PDA

View Full Version : Pocket gitaartje



Dirk W
5 augustus 2005, 19:14
Hallo,
Ik heb toch maar weer eens geprobeerd een gitaartje te beginnen (dacht er eerder ook al eens aan) en ik heb donderdag middag gout gehaald bij de amsterdamse fijnhout handel(goede winkel trouwens).
Ik zat te denken aan een klein gitaartje om mee te nemen ofzoiets, maar vooral omdat het me een makkelijk begin leek. Looks maken me niets uit. Ik zat nu te denken aan een body van een rechthoek (25 x 20 cm) en dan een totaallengte van 60 cm krijgen. Dat doe ik dan dus dmv een headless modeltje. De tuners zet ik op het body achter de brug. Omdat ik er niet teveel geld aan uit wil geven leek het me makkelijk om een vaste brug te nemen met daarachter stringuides en dan verder uit elkaar de tuners.
Het hout dat ik heb is Mahony en is nu al 25 x 20 cm, voor de nek een stuk maple van zo'n 80 x 5 x 5 cm (geschat) voor de toets heb ik rosewood van 5x 70 (ook geschat)
Verder ben ik van plan 1 element erin te zetten met 1 volume potmeter en een output jack.
Het grootste blok waar ik nu voor sta is dat ik geen frees heb. Ik kan proberen er ergens een te lenen. Anders zou ik er zelf een moeten kopen. Ik ken ook een houthandelaar die het ookw el voor me wil doen (waarschijnlijk voor één euro ofzo) maar dat vind ik eigenlijk een beetje valsspelen.
Heeft één van jullie nog iedeën hoe je op een andere manier een gat kunt maken (behalve fresen dus)
Hopelijk zien jullie hieronder een schetsje in paint van hoe ik mijn gitaartje in gedachten had. Ik had berekend dat ik ongeveer tot 17 fretten moet komen voordat ik bij het body aankom.
[img]C:\Documents and Settings\Administrator.FAM-WAGENAAR\My Documents\My Pictures\Gitaar model.bmp[img]
Dirk

Dirk W
5 augustus 2005, 19:15
C:\Documents and Settings\Administrator.FAM-WAGENAAR\My Documents\My Pictures\Gitaar model.bmp

AlterEgo
5 augustus 2005, 19:21
je moet het plaatje uploaden, anders werkt het echt niet :P

Squier4ever
6 augustus 2005, 10:53
haha ja check www.imageshack.us

hierophant
31 augustus 2005, 18:24
een gat maak je bv. met een beiteltjeuh en een hamertjeuh..

dejohan
7 september 2005, 10:50
een gat maak je bv. met een beiteltjeuh en een hamertjeuh..

En als het ni lukt moet ge maar eens binnewippeuh, of belleuh, of faxeuh, of emaileuh,...

Kim Wilson
7 september 2005, 10:58
Heuh? :???:

dejohan
7 september 2005, 13:09
Om dit te snappeuh moet je in België woneuh, choekeuh.

olaf reijnders
7 september 2005, 13:19
Praat Nederlands, man! :evil:

dejohan
7 september 2005, 13:32
Kus mijn kloteuh!




okok, ik stop ermee. :D

olaf reijnders
7 september 2005, 13:37
Eikul!

Dirk W
7 september 2005, 13:48
ow ja, mn gitaar is trouwens bijna af, frees gekocht in 1,5 week goed doorgewerkt, veel fouten gemaakt heel erg netjes is hij niet, maar dat was ook niet de bedoeling (komop tis een pocket gitaar. hij krijgt toch vet veel klappen) Ik moet er alleen nog fretten opzetten (wat een rodwerk). Als ik een digitale camera bemachtig zet ik wel wat foto's neer.

olaf reijnders
7 september 2005, 13:51
Ik ben benieuwd.

hierophant
7 september 2005, 20:52
een hamertjeuh, een beiteltjeuh en een zaagskeuh..

Niemand in Nederland waarbij dit bekend klinkt?
En eh, gen ambras è manne ;-)

Dirk W
7 september 2005, 21:58
volgens mij zijn het hamers beitels en zagen, correct?

Dirk W
26 september 2005, 18:35
hoera hoera ik heb foto's. Tijdje terug een digitale camera gekocht en nu heb ik een site gemaakt.
Mijn html is een beetje achterstallig, maar ik voel me trots met het idee dat ik de site na een middagje html kijken heb kunnen maken. iig hier is de site
http://www40.brinkster.com/Dirkwagenaar/Index.html
en hier het stukje over mn zelfbouw gitaar:
http://www40.brinkster.com/Dirkwagenaar/Control/Gitaren/Blok.html

Het is allemaal een beetje snel geschreven, dus van echt hoge kwaliteit is alles niet.

Dirk

Squier4ever
26 september 2005, 20:02
wel vet
ziet er leuk uit da plankie "het blok" lekker toepasselijke naam