PDA

View Full Version : Te koop....



Luca P
3 september 2002, 22:21
Aaaarghh....
Te koop semi acoustische gitaar bla bla...
klik op foto en....gewoon een acoustische dus met element. Gvrrdrr....
Ja hallo, dat soort advertenties zie je dus overal.
Een Skoda met sport velgen is toch ook geen race auto? Dus een acoustisch gitaar met element is dus ook geen semi acoustische gitaar!
Vertel het aub verder.

Dude
3 september 2002, 22:32
tuurlijk is een acoustische gitaar met element wel een semi acoustische gitaar !

Dude
3 september 2002, 22:33
mischien had jij een archtop in gedachten ofzo....

waarismijnplectrum
3 september 2002, 22:45
juist Iamyou, een semi-akoestische is wel in de meeste ogen zo'n archtop dacht ik.
en een echte akoestische met een element was dacht ik een elektrisch-akoestisch. of was het nu omgedraaid?

MetalliCat
4 september 2002, 14:28
Je hebt gelijk...akoestisch met element = akoestisch-electrisch

Luca P
4 september 2002, 19:20
Op 2002-09-03 22:32, schreef iamyou:
tuurlijk is een acoustische gitaar met element wel een semi acoustische gitaar !


Helaas. Semi betekent in dit geval dus half(akoestisch).
De eerste semi kwam op de markt in '58 namelijk de Gibson ES335.
Maar eigenlijk was Les Paul's zijn "The Log" ook soort een semi.
Archtops (hollowbody) hebben een holle kast.

Nocki
4 september 2002, 19:59
ach... wat dacht je van de vele gibson les paul's voor 300 euro...
zin ook allemaal ephiphone's en alle fender strats zijn van squier...
verselijk irritant...

maar ja wat doe je eraan....

Nocki

Ic3gl0vE
22 september 2002, 14:52
of er staat alleen:

te koop chuitaar met 6 snaren in goede staat

Mitchel_12000
22 september 2002, 17:19
Elke akoestische gitaar met een aansluiting voor versterking is een semi-akkoestische gitaar.

sash
22 september 2002, 17:29
jaaaaaaaaaa, maar dat is gewoon een western met elementje. BB King en John Lee Hooker speelden toch ook semi-akoestisch. Dat was echt geen western met elementje...

MADdie86
30 september 2002, 19:45
Ik heb in mijn gitaar het middelste element weg gelaten en achter geen tremolo vering. Dus mijn gitaar is Electrish met een kleine versterking (wat zorgt voor een mooie feedback)
Mijn gitaar is dus SEMI acc.

Dirk_Hendrik
30 september 2002, 20:56
Ik weet er nog een paar:
"zo'n mooie gitaar dat je een zeurkous bent als je over het merk begint...blablabla..mooi" etc. etc.
Uiteindelijk was het een Hondo

of:
gezocht.. prijsindicatie: "niet te duur". Hoe moet de verkoper nou weten wat jij te duur vindt?

of:
"Prima voor een beginner". Dat maak jij (de verkoper) uit???

Daarnaast de persoonlijke irritaties als in de verkeerde rubriek plaatsen, heel irritant: ALLES IN HOOFDLETTERS TYPEN (altijd bij ads van The Luke op marktplaats), Een fantastisch item aanbieden zonder enige beschrijving en geen foto en ten slotte iets aanbieden met een van het net geplukte foto. Bij een pedaaltje OK maar met een Taylor 414 van 1500 Euro?

Kitaarhiero
30 september 2002, 21:41
een akoestische gitaar die op een versterker aangesloten kan worden is in correct nederlands Elektro-akoestisch.