PDA

View Full Version : Mijn Parker opnieuw verven?



TMKXL
4 augustus 2005, 22:11
Ik heb een Parker P-38. Hij speelt/voelt geweldig, hij klinkt goed, is zeer veelzijdig (H/S/S en piezo) maar hij is gewoon niet mooi. De vorm en alles kan me niks schelenwant dat vind ik wel cool, het gaat om het feit dat het een transp. rode gitaar is met een parelmoeren slagplaat. Die look vind ik gewoon niet mooi meer en ik wil graag wat anders.

Ik heb es wat gefotosoept en ben erachter gekomen dat ik graag wil dat hij wit wordt, en dan de parelmoeren slagplaat houden. Dan krijg je een beetje stijl van de Ibanez JEM, en dat ziet er erg cool uit (ik heb witte gitaren altijd al cool gevonden)!

De vraag is nu: ik ben bang dat ik dit zelf niet kan, ik durf het niet goed.
Hoeveel zou het me kosten als ik het liet doen door iemand?
Ben ik dom om te denken dat ik het niet zelf kan?

Orpheo
5 augustus 2005, 00:11
Ik heb een Parker P-38. Hij speelt/voelt geweldig, hij klinkt goed, is zeer veelzijdig (H/S/S en piezo) maar hij is gewoon niet mooi. De vorm en alles kan me niks schelenwant dat vind ik wel cool, het gaat om het feit dat het een transp. rode gitaar is met een parelmoeren slagplaat. Die look vind ik gewoon niet mooi meer en ik wil graag wat anders.

Ik heb es wat gefotosoept en ben erachter gekomen dat ik graag wil dat hij wit wordt, en dan de parelmoeren slagplaat houden. Dan krijg je een beetje stijl van de Ibanez JEM, en dat ziet er erg cool uit (ik heb witte gitaren altijd al cool gevonden)!

De vraag is nu: ik ben bang dat ik dit zelf niet kan, ik durf het niet goed.
Hoeveel zou het me kosten als ik het liet doen door iemand?
Ben ik dom om te denken dat ik het niet zelf kan?

even over dat laatste: je bent nooit te dom om dat te denken vind ik. het is een kwestie van lef. "durf ik wel mijn gitaar een andere kleur te geven" en zo ja" durf ik dat zelf te doen". als je geen expertise ermee hebt kan t doodeng zijn (vind ik in ieder geval).

als je goeie adresjes weet is het spotgoedkoop. als je die niet weet, en naar reguliere bouwers gaat, kost het soms wel tot bijna 600 euro!!!

je moet maar eens wat forummers PM'en. wellicht kunnenn die het voor je doen (tegen bepaalde betaling).

ik heb al met iemand gesproken van het forum die t voor mij gaat doen (mijn strat). raytheman is dat. kweenie of hij t bij jou ook wil/kan doen, vast wel. pm hem maar eens. bij mij doet ie t voor redelijk weinig.

succes!!

TMKXL
5 augustus 2005, 11:11
Bedankt voor je reactie. Voor hoveel laat jij je strat overspuiten? Hoe lang duurt zo'n proces eigenlijk?

Orpheo
5 augustus 2005, 11:35
Bedankt voor je reactie. Voor hoveel laat jij je strat overspuiten? Hoe lang duurt zo'n proces eigenlijk?

ik moet iets van 60 euro betalen dacht ik.

ik weet t niet. ik kan me herinneren dat ie zei een week, maar 2 of 3 kan ook. ik heb echt geen idee meer.

Jax
5 augustus 2005, 11:38
Ik zag laatst een ad op marktplaats, waarbij iemand een refinish aanbod voor 100,- en dat was dan inclusief het strippen, en terugzetten van alle hardware, etc.

TMKXL
11 augustus 2005, 10:40
Goed, ik heb besloten dat ik het zelf ga doen (proberen in ieder geval :P )!

Kan iemand voor mij misschien een soort van stappenplan/guide opstellen, waarin staat wat ik precies moet doen en nodig ben? Of weten jullie misschien een boek waaruit ik alle informatie kan halen?

Ik heb (nog) geen verstand van de huidige lak eraf schuren, hoeveel verflagen, hoe lang het drogen, enz.

Als iemand dit voor mij kan doen zou ik dat echt heel erg op prijs stellen. :)

fred dons
11 augustus 2005, 13:42
ja hee ik heb niet voor niets aan de "faq lakken" zitten werken :-D
(zie top van de pagina)

TMKXL
11 augustus 2005, 15:09
Sorry Fred, totaal over het hoofd gezien! Ik zal het zeker grondig gaan lezen, bedankt! :)

fred dons
11 augustus 2005, 15:25
maakt niet uit, als je verder vragen hebt mag je me altijd pm-en of hier vragen
succes
fred