PDA

View Full Version : Humbucker of toch maar vette singlecoil??



jeroenuiteindhoven
5 augustus 2005, 13:26
Ik weet t niet meer.

Moet ik nu een humbuckertje in mn singlecoilgatje stoppen :)
Een of ander Seymour duncan zodat ik niet hoef te zagen...

Ik kreeg wat tips over een little '59 maar de reviews of Harmony Central zijn niet echt heel positief.

Of een andere singlecoil waar ik ook heerlijk mee kan scheuren?
En dan daar graag tips voor. Hij moet in de brug van mijn Fender Mustang komen...

Ik speel over een Fender Twin Reverb en heb een TS9 en een Tonebone Classic en de singlecoil die nu in de brug zit is echt niet mijn ding.

DUsssssssss laat maar weer horen......

jeroenuiteindhoven
5 augustus 2005, 13:27
test

schizo910
5 augustus 2005, 13:33
Ik heb een little '59 in mijn Strat gezet en hij klinkt wel vetter. Ik ben geen strat-man en zal het ook nooit worden, maar ik vind het wel een flinke verbetering...

Speeddemon
5 augustus 2005, 15:32
check ook de SSL-5 Custom Staggered van Seymour Duncan.

Meer output, meer vetheid, iets minder schel tophoog (ideaal voor bridge pos.) maar wel een singlecoil. Komt al aardig in de buurt van humbucker output.

of een SSL-4 Quarter Pounder (die luider zijn dan de meeste humbuckers! :o )

iam
5 augustus 2005, 15:33
denk er zoiezo aan dat frezen in je gitaar riskant is, en de prijs drukt bij verkoop...

deedee
5 augustus 2005, 15:58
www.seymourduncan.com

kan je luisteren

jeroenuiteindhoven
5 augustus 2005, 16:14
Frezen ga ik sowieso niet doen!

:)

Orpheo
5 augustus 2005, 16:29
www.seymourduncan.com

kan je luisteren

op een gegeven moment hoor je het verschil niet meer tussen die pickups hoor, heb ik in ieder geval.

imo kan je beter naar de beschrijving kijken op de site, en naar hetgeen forummers erover te zeggen hebben, en m dan zelf proberen. bevalt ie niet, dan verkoop je m weer, of gooi je m in n andere gitaar.

ik weet niet in welke gitaar de topicstarter een vette single of een hum wil gooien, maar ik ga altijd voor hums. maar als het een echte strat is, gewoon strat laten, wellicht nieuwe singles erin. voor hums zou ik een andere gitaar gebruiken. als ie een allround gitaar/strat wil maken, zou ik er wel een hum ingooien (maar dan wel splitsbaar).

Negative K3 fan
5 augustus 2005, 16:39
het gaat over een mustang, niet over een strat

maar ik zou zelf gaan voor wat vettere single coils, fralin maakt een normzale fender single coil die het p90 geluid benadert, van zandt maakt ook goede single coils heb ik vernomen of anders gewoon een quarter pounder ofzo! de mogelijkheden zijn vrij eindeloos, zelfs custom pickups laten draaien is niet meer zo duur meer tegenwoordig!