Ik zoek dus een goeie strat voor heel weinig. Eigenlijk zoek ik dus een goeie plank waar ik later andere hardware op kan zetten, met als eindresultaat een op zijn minst redelijke strat.

Is er dus een stratkloon met een goeie body en hals en waardeloze hardware?

starter
4 september 2002, 11:09
Squier heb je nu al voor 225 euro met versterker... (nieuw)

Beter is zoeken naar een 2e hands mexicostrat. Kwaliteit is in iedergeval beter.

nirvana
4 september 2002, 11:15
maar dat is het nu juist de bodys van een squier en een mexicaanse strat zijn van slechte kwaliteit

Harry
4 september 2002, 11:30
een 2e hands japanse Fender of Squier (jaren '80), daar moet je niet al te duur aan kunnen komen

starter
4 september 2002, 11:30
Als je geen geld hebt, is dit iets om mee te beginnen. Zulke planken kun je later ook nog redelijk waardevast verkopen. En wat je ook klust aan goedkope gitaren. Het 'houtwerk' wordt nooit vergelijkbaar met 'echte' gitaren.

Het beste is gewoon nog ff luchtgitaarspelen en doorsparen voor een betere gitaar.

Of het idee van een strat loslaten en naar andere gitaren gaan kijken (Epiphone e.a.). Over dat soort gitaren is dit forum vergeven.

guvnor
4 september 2002, 11:36
Zover was ik inderdaad zelf ook al. De body van met name de affinity strat is bagger en die is voor mij nu juist het belangrijkste. Ik heb nog een Squier Bullet (1985) liggen met een goeie vintage-style hals, dus ook de hals van de gitaar die ik zoek hoeft niet top te zijn.

PS: het gaat mij dus alleen om een gitaar, ik heb al een redelijk goede buizenversterker en andere gitaren (oa Epi LP). Ik zoek nu dus een leuke strat (of een goeie basis om zelf te upgraden).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guvnor op 2002-09-04 11:39 ]</font>

Timmer
4 september 2002, 12:39
Voor 400 euro's (+/-) heb je een Yamaha Pacifica 604w.

Dit is een heel goed alternatief voor goedkope mexicaanse fenders en sqiuers. Komt met wilkinson tremolo en schaller mechanieken en de gitaar is van goede kwaliteit (heb ik gehoord). Ik zit zelf ook aan zo'n Yamaha te denken.

Goed, het is geen Fender maar de kwaliteit is echt niet minder. Of was 400 euro boven je budget? Kijk dan maar naar een sqier stratocaster of evt een 2e hands gitaar (als je geluk hebt).

Mitch
4 september 2002, 14:10
Ander idee: als je al een mooie hals hebt liggen en je hebt alleen body en hardware nodig, dan kun je er één laten assembleren. Bodies van redelijke kwaliteit zijn gewoon te bestellen en je kunt er nu de hardware op latne zetten die je kan betalen en later evt. upgraden. Is misschien minder achterlijk duur dan het lijkt, vraag anders eens voor info http://www.degiergitaarbouw.nl

Toen ik laatst bij 'm was had -ie een dergelijke truuk uitgehaald voor een klant van 'm en voor de prijs van een Mex Tele een geassembleerde Tele met wereldse pickups erop klaargestoomd.

nirvana
4 september 2002, 14:29
ik zeg het je maar voor 650 euro heb je men stratocaster usa

guvnor
4 september 2002, 14:47
Bedankt voor alle tips, maar voor 650 euro ben ik weer vrijgezel...of eregast op mijn eigen begrafenis. Nee, ben bang dat mijn vrouw dit niet goedkeurt...

Ik heb het vermoeden dat ik het volgende moet gaan doen: Losse body kopen (bijvoorbeeld Voxhumana, de Gier...) en voorlopig mijn Squier kanibaliseren. Vervolgens met mijn volgende zakgeld hals, elementen en overige hardware vervangen.

Komt meteen de volgende vraag: Zijn halzen eenvoudig te verwisselen of is het eenmaal gemonteerd, nooit meer wisselen...??? Is de bevestiging van een hals elke keer anders of zitten schroefgaten op dezelfde plek?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guvnor op 2002-09-04 14:51 ]</font>