PDA

View Full Version : Boss DD-3 Made in Japan



vhbram
4 augustus 2005, 13:51
Veel mensen zeggen dat die Boss DD-3 van Japan zo zeldzaam is. Wat is er zo zeldzaam aan en waarom worden deze pedalen uit Japan als beter beschouwd dan die van elders...

Quink
4 augustus 2005, 14:18
Veel mensen zeggen dat die Boss DD-3 van Japan zo zeldzaam is.

Laat me raden, de mensen die dat zeggen zijn diegene die er een te koop hebben? :-? :wink:

harrie-beton
4 augustus 2005, 14:42
precies, net als die Ibanez uit 1975 waar Hendrix nog op heeft gespeeld!

Thom TK
4 augustus 2005, 14:51
De DD-3 is zeldzamer ja, maargoed dat is niet zo bijzonder...er zijn wel zeldzamere pedalen natuurlijk.
Hij is vooral beter dan de andere versie...ik geloof dat de japanse beter klinkt en stiller is.
Ja ik heb er zelf ook eetje ja

Lucluc
4 augustus 2005, 19:51
Veel mensen zeggen dat die Boss DD-3 van Japan zo zeldzaam is. Wat is er zo zeldzaam aan en waarom worden deze pedalen uit Japan als beter beschouwd dan die van elders...

Het gaat hier om 'internetkennis' die gevormd wordt door mensen die iets te koop aanbieden. Zo zijn er ook 'zeldzame' platen van de Beatles, terwijl zo'n beetje elk huishouden die dingen op zolder heeft staan. Als je vaak genoeg dit soort dingen leest, dan wordt het als waarheid aangenomen.

Op de site van analogman staat ook dat de DD-2 beter is en dat de DD-3 uit japan beter is. Uit ervaring kan ik zeggen dat de DD-2 echt niet beter is dan de DD-3 en er geen hoorbaar verschil is tussen een DD-3 uit japan of uit taiwan. Overigens is de DD-3 een erg goede delay!

zjanke
4 augustus 2005, 22:05
Officiele info van Boss dan maar, die zullen het toch wel weten :roll:

The DD-3 is the same pedal as the DD-2. Because of the price drop on DRAM in 1986 it was possible to produce the pedal much cheaper. Dropping the price didn't look so good so it was decided to re-release the DD-2 under the name DD-3 instead. The front of the pedal got a face lift with the re-release.


Als je kunt horen dat de voorkant anders is, krijg je van mij een kwartje 8-)

Lucluc
4 augustus 2005, 22:21
Officiele info van Boss dan maar, die zullen het toch wel weten :roll:

The DD-3 is the same pedal as the DD-2. Because of the price drop on DRAM in 1986 it was possible to produce the pedal much cheaper. Dropping the price didn't look so good so it was decided to re-release the DD-2 under the name DD-3 instead. The front of the pedal got a face lift with the re-release.


Als je kunt horen dat de voorkant anders is, krijg je van mij een kwartje 8-)

Volgens mij heeft de DD-2 een 8bit processor en de DD-3 een 16bit. Dat verschil kan je horen. En zou jij die japanners vertrouwen? Ik pm je m'n bankrekening.

phx
5 augustus 2005, 09:07
Heb zelf ervaring met de dd3 en dd5, dd5 is exact dezelfde delay (ook qua sound) als de dd3, alleen blijft deze door echo-en als je het pedaal uittrapt. Dit doet de dd3 niet.

zjanke
5 augustus 2005, 20:02
Volgens mij heeft de DD-2 een 8bit processor en de DD-3 een 16bit. Dat verschil kan je horen. En zou jij die japanners vertrouwen? Ik pm je m'n bankrekening.

Kun je het effe terugstorten?
hier staat een schema voor de DD2 en DD3 (http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=126)

Of zullen we hem opgeven voor mythbusters (http://dsc.discovery.com/fansites/mythbusters/mythbusters.html) 8-)

Lucluc
6 augustus 2005, 12:36
Misschien is het zo dat de eerste DD-3 pedalen nog dezelfde 8 bit processor hebben, maar de latere versies van de DD-3 hebben toch echt een 16 bit. Klinkt echt veel cleaner.

zjanke
6 augustus 2005, 15:37
Er is inderdaad later een DD3 (A) uitgebracht, daar zit een andere chip in (n00b vraag :oops:) is dat dus ook de processor?

Lucluc
6 augustus 2005, 16:40
Er is inderdaad later een DD3 (A) uitgebracht, daar zit een andere chip in (n00b vraag :oops:) is dat dus ook de processor?

geen idee, misschien moet ik eiegenlijk gewoon chip zeggen.

Het lijkt er dus op dat je een DD-2 8bit made in japan hebt, een DD-3 8bit made in japan, een DD-3 16bit made in japan en een DD-3 16bit made in taiwan.

De DD-2 en DD-3 (japan) die ik naast elkaar heb getest klonken echt verschillend. De DD-3 had duidelijk een hogere resolutie of betere sample ratio (heet dat zo???).