PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: eindelijk een goeie Tele !



Mitch
6 augustus 2005, 19:50
Lang gezocht, en na de nodige tegenvallende Teles liep ik van de week eindelijk tegen mijn droom Tele aan: butterscotch blond '52 re-issue, mid 90's, MIJ. Tweedelige ash body, heerlijk licht en resonant, maple hals/toets. Heel mooi helder geluid op de hals lipstick en een enorme bite bij de brug. Middenstand: best of both worlds...heerlijk op crunch.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/total.jpg


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/body%20front.jpg


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/body%20back.jpg


Hij is niet zo geel als de huidige Amerikaanse re-issues en da's misschien niet helemaal perfect retro, maar voor mijn smaak juist wel zo mooi. Goed transparant met nét die mooie teint.


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/tuners.jpg



http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/body%20side.jpg


Matzwarte slagplaat, verrassend stabiele vintage style tuners..... Trouwens, de hardware is sowieso in nieuwstaat. Er is is echt bizar weinig gespeeld op dit ding en ik verbaas me daar nog steeds over, want hij klinkt en speelt gewoon prima !

Me = happy !

Debaser
6 augustus 2005, 19:52
beetje (goede) jaloezie ...

Een mooie gitaar ... echt vet !
have fun

ps soudclipjes ?

Bruce
6 augustus 2005, 20:07
Tering!..Wat een mooie tele man!
Kost dat? :lol:
Over wat voor amp speel je?

BLOK182
6 augustus 2005, 20:15
Prachtding, très rock n roll, congrats!

Daniël_san
6 augustus 2005, 20:22
Mooi gitaartje! Gefeli :wink:

grayfink
6 augustus 2005, 20:49
Wat is je adres?
Heb je thuis een alarminstallatie?
Ga je nog op vakantie?



























:razz:
Dit is mooier dan de mooiste PRS private stock of wat dan ook. Dit is gewoon de oergitaar. Dit is hèt. Gefeliciteerd man.

deedee
6 augustus 2005, 20:55
:o :o :o :o


Dit is dus hoe een tele eruit moet zien. Perfect gewoon.

:o :o :o :o

ik geloof dat ik effe bij je langs moet (liefst als je zelf niet thuis bent)

ja, ik weet het, ik ben heel erg jaloers

almarvk
6 augustus 2005, 20:57
Mooi ding man! Hopelijk is het dit keer wel dé tele voor je!

Owhjah, jij gaat erug lekker slapen als ik zo alle verhalen hoor! ;)

bloodiron
6 augustus 2005, 21:00
:o

ook mijn droomtele :o



































































































:o

Anders Destium
6 augustus 2005, 21:09
Erg mooie no-nonsense bak :) Naturel strats en tele's mogen er zeker zijn!

Hij lijkt me ook heel mooi staan naast je De Gier (pics graag :razz: )

Mitch
6 augustus 2005, 22:08
Haha, ja, zodra ik mijn standaards uit de oefenruimte terughaal zal ik ze naast elkaar op de foto zetten. :)


Dank voor de complimenten ! Ik beschouw mezelf echt lucky bastard van de dag.....
Kostte me iets minder dan 600E bij Maxguitar in Den Haag. Ik had daar al eens eerder vergelijkend Tele-onderzoek gedaan en zag deze week op de site dat er een nieuwe binnen was, deze boterblonde schoonheid.
Ik heb echt aanmerkelijk duurdere Teles in mijn handen gehad die minder klonken, speelden of smoelden.
Tot nu toe vond ik eigenlijk de Blades het beste klinken (erg veelzijdig door de driestanden switch) maar die zijn dan weer spuuglelijk. Gouden hardware :-?

Kortom: een geschenk uit de Gitaarhemel.

olaf reijnders
6 augustus 2005, 22:34
Da's geen geld voor een 7ender tele. Ziet er ook heel erg cool uit! 8-)

bert k
6 augustus 2005, 23:06
Zo, mazzelaar, gefeliciteerd daarmede! Maar dat is toch toch geen butterscotsch? Dat is toch gewoon blanke lak op een mooi plankie? Ik dacht dat die boterkoek-kleur dekkende lak was?

vulvasonic
6 augustus 2005, 23:27
GEFELICITEERD!

Het blijft natuurlijk DE OERGITAAR.
Ik heb hier heeeeeeeeel lang verschrikkelijk op staan te GASsen, maar uiteindelijk heb ik een American Standard gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Voorheen moest en zou het een asbak met 3 zadels hebben. Tegenwoordig zou ik na een aanschaf als die van jou de brug meteen vervangen door een moderne.

