PDA

View Full Version : HELP ME UIT DE BRAND!



ddewilt
5 augustus 2005, 19:46
eej mense...kheb net een nieuw stemapparaatje gekocht...de Yahama YT-150 en nou vraag k me de hell af hoe k in hemelsnaam daarmee mn gitaar in drop d of drop c krijg :x ...kga morge op vkantie dus et zou wel fijn ijn alsk da snel zou wete :oops: ...

Vampire
5 augustus 2005, 19:56
Geen gebruiksaanwijzing erbij? :lol:

Zoek ff op google onder 'Yamaha YT-150 manual'

succes!

Bl44t44p
5 augustus 2005, 19:59
Ik heb even zitten Google-en en zo te zien staat ie standaard alleen op EADGBE, druk eens op het knopje Mode om hem zo op chromatisch te krijgen ? Dan kun je hem gewoon in CGCFAD of wat je ook wil krijgen :)

ddewilt
5 augustus 2005, 20:02
nou..als j op mode drukt..dan kun j of je bass stemmen of je gitaar...da zijn de 2 modes....hoe wou je em dan in CGCFAD krijgen??? en hoezo chromatisch??

Trouwens bij de gebruiksaanwijzing staat ni hoe je em naar een andere stemming krijgt :x

Echt zuuure shit!

deedee
5 augustus 2005, 20:52
des noods kan je gewoon de 2de fret indrukken :wink:

deedee
5 augustus 2005, 20:55
des noods kan je gewoon de 2de fret indrukken :wink:











btw. TRAIN DAT FUCKING GEHOOR VAN JE!!! :-D
Echt gaat veel sneller als je het leert op gehoor te doen (beginnen met gewoon 1 snaar met het stemapparaatje en de rest. Nu draai ik de e snaar met 1 draai richting de d, dan vaak nog effe 1 draaitje bijstellen en hij is zuiver, gaat een stuk sneller dan zo'n kutapparaatje)

Bl44t44p
5 augustus 2005, 21:35
nou..als j op mode drukt..dan kun j of je bass stemmen of je gitaar...da zijn de 2 modes....hoe wou je em dan in CGCFAD krijgen??? en hoezo chromatisch??

Trouwens bij de gebruiksaanwijzing staat ni hoe je em naar een andere stemming krijgt :x

Echt zuuure shit!

Euhm, ja ik zei ook maar wat afgaande op een plaatje van het ding :P

En wat gebeurt er bij "Pitch" en "Note" ? Chromatisch houdt in dat het stemapparaat bij welke noot je dan ook speelt aangeeft welke noot dit is en of ie zuiver is... Zo kun je dus ook in alternatieve stemmingen stemmen :)

deedee
5 augustus 2005, 21:46
een stemapparaatje merkt het ocktaaf niet, dus voor de D die je wilt hebben op de e snaar geeft hij waarschijnlijk gewoon de D van de D snaar aan. Dat werkt wel gewoon

ddewilt
5 augustus 2005, 22:17
HAHAHA...nou...jullie raden et nooooit!

kheb dus geen chromatisch stemapparaat :razz: ...

dit is echt heeeel zuuur!

ik ben r nu inmiddels uit....ik ben namelijk naar de udense muziekhandel gweest....(nog ff snel voordat ze dicht gingen :P ) en ze zeiden dak i.p.v. de YT-150 de YT-250 moest hebben omdat de 150 ni chromatisch was :x

maja...kben r nu dus uit...en verders is et een prima apparaat!

maar bedankt voor jullie posts!!

Harry
5 augustus 2005, 23:26
voor deze krijg ik waarschijnlijk geen bedankje;

zou je willen kijken of je in het vervolg in normaal nederlands kunt typen?