PDA

View Full Version : Mini speaker + goede behuizing voor mini-amp?



MjS
5 augustus 2005, 17:46
Ik geloof dat Birt een mini-amp had gebouwd? Welke speaker is geschikt voor een 0,5 watt versterkertje? Waar kan ik die goedkoop vinden? En welke behuizing? Want mijn Smokey-kloon is zo goed als af op paar puntjes na dus.

nicoverduin
5 augustus 2005, 17:56
Ik geloof dat Birt een mini-amp had gebouwd? Welke speaker is geschikt voor een 0,5 watt versterkertje? Waar kan ik die goedkoop vinden? En welke behuizing? Want mijn Smokey-kloon is zo goed als af op paar puntjes na dus.
Neem gewoon een oude radio speaker. zijn een wattje of 4-5.
Behuizing: Wees creatief....

MjS
5 augustus 2005, 17:58
Oke, daar was ik al opgekomen, ik heb al een goede speaker, maar een aantal vrienden hebben ook interesse getoond in het apparaat...

trouwens, bij het zoeken deed ik daarnet wat fout, nu vond ik de oude topic van Birt weer...speaker van electronica winkeltje... Oke das wel een goede. Maar behuizing...

nicoverduin
5 augustus 2005, 21:13
dan het goedkoopste gitaar speakertje wat je kan vinden. Voor de behuizing is denk ik niets kant en klaar. Of je moet voor heel weinig een oud squier bakkie oid op de kop tikken en deze strippen en ombouwen.....
Nico

birt
6 augustus 2005, 01:14
4x12 cab. zo hoort het! :D


edit: om even uitgebreider te antwoorden, test elke speaker die je kan testen, ze klinken allemaal verschillend. goede resulaten zijn meestal te krijgen met: gitaarspeakers (well duh), oude radiospeakers en speakers van computers (kleine cone met een grote magneet, ze zijn meestal gemaakt voor een groot frequentiebereik)

schwalbe
10 augustus 2005, 00:26
Ik zou deze: http://www.visaton.de/deutsch/artikel/art_608_1_3.html gebruiken; is namelijk vrij gevoelig dus kan hij dan harder. Kost 17,- euro ofzo. Visaton maakt trouwens nog veel meer kleine breedbandertjes ( http://www.visaton.de/deutsch/uebersicht/1_3_u.html ); sommige nog veel goedkoper.

MjS
10 augustus 2005, 11:07
Aah te gek!! :D 2 inch speakers van plastic voor weinig! Mooizo!

birt
10 augustus 2005, 11:15
Aah te gek!! :D 2 inch speakers van plastic voor weinig! Mooizo!

leuk speelgoed idd, maar zorg voor een output waarmee je een goede speaker kan aandrijven ook wat dat kleintje zal niet echt heel goed klinken :lol:

MjS
10 augustus 2005, 12:29
Ja is ook meer bedoeld als gadget. Op een echte speaker doet 'ie t goed!

Kim Wilson
11 augustus 2005, 08:27
Kun je niet iets bouwen met autospeakers, 4x10cm of 4x8,5 (Golf-dashboard)? Op Marktplaats.nl staan vast wel een paar autoluidsprekertjes. En staar je niet blind op het wattage wat achterop autospeakers staat, want dat halen ze bij lange na niet.

MjS
11 augustus 2005, 17:33
Tjah, de speaker moet een gadget blijven. Ik denk dat ik met een plastic speakertje van zo'n 2 euro wel goed zit.