PDA

View Full Version : Hulp bij aanschaf nieuwe elementen..



if19mt
5 augustus 2005, 21:02
Beste medegitaristen,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Epiphone Wildkat, bouwjaar 2005. Voor degenen die het instrument niet kennen: Het is een semi-hollowbody, dus een klankkast met een houtblok in het midden. De body is van mahonie. De gitaar is standaard uitgerust met 2 alnico p90’s van Epi, Grover mechanieken en een Bigsby tremolopook. Ik speel met .012-snaren.

Ik speel overwegend rock (Coldplay, Stereophonics, Oasis, DMB), jazz (Eva Cassidy, Sting, Katie Melua, Tuck & Patti) en latinmuziek (Santana, Bebel Gilberto, Baden Powell). Verder hou ik me vanwege m`n klassieke verleden ook wel eens bezig met wat pickingwerk.

Aangezien het instrument lekkerder speelt dan elke gitaar die ik ooit gehad heb wil ik ook de sound op een zo hoog mogelijk niveau krijgen. Ik ben nu redelijk tevreden over het geluid, maar ik denk dat het beter kan. Om deze reden overweeg ik de twee humbuckertjes te vervangen door pickups van hogere kwaliteit. Probleem is echter dat ik totaal geen verstand hiervan heb, en dat ik ook niet weet hoe ik de verschillende elementen zou kunnen vergelijken. Kan iemand mij hierover advies geven? Wensen: Een warme sound met veel definitie die in mijn stijl past, en een goede sustain. De kosten zijn op dit moment nog niet zo belangrijk.

Alvast enorm bedankt voor jullie tips!

Mark

Ps. Als iemand interesse heeft om een band te starten in de omgeving van Venlo hoor ik het graag!