Nogmaals, GEFELICITEERD!



@Bert k, boterschots is niet dekkend hoor. Trouwens de originele butterscotch kleur hebben ze nooit meer gevonden. Er zijn momenteel meerdere varianten op dit thema, maar niemand weet de exacte formule (ook Fender niet).

ccc
6 augustus 2005, 23:32
mijn tele's (maar wel Hamer T-51's) de middenste is butterscotch (dus ook niet dekkend).
De bruggen zijn Wilkinson en op de rechtse Fishman met Wilkinson specs.

http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamer%20t-51/hamerT-51008.jpg

Mitch
7 augustus 2005, 00:03
Het is een milde, sterk transparante butterscotch, zeker niet blank gelakt. De meest recente Yanks zijn een stuk dekkender gelakt (het poly/nitro sandwich verhaal.....) maar dat vind ik juist niet zo mooi. Nou moet ik zeggen dat -ie een tikkie geler is dan op de foto, maar de foto's zijn behoorlijk natuurgetrouw.
Naast een blank gelakte gitaar is het een stuk duidelijker.

'Moderne' brug komt er wel op, maar dan dus 3 koperen zadels die te compenseren zijn, geen zes.....LELIJK ! :D

iam
7 augustus 2005, 00:24
damn Seymour je maakt me jaloers!!!
mijn droomaxe

Robbert
7 augustus 2005, 00:46
8-)

Robbert
7 augustus 2005, 00:46
8-)

Orpheo
7 augustus 2005, 00:48
heel erg mooie tele! zo eentje moet ik er ook nog eens ooit vinden.

overigens, op welke amp heb je m getest? de " standaard" Koch twintone?

Lucky
7 augustus 2005, 02:19
Good stuff !!!

leuk, Michel.
Damn hoe dat bedrijf ook al weer waar je die bruggen kunt bestellen. Ik heber zelf een... ben het weer veregeten....
vd haar heeft ze.

Ik ben een beetje aan het plaatjes surfen geslagen....maaarrreeehhhh... ik denk toch dat het die guilted maple gaat worden. hij klonk zo sweeeeet. en hoe meer ik naar het fotootje (http://www.maxguitar.nl/instore/electrics/heritage535.jpg) kijk...hoe mooier ik het ga vinden. :D

leuk je toevallig even tegengekomen te zijn.

Harry
7 augustus 2005, 11:23
ja, wat wil je nog meer van een gitaar. Gefeliciteerd, je bent klaar!

Jeanken
7 augustus 2005, 11:23
Dat is inderdaad een mooi stukje gitaar dat je daar hebt, kheb ooit de USA versie gehad en jongens, wat een klank, weggedaan voor God weet welke reden en tot heden nog steeds op zoek naar zo eentje die mijn oude kon vervangen, binnenkort een laten bouwen bij vdHaar waarschijnlijk.
Het is wel geen lipstick aan de hals hoor..
Volgens mij gaat hij nog verbeteren qua klank als je er bronzen zadeltjes opzet, de kleur van hals en toets vind ik ook erg lekker, niet van dat bleke maple.
Gefeliciteerd!

Mitch
7 augustus 2005, 11:40
Thanks guys !

@Orpheo: getes over mijn eigen amp, naast mijn eigen gitaar voor het beste vergelijk.

@Lucky: zeker leuk je tegen het lijf te lopen ! Bedoel je trouwens de Callahambruggen ? Ik ben me een beetje aan het inlezen over bruggen en kwam nog een interessante tegen met verschillende materialen (http://www.glendaleguitars.com/saddles.htm)
Ik hoorde dat er ook nog zadels waren waarbij de compensatiehoek niet vastlag, maar die instelbaar was dus ach.... voorlopig weer even genoeg om over te lezen :)
Maar ga je jouw Tele definitief inruilen ? Wel jammer dat die gozer net die Zakk Wylde LP voor je neus wegkaapte, maar hopelijk zie ik volgende week een "Mijn nieuwe Heritage" topic staan :wink:

schizo910
7 augustus 2005, 11:52
Echt een mooie plank! Ik ben helemaal happy met de gitaren die ik momenteel heb, heb ook maar weinig GAS naar een andere plank. Maaaar als er ooit nog en electrische bijkomt wordt het net zo'n soort Tele als jij nu hebt!

Super ding!

Quink
7 augustus 2005, 12:25
Damn hoe dat bedrijf ook al weer waar je die bruggen kunt bestellen. Ik heber zelf een... ben het weer veregeten....
vd haar heeft ze.

Mooie Tele. Gefeliciteerd! Blijft toch een van de mooiste gitaren.

