PDA

View Full Version : Kijkt en luistert hier eens naar!!!!



Winder
6 augustus 2005, 10:32
Een nieuwe site met informatie over hoe je solo gitaar spelen benadert. Er komt binnenkort een column met meer info hierover. Je kunt nu een demo op de site beluisteren van mijn zojuist uitgebrachte CD waar 4 instrumentale rock tracks opstaan: veel gitaarwerk!
Klik nu op www.jackwinder.nl
Merci

Luc-O
6 augustus 2005, 10:54
Welkom op het forum! Je demo klinkt goed, ik vind vooral de derde 'sample' lekker. Goeie mix, mooie heldere sound ook. Het gitaarwerk is prima, niet super virtuoos, maar gewoon goed en to the point. Zijn het allemaal live ingespeelde instrumenten? Jammer dat de fragmenten zo kort zijn!

Luc

Bruce
6 augustus 2005, 15:57
Klinkt goed hoor!

VHsologitarist
6 augustus 2005, 16:57
Dit klinkt echt lekker ja.. leuke solo's (en bij jou zijn ook lekker catchy wat ik belangrijk vind in een solo )


Greetz
8-)

VHsologitarist
6 augustus 2005, 16:59
Welkom op het forum! Je demo klinkt goed, ik vind vooral de derde 'sample' lekker. Goeie mix, mooie heldere sound ook. Het gitaarwerk is prima, niet super virtuoos, maar gewoon goed en to the point. Zijn het allemaal live ingespeelde instrumenten? Jammer dat de fragmenten zo kort zijn!

Luc

Niet virtuoos?? :o how can you say that ;)

Scali
6 augustus 2005, 18:52
Niet virtuoos?? :o how can you say that ;)

Nou, als je het vergelijkt met wat bv een Hanenberg of een Houwaart eruit gooien... :)

Luc-O
7 augustus 2005, 11:40
Niet virtuoos?? :o how can you say that ;)

Nou, als je het vergelijkt met wat bv een Hanenberg of een Houwaart eruit gooien... :)

Precies! 8-)

c.hultermans
7 augustus 2005, 12:47
Hey Jack,

Klinkt lekker man!!!

Geen overdreven gepiel, maar gewoon lekker to the point zoals Luc O al zei idd!!

Je hebt iig een lekkere feel/ vibratie in je spel.

Sukses verder

Grtz,

Conrad

VHsologitarist
7 augustus 2005, 16:07
hmm :roll: ..
ja oke dan wel ja :wink:

LaurentB
7 augustus 2005, 23:46
Een nieuwe site met informatie over hoe je solo gitaar spelen benadert. Er komt binnenkort een column met meer info hierover. Je kunt nu een demo op de site beluisteren van mijn zojuist uitgebrachte CD waar 4 instrumentale rock tracks opstaan: veel gitaarwerk!
Klik nu op www.jackwinder.nl
Merci

Goed helder en gedefinieerd gespeeld; je hoor dat alles wat gespeeld wordt heel bewust gespeeld wordt, vind ik. Klinkt goed!

Laurent

Winder
8 augustus 2005, 09:56
Echt te gek de reacties.... hartstikke bedankt! Om wat antwoorden te geven:
- De tracks zijn in mijn home studio opgenomen met drumcomputer (Alesis), Yamaha basgitaar en Charvel/Fender strat gitaren door een
JMP-1 8-) Ik gebruik het hals element veel en de wah om te kleuren.
Alles rechtstreeks de harddic in/op. De CD heb ik hier ook gemixed en gemastered.

Meestal neem ik voor de solo's 2 tot 4 takes op en kies de beste eruit. Foutjes neem ik voor lief, ,afh. hoe het overkomt. Andere partijen oefen ik gewoon eerst veel en zet ze der dan meestal in 1 keer op.

Virtuoos vind ik mezelf niet zo. Ik speel veel pentatonisch, maar probeer meer door een zekere intensie en emotie qua spel interessant over te komen. Melodieus zou je het wel kunnen noemen denk ik. De sample is een beetje kort want ik wilde alle songs laten horen. Binnen 2 weken wordt de site aangepast met een serie artikelen over hoe ik solo's benader (ook in het NL) en wordt ook de demo wat uitgebreider. Kom nog eens kijken zou ik zeggen.... :lol:

koella
9 augustus 2005, 22:54
hmm :roll: ..
ja oke dan wel ja :wink:

Jeeh Fer !! Wat laat jij je ondersneeuwen!
Weten ze wel waar toe JIJ allemaal in staat bent?

Drumt je broer nog steeds ?

Winder
12 augustus 2005, 17:10
Hoi allemaal,

Ik heb net de demo op mijn website vernieuwd, d.w.z. nieuwe en langere samples. Dus als je zin hebt om effe te luisteren..... :lol:

Hebben jullie misschien ook wat mp3 's ofzo die te beluisteren zijn....? Zou wel geinig zijn..let me know

Luc-O
12 augustus 2005, 17:15
Hebben jullie misschien ook wat mp3 's ofzo die te beluisteren zijn....? Zou wel geinig zijn..let me know

:o :o Heel 'Sounds' staat er vol mee! Maar voor die van mij verwijs ik je naar mijn website (www.luc-o.com)

VHsologitarist
12 augustus 2005, 18:26
hmm :roll: ..
ja oke dan wel ja :wink:

Jeeh Fer !! Wat laat jij je ondersneeuwen!
Weten ze wel waar toe JIJ allemaal in staat bent?

Drumt je broer nog steeds ?



Hey koella...
Ik heb de indruk dat je me kent...
Waarvan??? als ik vragen mag??
Groetjes
Fer

Winder
12 augustus 2005, 18:31
O Chips... had ik zeker niet gezien, maar ik heb nog wel even naar je site gekeken. Zier er goed uit en de songs klinken professioneel.....veel Vai invloeden? keep up the good work!

VHsologitarist
12 augustus 2005, 18:41

van puffelen
16 augustus 2005, 18:56
Klinkt goed. Met veel gevoel gespeeld.
Jammer dat ik het thema een beetje kwijtraak tijdens het nummer.
Maar geluid daarentegen is weer wel mooi.

Winder
4 september 2005, 09:04
Hoi,

Ik wilde even doorgeven dat op de onderstaande site een prijsvraag staat waarmee je de CD "Home baked" kan winnen. Dit is de CD die als basis dient voor de site en "Soleren in de Rock".

Kom kijken, ik daag je gitaristen kennis uit! :cool: