PDA

View Full Version : Ibanez S470



erikvdh
5 augustus 2005, 12:36
Hey gitaristen,

Ik begin langzamerhand mijn zinnen te zetten op een Ibanez S470.
Wie kan mij hier het nodige van vertellen? en dan vooral hoe issie kwalitatief en wat zijn jullie ervaringen?
I know, ik moet hem zelf ook gaan testen en dat ga ik ook echt wel doen, maar ik hoor altijd graag meningen van gebruikers, zodat ik wat makkelijker door de verkoop praatjes heen kan kijken.
Verwijs me svp niet door naar harmony central of iets dergelijks, mijn engels is niet bijster goed.

Groet van Erik

Orpheo
5 augustus 2005, 12:39
Hey gitaristen,

Ik begin langzamerhand mijn zinnen te zetten op een Ibanez S470.
Wie kan mij hier het nodige van vertellen? en dan vooral hoe issie kwalitatief en wat zijn jullie ervaringen?
I know, ik moet hem zelf ook gaan testen en dat ga ik ook echt wel doen, maar ik hoor altijd graag meningen van gebruikers, zodat ik wat makkelijker door de verkoop praatjes heen kan kijken.
Verwijs me svp niet door naar harmony central of iets dergelijks, mijn engels is niet bijster goed.

Groet van Erik

harmony central is sowieso geen goede site om te kijken hoe goed/slecht iets is. niemand is daar objectief.

Speeddemon
5 augustus 2005, 15:29
Erik, je budget was toch 1500?

Dan zou ik serieus gaan voor de S5** serie.

Waarom? De ouwe S470's hebben beroerde elementen (V1 en V2 humbuckers) en een Lo TRS II tremelo, die één van de slechtste Floyd-types OOIT is (zeker van Ibanez, aangezien ze 't WEL kunnen met de Lo Pro Edge).

De NIEUWE S470(QM) hebben de ZR tremelo die WEL goed is, maar reken erop dat je de elementen alsnog moet vervangen. (ik heb nog steeds een DiMarzio PAF Pro te koop. :wink: )

En check deze ook eens:
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/S2075FW_HS_a_e_u.html

Jax
5 augustus 2005, 15:38
Hey gitaristen,

Ik begin langzamerhand mijn zinnen te zetten op een Ibanez S470.
Wie kan mij hier het nodige van vertellen? en dan vooral hoe issie kwalitatief en wat zijn jullie ervaringen?
I know, ik moet hem zelf ook gaan testen en dat ga ik ook echt wel doen, maar ik hoor altijd graag meningen van gebruikers, zodat ik wat makkelijker door de verkoop praatjes heen kan kijken.
Verwijs me svp niet door naar harmony central of iets dergelijks, mijn engels is niet bijster goed.

Groet van Erik

harmony central is sowieso geen goede site om te kijken hoe goed/slecht iets is. niemand is daar objectief.

Je moet idd alles met een korreltje zout nemen, toch kan je op die site echter wel wat nuttige informatie opdoen over de sterkere en zwakkere punten van een gitaar.