Wat bruggen betreft, v.d Haar levert wel wat Callaham spul, maar niet de Tele brug. (Heb het hem een tijdje geleden nl. gevraagd). Moet je dus rechtstreeks bij Callaham bestellen. Brug met "compensated brass saddles" kost zo'n $80.

Deze kende je waarschijnlijk al wel, maar mocht je nog wat info zoeken: Telecaster Discussion Page Reissue

http://www.tdpri.com/

vulvasonic
7 augustus 2005, 15:31
Die brug?
Hoeft allemaal niet. Voor veel minder geld koop je drie losse zadeltjes, inclusief schroefjes en veertjes, die schuin staan, waardoor een goede intonatie mogelijk wordt.
De Danny Gatton tele gebruikt hetzelfde principe.

De zadeltjes zijn te bestellen bij www.rockinger.com voor 17,90 euro.

Mitch
7 augustus 2005, 16:42
Ja, als alleen een betere intonatie je doel is volstaan losse zadels. Iets voller geluid en meer sustain zijn echter alleen haalbaar met een andere brugplaat. 't I natuurlijk de cruciale verbinding tussen zadels en body en die body is niet beroerd..... zou dus best wat mooie spulletjes mogen hebben.
Maar goed, ik ga eerst een rondneuzen wat er allemaal mogelijk en nuttig is, dan zie ik later wel wat ik ga doen.

robzilla
7 augustus 2005, 16:49
8-)

robzilla
7 augustus 2005, 16:50
8-)

Mitch
11 augustus 2005, 20:17
Family pics :)


Zoals ze normaal gesproken in de kamer staan (maar waar het licht wat minder is....)

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/GierFender.jpg


En in beter licht (met een niet te vermurwen nieuwsgierig kitten)

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/GierFenderbodys.jpg

De twee naar mijn smaak beste Fender body's, de één in zijn oervorm, de ander in een totaal verGretscht jasje :wink:

schizo910
11 augustus 2005, 21:05
Blijven 2 schitterende planken!

marc_o
19 augustus 2005, 16:10
Bijzonder ruig....Tele's blijven gewoon mannengitaren...

Bouke
19 augustus 2005, 17:37
Maar goed, ik ga eerst een rondneuzen wat er allemaal mogelijk en nuttig is, dan zie ik later wel wat ik ga doen.

Ehhh... gewoon veel op die beauty spelen, dat is wat je moet doen, erg nuttig ook :D

Toffe gitaar!

Bouke

Mitch
19 augustus 2005, 19:25
Is gebeurd hoor ! Met 'nuttig' bedoelde ik vooral dat ik een beetje het kaf van het koren wilde scheiden in het enorme aanbod aan hardware-upgrades die er te koop is. Oer-gitaar als de Tele is, vroeg ik me af wat er waar is van alle verhalen over of het echt uitmaakt van welk metaal de brugplaat is gemaakt, dat soort dingen.

Inmiddels komen er wel gecompenseerde bronzen zadels voor de intonatie en sound en pickups voor een beetje meer ballen in de sound. :)
Maar speelt als een tiet hoor ! Soleren kan, door de vintage radius, wat lastiger zijn, maar man o man, wat speelt dat heerlijk slag.

Quink
19 augustus 2005, 19:44
Inmiddels komen er wel gecompenseerde bronzen zadels voor de intonatie en sound en pickups

En? En? Welke??

DennisB76
21 augustus 2005, 21:24
@Seymour Paul:

Gefeliciteerd, je speelt nu over mijn oude gitaar. Die heb ik een paar weken geleden ingeruild bij Max Guitar!!

Speelt lekker, niet? :)

Mitch
21 augustus 2005, 22:21
Hoe heb je deze in vredesnaam weg kunnen doen ?!?!? Ik hoorde van Robbert weat je ervoor terug hebt gekocht, maar dan nog: zo'n schatje doe je toch niet weg ? 8-)

Robbert
21 augustus 2005, 22:23
Niet van mij hoor :wink:

Maareh Michel.. je wilt hem dus nog niet kwijt, voor weinig? :D

DennisB76
21 augustus 2005, 22:29
Eigenlijk niet..... maar een gitaar erbij betekende ook een gitaar wegdoen. Ik moet mijn vriendin ook te vriend houden.... :wink:

En die Tele Plus die ik ervoor terug heb gekocht is erg veelzijdig, al mist hij de karakteristieke 'twang' wel een beetje.

marc_o
22 augustus 2005, 11:11
Een tele moet je laten zoals die is, alleen dan is het een echte, net als met een strat, die koop je omdat ie is zoals ie is. Verder dan een ander brugzadeltje hier en daar zou ik dan ook zeer zeker niet gaan, anders kun je toch beter een Blade halen Seymour, hahaha!

