PDA

View Full Version : Fender Showman



tmadna
5 augustus 2005, 15:03
Ik heb een Fender Showman gitaarversterker.
Na enige tijd krijg ik er nu geen goed geluid meer uit.
Het geluid is zacht en vervormd.
Ik heb de speakerfuse (F5A) nagekeken (zo'n zekering met korreltjes erin) en deze lijkt goed.
Ook de T2A fuse (rechts achter) lijkt goed en draadje in zekering is nog heel.
Wie weet een oplossing?

nicoverduin
5 augustus 2005, 15:43
Dat de zekeringen heel waren stond buiten kijf. anders kwam er helemaal geen geluid uit. Aantal mogelijkheden:
- Eind/voorversterker buizen zijn/raken op
- Elco's zijn/raken op.

Als je er geen verstand van heb dan even laten nakijken.
Nico

tmadna
5 augustus 2005, 19:05
Hi,
Wat zijn Elco's?

DREAMMACHINE
5 augustus 2005, 19:10
...heb zelf een zelfde soort probleem. Als mijn amp een paar uur gedraaid heeft tijdens een oefensessie begint hij wat te sputteren en en een gigantische volumedrop te krijgen. Mijn voorversterkerbuisjes heb ik daarom vervangen, maar het probleem was helaas niet over. Hierna heb ik mijn elco's nagekeken en hierop zaten wel hele dikke punten, dus die zijn aan het einde van hun leven en moeten dus eigenlijk binnenkort vervangen worden. De Elco's zijn in mijn geval ( marshall jcm800 ) 2 dikke blauwe cilinders die naast mijn eindbuizen zitten.

tmadna
5 augustus 2005, 19:23
Kan ik iemand een fotootje sturen , want heb er totaal geen kaas van gegeten.
Volgens mij is het een transistorversterker en zie 2 zilveren kokers naar een soort trafo.

nicoverduin
5 augustus 2005, 19:31
Kan ik iemand een fotootje sturen , want heb er totaal geen kaas van gegeten.
Volgens mij is het een transistorversterker en zie 2 zilveren kokers naar een soort trafo.
Nou ben ik effe los. Het is toch een buizenversterker? Ik ken alleen de showman buizen versterker..... :-D :-D :-D :-D

nicoverduin
5 augustus 2005, 19:37
Ken wel de super Showman. Dat is wel een solid state bak. Maar in dat geval moet er een monteur bij komen. Tenminste als je die bedoeld.
Nico

Al
5 augustus 2005, 20:20
Nou ben ik effe los. Het is toch een buizenversterker? Ik ken alleen de showman buizen versterker..... :-D :-D :-D :-D

Die showman buizenversterkers zijn van vroeger (60-70er jaren). Later heeft fender transistor Showman's gemaakt

Al

nicoverduin
5 augustus 2005, 20:29
Nou ben ik effe los. Het is toch een buizenversterker? Ik ken alleen de showman buizen versterker..... :-D :-D :-D :-D

Die showman buizenversterkers zijn van vroeger (60-70er jaren). Later heeft fender transistor Showman's gemaakt

Alwas zeker geen success :-D :-D :-D :-D

tmadna
5 augustus 2005, 21:37
Zoal ik reeds zei, ik zie geen buizen alleen een plat versterkgedeelte waaruit 2 zilveren hulzen steken en daarnaast een grote trafo.
Wie wil een foto zien?