PDA

View Full Version : rivera r30 112 advies?



jeroenuiteindhoven
4 augustus 2005, 15:02
Iemand ervaring met deze versterker?

Ik heb momenteel een Fender Twin Reverb (oudje) en LOVE the "clean" en vooral de reverb sound, maar ik vind t ook lekker om te blazen. .(Geen metal ofzo, maar bijv wel Ac/Dc,Jet, Green Day)

Met mijn Tonebone lukt dat ook wel redelijk, maar dan met mijn Gretsch en Mustang, maar ik heb ook een Epiphone SG en die klinkt voor geen meter, jaja, i know, Epi...nie zeuren.

Nu heb ik de mogelijkheid mijn Fender USA Telecaster in te ruilen voor een zgan Rivera.

Volgens de reviews op Harmony moet deze versterker zijn wat ik wil, en dan vooral om te kunnen scheuren. Ik wil dus eigenlijk een Fender Clean (REVERB!!) en Marschall scheuren!

DOEN????
EN hoe zit het met de waarde van deze amp tov mijn standaard USA van 1999 inclusief case.....

Let me know!

Jeroen

jeroenuiteindhoven
4 augustus 2005, 15:03
test

iam
4 augustus 2005, 16:24
zeker doen lijkt mij...

Baby Evil
4 augustus 2005, 19:03
Ik heb een R55, en ga een Fender bijkopen voor de stereo, en ga voor beiden dan een Tonebone Classic plaatsen. Het cleane kanaal van de R is veel beter dan het scheur. Niet dat die laatste slecht is, maar het is niet het scheurkanaal dat ik had op de BM60

Jan

Orpheo
4 augustus 2005, 19:34
wellicht niet de bedoeling maar ik zou een hotrod nemen. die gaat op het cleane kanaal al heel snel oversturen, niet zoals de twin pas op moeilijk hoge volumes. de distortion die je dan krijgt is heerlijk!!!! vol, warm, rollend. haast als de ouwe marshalls (deze is nl ook gebaseerd op de ouwe basman amps).

probeer m maar eens op t cleane kanaal, daar volume helemaal open, en je gitaarvolume op 2 ofzo. net niet dicht. pff, TOPsound. vind ik in ieder geval.

marc_o
4 augustus 2005, 21:29
Ik zou het zeer zeker niet doen, je hebt het over de allerminste Rivera, dat is gewoon echt niet veel (en ik ben een echte rivera-fan, heb er 2). Hou lekker die tele en koop een goed pedaal met bijvoorbeeld buizen, ligt aan je smaak uiteraard, maar probeer eerst eens de British Muff'n van Electro Harmonix, of de nieuwe Buizenpedaaltjes van Vox. Je gaat daar veel meer mee kunnen. Overweeg anders de R55 (als het dan toch Rivera moet zijn of een chubster. Je gaat met die R30 gewoon geen mooi laag meekrijgen.

jeroenuiteindhoven
8 augustus 2005, 09:23
Ok, bedankt...

Ik ga het eens proberen met nieuwe buizen in mijn oude Twin, wie weet dat dit veel gaat schelen :)

Dus uh...iemand telecaster KOPENN???

Mitch
8 augustus 2005, 12:59
Nee :D

En Marc spreekt de waarheid. Het clean is best aardig maar breekt veel te snel op en de scheur prikt wel lekker door de mix, maar is minder mooi dan de M-serie die er aan vooraf gaat en de series die er na komen.

Rubber Soul
8 augustus 2005, 13:33
Ik ga het eens proberen met nieuwe buizen in mijn oude Twin, wie weet dat dit veel gaat schelen :)

Ik zou eerst maar even een blik op je speakers werpen, de stock-speakers van Fender reageren erg slecht op een medium/high gain pedaaltjes (vind ik).

Het leuke is dat ik o.a. met precies dezelfde setup heb geëxperimenteerd (Twin + Tonebone HB) maar meer dan een schel en blikkerig 'hi-fi' geluid kreeg ik er niet uit maar aangesloten op een 2X12 cab. met G12-H30's deed de lucht helemaal opklaren: Tone to the bone!

Het ligt er ook aan welke Twin je hebt, de jongere 135 Watters blijven altijd dat hifi-achtige karakter houden, de oudere 100 watters klinken i.c.m goede speakers en pedaaltje stukken beter.

jeroenuiteindhoven
9 augustus 2005, 13:23
Mijn twin is eind jaren 60/100W en de buizen waren aan vervanging toe.
In combinatie met de Tonebone Classic (niet HB), en mijn Gretsch Hotrod is ie nu helemaaaal suuper!

:)

Rubber Soul
9 augustus 2005, 14:53
mooi, ik had de 135 watter...

ff wat anders,

De Tonebone Classic is er nu trouwens ook als 2-kanaals versie, perfect voor crunch/solo of als solo boost (met effect-loop op het solo kanaal) Het ding heet de TriMode en kost rond de €235

check it out: http://www.tonebone.com/tbone-trimode.htm

marc_o
9 augustus 2005, 15:16
Maak daar maar USD 349,- van, volgens de link die je net hebt gegeven.
Geen idee hoe ze klinken, maar ik vind ze er niet uitzien, en dat maakt natuurlijk niet uit.

Rubber Soul
9 augustus 2005, 15:18
Feedback heeft ze, en nieuwsgierig dat ik ben heb ik ff de prijs opgevraagd...

marc_o
10 augustus 2005, 16:13
Jeetje, hier goedkoper dan in de USA???? Ongelooflijk. Wellicht heb je dan mazzel dat ze de verkeerde prijs opgeven.....maar klinken die Tonebone's nu een beetje?