Mitch
22 augustus 2005, 13:14
@Robbert; ik heb nog wel een leuke Godin in de aanbieding :razz:

@Dennis: heb je dan die met die humbucker gekocht ? Dat was ook best een goed klinkend ding. Maar deze klinkt opener en smeolt een eind beter. Nou ja, nog bedankt dan dat je afscheid wilde nemen :wink:

@Marc: er zal ook niet teveel aan gesleuteld worden hoor.....pickups worden ook niet echt high output dingen of zo. Ik ga binnenkort een vergelijkend warenonderzoek houden: stock vs. Seymour Duncan vs. Nordstrand. Ben benieuwd wie er wint, ik zal er zeker melding van maken.

De midboost van de Blades is trouwens wel perfect, echt waar ! Zonder boost heb je gewoon een goeie low output Tele sound en met de midboost aan heb je een dikkere sound die tegen humbucker aanzit, zonder te zompig te worden. Heel, heel erg goed.
Maar ja, die Blades zien er natuurlijk niet uit, da's wel jammer. :(

DennisB76
22 augustus 2005, 17:09
@Seymour:
Ik heb een Tele Plus gekocht. Dat is een Amerikaanse met een blauwe Lace Sensor in de halspositie en een dubbele rode Lace als brugelement. Die laatste 2 zijn met een mini-schakelaar te schakelen als losse elementen en als humbucker. Zie bijvoorbeeld Jonny Greenwood ( http://www.sigur-ros.it/franz/RHG/Jonny/jonnyteleplus.jpg ) van Radiohead, die heeft er ook zo een (meerdere zelfs).

Een voorbeeld:
http://www.guitarsandeffects.com/images/1teleplus.jpg

Ik heb een naturel-kleurige, net als die '52 reissue die jij nu hebt.
Die is overigens begin dit jaar vanuit Japan hier naar toe gekomen. Zoals je waarschijnlijk al gezien had is het een CIJ en geen MIJ.

...rock...
22 augustus 2005, 18:22
Family pics :)


Zoals ze normaal gesproken in de kamer staan (maar waar het licht wat minder is....)

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/GierFender.jpg


En in beter licht (met een niet te vermurwen nieuwsgierig kitten)

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/52tele/GierFenderbodys.jpg

De twee naar mijn smaak beste Fender body's, de één in zijn oervorm, de ander in een totaal verGretscht jasje :wink:
gvd :o die jazz master daar ben ik zoooooo verliefd op he echt waar die geeft me kippenvel !!!!!!!!!!!!

Mitch
22 augustus 2005, 19:04
@Seymour:
Ik heb een Tele Plus gekocht. Dat is een Amerikaanse met een blauwe Lace Sensor in de halspositie en een dubbele rode Lace als brugelement. Die laatste 2 zijn met een mini-schakelaar te schakelen als losse elementen en als humbucker

ja, die ken ik, heb er al een keer op gespeeld. Ik was een week of wat eerder al een keer Tele's wezen testen bij Maxguitar en vond die Tele Plus trouwens wel de beste, m.u.v. het halselement. Erg weinig karakter. Die witte slagplaat vond ik ook al niet denderend en ik hou meer van een lichte kleurlak dan helemaal naturel: genoeg redenen om die Tele te laten staan en om deze juist wel mee te nemen !

Oh en rock, als je kippenvel gezakt is: er is ook een heel topic over mijn De Gier :wink:

...rock...
22 augustus 2005, 19:05
@Seymour:
Ik heb een Tele Plus gekocht. Dat is een Amerikaanse met een blauwe Lace Sensor in de halspositie en een dubbele rode Lace als brugelement. Die laatste 2 zijn met een mini-schakelaar te schakelen als losse elementen en als humbucker

ja, die ken ik, heb er al een keer op gespeeld. Ik was een week of wat eerder al een keer Tele's wezen testen bij Maxguitar en vond die Tele Plus trouwens wel de beste, m.u.v. het halselement. Erg weinig karakter. Die witte slagplaat vond ik ook al niet denderend en ik hou meer van een lichte kleurlak dan helemaal naturel: genoeg redenen om die Tele te laten staan en om deze juist wel mee te nemen !

Oh en rock, als je kippenvel gezakt is: er is ook een heel topic over mijn De Gier :wink:
ik weet het die heb ik een tijdje geleden terug bezocht maar ik wist niet van wie de gitaar was nu dus wel en je weet niet hoe f*cking jaloers ik ben !!!!