PDA

View Full Version : Jax - Experiment



Jax
5 augustus 2005, 13:17
Hee,

Toen ik vanochtend een eigen stuk aan het opnemen was (voor de eerste keer) schrok ik erg van hoe ruk mijn gitaarspel eigenlijk klinkt! :o Of dit te maken heeft met de opname, met mijn gear, of met mijn spel weet ik niet, dat wil ik dus graag van jullie horen. In eerste instantie dacht ik, nou dit ga ik zeker niet posten! Maar vervolgens dacht ik dat ik er toch het meest aan heb als ik het juist wel post, daar leer ik van. Ik vraag dus om kritiek, meer wel goed onderbouwde kritiek. Ik heb niks aan: "Het klonk ruk". Leg uit waardoor dit kwam, wat er wel goed was, en wat minder, waar ik op moet oefenen, etc. Ik hoor het graag, want ik wil hier van kunnen leren!!

Hier is de link (www.xs4all.nl/~epedel/Experiment.mp3)

Het is trouwens opgenomen met mijn Epiphone G-400 en Vox ad30vt, die via de line-out in de pc is gestoken.

Alvast bedankt,
Jax

Albert houwaart
5 augustus 2005, 13:53
he jax ik vindt zo slecht niet hoor t is wel catchy ook
ik heb alleen t gevoel dat je tone knop half open had staan toen je speelde want er zit geen hoog in en een beetje meer sustain in je geluid zou het echt mooier maken. t is niet heel virtuoos of zo maar t klinkt lekker. probeer iets minder stopperig te spelen moet ik wel zeggen dat dit ook door je geluid komt denk ik en let op de kleine vibratos en bends dat ze niet tegen t valse gaan zitten mmar ik krijg dat commentaar ook geregeld hoor.

he maar succes er mee
btw dit deuntje ff onthouden en later nog en keer opnemen maar dan iets uitgebreider basje en zo :-D

WICKED
5 augustus 2005, 14:08
Klinkt goed man, netjes gespeelt!! verder heb ik niks toe te voegen aan Albert houwaart's post :wink:

laterrr

Scali
5 augustus 2005, 14:16
Ja, zoals Appie zegt, het zit em een beetje in de details van de timing en de bends/vibrato. Als een bend een beetje vals gaat, klinkt het al gauw een beetje als een loeiende koe :P
Je zou er ook iets meer dynamiek in kunnen leggen, dus sommige bends wat feller inzetten, en soms net ff wat harder aanslaan ofzo. Het klinkt nu een beetje alsof je alles precies op dezelfde manier speelt, en op de ene plek is dat meer gepast dan op de andere.

Qua melodie enzo is het wel goed. Probeer gewoon dit stukje vaak te oefenen, en heel geconcentreerd te luisteren naar wat je speelt. Overdrijf desnoods een beetje qua timing en dynamiek, experimenteer ermee :)

Jax
5 augustus 2005, 15:15
@Albert - Thnx voor je reactie! Klopt idd dat ik mijn toneknop wat dicht had staan, maar dat had ik expres gedaan, omdat het anders in mijn oren te schel klonk. Ik moet nog gaan experimenteren met mijn sound denk ik. Misschien zoals je zei wat meer sustain. Ik zal dit stuk zeker nog een keer posten, als ie wat beter er in zit (had hem net vandaag geschreven, dus misschien dat het daarom ook een beetje voorzichtig overkwam).

@WICKED - Thnx man! Ik had trouwens je purple rain jam geluisterd. Retestrak! Zeer vet gedaan, complimenten!

@Scali - Thnx voor je reactie. Ik zal idd moeten oefenen op de bends en vibrato om het wat te perfectioneren. En nu je het zegt, ik werk idd ERG weinig met dynamiek. Ik zal dit zeker onthouden voor de volgende keer dat ik dit stuk opneem.

Nogmaals dank voor jullie reacties. Reacties van anderen zijn ook nog welkom! :)

Bosch
5 augustus 2005, 16:29
Ik sluit mij aan bij Albert houwaart. Je zou kunnen werken aan langere licks. Simpel: neem twee favoriete licks en speel/bedenk net zo lang totdat je ze kan koppelen.

Maar ruk is het zeker niet!

Jax
5 augustus 2005, 17:22
Thnx voor de reply! Ik zal kijken of het lukt wat langere licks in mijn spel te brengen.