PDA

View Full Version : Adjustable Pole Piece Humbuckers



AlterEgo
6 augustus 2005, 20:41
Ik heb 2 P-12 adjustable pole piece humbuckers. Ik heb gelezen dat je door de schroefjes op de humbucker (die 12 dus) omhoog en omlaag kan doen voor meer of minder volume per snaar. Nu speel ik veel metal en alternative rock met de brug pickup en clean stukken met de neck pickup. Wat zijn dat goede instelling voor de humbuckers?

Anders Destium
6 augustus 2005, 20:45
Je kunt er wel aan gaan klooien maar je hoort niet veel verschil is mijn ervaring (met singlecoils die adjustable polepieces hebben) het gebruik van de bas, mid en treble op je versterker werkt beter :)

Je neckpup klinkt van zichzelf al warmer dan de brugpup, if it aint broke don't fix it!

AlterEgo
6 augustus 2005, 20:48
Je kunt er wel aan gaan klooien maar je hoort niet veel verschil is mijn ervaring (met singlecoils die adjustable polepieces hebben) het gebruik van de bas, mid en treble op je versterker werkt beter :)

Je neckpup klinkt van zichzelf al warmer dan de brugpup, if it aint broke don't fix it!

Ik vind de brugpickup nu wat te modderig klinken eigelijk

Anders Destium
6 augustus 2005, 20:57
Als je hem modderig vindt klinken ga je dat niet verhelpen met het veranderen van het volume van je snaren. Je kunt het wel proberen en de hoog klinkende snaren hoger zetten maar dat zal niet veel uitmaken. De eigenschappen van elementen zitten niet in de polepieces :)

Orpheo
7 augustus 2005, 01:40
Als je hem modderig vindt klinken ga je dat niet verhelpen met het veranderen van het volume van je snaren. Je kunt het wel proberen en de hoog klinkende snaren hoger zetten maar dat zal niet veel uitmaken. De eigenschappen van elementen zitten niet in de polepieces :)

ben t wel met je eens...

@ topicstarter wat voor gitaar heb je eigenlijk, waar die pups inzitten?

je speelt clean op je hals, en od op de brug?? raar, ik altijd andersom. op de brug heb je imo een veel lekkerdere overdrive, veel meer balllen erin. op de brug wordt het vind ik zo snel snerperig. clean speel ik vaker op de brug omdat zo'n lekkere sprankel geeft (met hums. op strats heb ik vaak m op standje 2 staan.)

DarknessAwaits
7 augustus 2005, 19:43
Als je hem modderig vindt klinken ga je dat niet verhelpen met het veranderen van het volume van je snaren. Je kunt het wel proberen en de hoog klinkende snaren hoger zetten maar dat zal niet veel uitmaken. De eigenschappen van elementen zitten niet in de polepieces :)

ben t wel met je eens...

@ topicstarter wat voor gitaar heb je eigenlijk, waar die pups inzitten?

je speelt clean op je hals, en od op de brug?? raar, ik altijd andersom. op de brug heb je imo een veel lekkerdere overdrive, veel meer balllen erin. op de brug wordt het vind ik zo snel snerperig. clean speel ik vaker op de brug omdat zo'n lekkere sprankel geeft (met hums. op strats heb ik vaak m op standje 2 staan.)

Hmm, interessant want zelf speel ik ook altijd clean met het halselement en od met het brugelement. Ik vraag me af wat voor muzieksoort jij dan speelt Orpheo, want voor zover ik weet is dat toch het meest gangbaar.

Anders Destium
7 augustus 2005, 20:04
Orpheo is wel vaker tegendraads, een vriend van me speelde ook altijd rythm op het treble-element :)

Wabbie
7 augustus 2005, 20:26
och, ik deed dat ook totdat ik jazzmaster kocht. Nu speel ik alles over allebij de elementen, zowel od als clean.
dus zo heel raar is het nu blijkbaar ook weer niet, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Orpheo
7 augustus 2005, 22:33
Orpheo is wel vaker tegendraads, een vriend van me speelde ook altijd rythm op het treble-element :)

haha, ja klopt. maar ik krijg geen lekkere volle overdrive op de brug, in ieder geval niet op mijn les paul. hopelijk als er nieuwe pups ingaan dat het beter gaat....