PDA

View Full Version : gezocht workshop of bouwer in noord holland voor project



joke
5 augustus 2005, 08:07
wie weet een goeie en niet te dure toko waar ze voor weinig een workshop gitaar bouw en modifikatie geven?
ik wil een goedkope gitaar kaal halen en inclusief hals spierwit verven en dan uiteraard opnieuw fretten en dan nieuwe hardware erop...
gouden brug en misschien de pots op een andere plek.
aangezien het hier om een simpele goedkope plank gaat mag het niet te duur worden...
ik woon in de omgeving van hoorn/enkhuizen dus wie kan mij helpen of weet een adres!!!!
ervaring met bouwen heb ik niet maar ben best handig!!!
_________________
music was my first love but diving comes real close...

Naar boven

harrie-beton
5 augustus 2005, 11:41
ik zou toch wat inlezen en een simpel gitaartje gaan bouwen.
Daarna de grote klus. Bij ambachtswerk leer je het meest door te doen plus achtergrond kennis

gitaarspelen is ook een ambacht
Je hebt het geleerd door het te doen


leestip http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61203

Dirk W
5 augustus 2005, 18:44
opzich is hardware vervangen wel te doen zonder enige ervaring. Verven lijkt me ook niet al te lastig. Pots op een andere plaats is misschien een beetje een probleem. Hangt af van hoe je gitaar in elkaar zit. Als het zit als een stratocaster(met slagplaat) dan is het wel te doen denk ik. Fretten is wel lastig (denk ik)
Ik heb het zelf wel eens gedaan (hardware vervangen) is echt klusje van niets. Met een beetje inzicht en lef (voor de eerste keer een gat boren vond ik iig wel eng) is er eigenlijk geen kunst aan.
Dirk

lennartengel
9 augustus 2005, 21:06
Jim riedijk, 0229-581442 aartswoud.

Ik heb hem zelf een keer gebeld, hij geeft gitaarbouw cursussen en wil vast ook wel helpen met modificaties, prijzen weet ik niet. Je kan 'm eens bellen...