PDA

View Full Version : Woeeii droomgitaar gekocht :D (lees Jackson SLSMG)



SymphonY-X
4 augustus 2005, 23:36
Eergisteren ben ik teruggekomen van m'n (geweldige) vakantie in New York. Voordat ik hierheen ging had ik via Ebay een Jackson SLSMG op de kop getikt voor het bedrag van $450 (!!), Met prachtige universele flightcase van Warwick. Ook was het brug element al vervangen door een EMG 81..

Al ruim van tevoren liep ik te peinsen over wat te doen bij aankomst bij de nederlandse douane.. wel of niet aangeven.. wat te zeggen mocht ik worden aangehouden.. maar geluksvogel die ik ben.. toen onze koffers van de band afrolde liepen net de douane ambtenaren naar de andere kant van de hal en kon ik zo doorlopen :D!

Al met al geen slechte deal lijkt me :P SLSMG met verzendkosten, flightcase en EMG 81 in de brug voor 380 euro!

De vorige eigenaar heeft een aantal onderdelen eigenhandig goud gespoten, bijv. de tuners, truss rod cover, bridge en element ringen. Zit beetje te dubben, wil graag de tuners vervangen door sperzels, en de brug door een tonepros brug. Zal ik deze weer goud kopen? Vind het aan de ene kant wel iets stijlvols hebben, maar aan de andere kant staat zwart ook wel weer errggg METAL ;).. Wat zouden jullie doen?

Maar het is van latere zorg.. eerst maar eens lekker spelen :P
Hier een paar fototjes:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/timo/slsmg_koffer.JPG

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/timo/slsmg_standaard.JPG

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/timo/spelen_gitaar_slsmg.JPG

Anders Destium
4 augustus 2005, 23:51
Ontzettend coole gitaar, en mooi dat je geluk had bij de douane. Gefeliciteerd :lol:

Orpheo
4 augustus 2005, 23:53
wow man, wat een SUPERmooie gitaar!!! en tof ook dat de douane niet moeilijk deed :D

Vampire
4 augustus 2005, 23:54
Vind vooral dat mat zwarte erg cool!

Maareh, vind het niet zo cool dat ie zo hoog hangt :razz: Maar als jij dat lekker vind spelen, vooral doen! :wink:

olaf reijnders
5 augustus 2005, 00:04
Ik vind dat wel wat hebben; zwart met goud. En, hoe speelt hij?

Grungekid
5 augustus 2005, 00:04
Vind vooral dat mat zwarte erg cool!

Maareh, vind het niet zo cool dat ie zo hoog hangt :razz: Maar als jij dat lekker vind spelen, vooral doen! :wink:

tom morello...ziet er ook niet uit maar die kan wel geweldig spelen :)

Orpheo
5 augustus 2005, 00:06
ff over die hardware:

ik zou het goud houden/laten/whatever. geen zwart.

dat goud breekt dat zwart mooi. het is stijlvol, en nog steeds " heavy". als ie helemaal zwart is wordt het zo " wannabe" vind ik....

heavy metal maak je met je gitaar+amp+vingers. zo moet je imo ook het imago kweken. niet dmv je gitaarkleur of amp-merk.

Kasper
5 augustus 2005, 00:55
Killswitch Engage! 8-)

Erg coole gitaar ook! En voor wat een mooie prijs :o

NeeraDJ
5 augustus 2005, 02:46
Als dat soort geluk vaker voorkomt dan ga ik van de winter een gitaar bestellen uit de US :wink: . Leuk ding, hou je gitaar alleen wel wat lager :)

imlikeajungle
5 augustus 2005, 06:37
gitaar is supercool
mat zwart is heel erg mooi
hoog is cool :)
killswitch is de bom! :dance:

Jax
5 augustus 2005, 07:59
:o Schitterende bak voor een schitterende prijs! Veel plezier ermee!

almarvk
5 augustus 2005, 08:00
Damn, eindelijk een Jackson die zeer te pruimen is! Ziet er gaaf uit! Congrats!

Goude hardware zorgt weer voor contrast op de gitaar, vind ik helemaal niet verkeerd! Speel ze!

Anders Destium
5 augustus 2005, 08:50
Een zwarte gitaar met zwarte hardware is een beetje flauwtjes als je niet uitkijkt, ik zou het goud laten :)

En waar bemoeit iedereen zich mee over de hoogte van de gitaar, stelletje posers!

urinesane
5 augustus 2005, 12:05
wow, echt vet :) wat een prijs!
+ een leuk reisje naar amerika :)

jou vakantie is wel best geloof ik! :roll:

renier
5 augustus 2005, 12:11
ziet er goed uit, zal wel een vreselijk vette sustain hebben..

ik zou het zeker goud laten. vindt het altijd zo jammer dat die "voodoo" stijl gitaren geen enkel contrast hebben..

enige andere optie is alles matzwart en dan zwart-rode dimarzio's erin...

en trouwens, dat hoge hangen: ieder zijn ding, maar ik zou me er niet prettig bij voelen. wat me eigenlijk WEL stoort is die muziekstandaard achter je.. snel weg ermee!

ofwel je leert het uit je hoofd, ofwel je doet maar wat. maar niet oplezen!!!

:razz:

soup
5 augustus 2005, 13:00
gelukzak, voor dat geld zo'n gitaar :o :o , iemand hier is jaloers :(

Riffcrusher
5 augustus 2005, 14:37
Mooi ! Gefeliciteerd ermee !!!!!!

Oh, en ivm dat 'hoog' hangen van die gitaar: niks van aantrekken. Kijk naar Petrucci ! Hehe...

Greetz !
Jo D.

SymphonY-X
5 augustus 2005, 22:34
Bedankt voor de lovende reacties! Ik ben inderdaad zo blij als maar kan met m'n nieuwe aanwinst, heerlijk geluid, sustain als een tierelier en een heerlijke nek :o, ik dacht dat ik nooit een nek zou vinden die beter aan zou voelen dan die van m'n ibanez.. wel dus :-D, dat necktrought is echt een uitkomst :D Ook dat het fretbord gemaakt is van ebony voel je echt, heerlijk smooth!

Wat het hooghangen van de gitaar betreft.. jah het is denk ik net wat sommige hier zeggen wat je lekker vindt. Toen ik begon met gitaar spelen had ik hem altijd lager hangen, ik lette er niet op.. totdat een vriend van me zei van probeer het eens wat hoger, en sindsdien speel ik eigenlijk niet meer anders dan deze hoogte, ik vind het heerlijk zo! En gaaf of niet, het gaat mij om het speelplezier :P

Over het gouden kleurtje.. ik denk dat ik het idd ga houden, ik vind het steeds mooier hoe meer ik er naar kijk :)

En Renier, die standaard is alleen om toonladders mee te oefenen en wat accoorden etc. ;)

Nrrrk
7 augustus 2005, 00:38
Mooi ding. nice =)

FrankS
8 augustus 2005, 14:54
Ja erg gaaf ding man, en die prijs ook hey.. !! Coole kop ook!! En jah alles wat gezegd werd ook haha (kzou het gewoon goudkleurig laten denk ik).. en @ hoog : als het maar lekker speelt toch ;) Doe ik ook.. nu steeds lager wel, maar begon zowat strak onder mn kin haha..

Maarreh : Congratz kerel! :-D

Swan
8 augustus 2005, 15:41
argh GAS :o
voor dat geld...pfff hier tel je er 3 keer zoveel voor neer...

hoe is de tone kwa hoog-laag? heeft ie nog wel n goeie bottom door die dunne body?