PDA

View Full Version : Stemmechanieken



urinesane
4 augustus 2005, 20:49
Hallo,

Ik heb een PRS Tremonti SE en hij speelt fantastisch.
Het enigste nadeel is dat de G-snaar ernstig snel ontstemt.
Bij mijn Epiphone les paul gothic is dat ook het geval maar wel een stukje minder.

Is de oplossing hiervoor misschien andere stemmechanieken?
Zo ja, heeft iemand hiervoor een goede oplossing?
Zo nee, wat is je tip dan :P

Alvast bedankt,
_sander

Cubensis
4 augustus 2005, 20:50
misschien ff goed oprekken?

deedee
4 augustus 2005, 21:08
:-? vaag, bij mij is de g-snaar ook altijd degene die t eerst ontstemt :-?

Lord Abortion
4 augustus 2005, 21:10
locking tuners?

urinesane
4 augustus 2005, 21:16
ok...locking tuners it is...

Welke zijn goed, waar zijn ze te koop, en hoe duur zijn ze?

thnx

deedee
4 augustus 2005, 21:18
locking tuners?

hehe dacht t niet voor mij, mijn gitaar gaat iedere dag ongeveer 5 keer heen en weer van dropped D naar gewone E :-D

Orpheo
4 augustus 2005, 21:32
locking tuners?

hehe dacht t niet voor mij, mijn gitaar gaat iedere dag ongeveer 5 keer heen en weer van dropped D naar gewone E :-D

ok...en je punt is...??

weet je wel wat locking tuners zijn? je klemt je snaar vast in de tunerpeg. je moet dan alsnog wel wat aan je knoppen draaien om gestemd te hebben hoor...en dan kan je heel snel van stemming veranderen. kheb t op mn stratje (met geblokte trem, dat wel) en van E naar C gaat als een speer hoor. no problemo. ik denk dat je locking tuners met locking nut verward....

verder: ik denk niet dat locking tuners echt zullen helpen. das vooral handig met trems (vind ik). ik vind locking tuners sowieso klote. dat gepiel, man, met een gewone tuner vervang ik de snaren 10 keer sneller. dan ben ik in totaal 5 minuten bezig (met eraf halen, erop zetten en stemmen) terwijl ik met locking tuners gewoon 15 minuten aan de gang kan gaan.....het gedraaide stukkie uit de tunerpeg pielen met een pincet.....pff.....fuck die dingen. echt klotezooi.

ik denk ook dat t aan de snaar zelf ligt. immers, de tremonti SE heeft geen trem (toch? zover ik weet niet iig. ik ken er iig geen enkele met trem). de brug, daar zit t probleem ook niet. en tenzij die PRS tuners ECHT klote zijn (wat ik niet denk) zou ik gewoon die snaar evne goed oprekken. ik heb dat ook hoor, dat die g heel snel te hoog word (ja, te hoog, kweenie waarom. de rest zakt niet. maar de G wordt te hoog....) en dan ff bijstemmen, klaar. en nu, na 2 weken tzelfde pakkie op mn gitaar te hebben, blijft ie netjes dagen achtereen gestemd.

deedee
4 augustus 2005, 21:55
ik denk dat je locking tuners met locking nut verward....

whoops :oops:

urinesane
4 augustus 2005, 23:18
ja locking nuts had ik eerst ook op een andere gitaar, vond ik ook nogal onhandig...
Oprekken van de snaar doe ik sowieso al wel..
Maarja ach, het zal wel, thuis maakt het opzich niet uit, wie weet was er een oplossing voor...
en ik speel op ernie ball skinny top's, en daar is volgens mij ook niets mis mee...