PDA

View Full Version : grand suzuki gitaar



roym
4 augustus 2005, 12:44
Heeft iemand wel eens gehoord van een akoestische gitaar van het merk Grand Suzuki?

Is het wat?

Droffie
5 augustus 2005, 11:44
Heeft iemand wel eens gehoord van een akoestische gitaar van het merk Grand Suzuki?

Is het wat?

Weinig over te vinden maar het lijken wel goede gitaren. Komt ze regelmatig tegen met Rosewood back/siden, spruce toppie.

Welk model gaat ? en wat moet die kosten?

Javaca
9 augustus 2005, 00:32
Suzuki bestaat al erg lang.
Ik ben begonnen op een Suzuki uit de jaren '30.
Deze was wel knap mishandeld en (door het opzetten van de verkeerde snaren) zo vals als een kraai, maar toch heeft het ding iets...

roym
22 augustus 2005, 17:39
Heeft iemand wel eens gehoord van een akoestische gitaar van het merk Grand Suzuki?

Is het wat?

Weinig over te vinden maar het lijken wel goede gitaren. Komt ze regelmatig tegen met Rosewood back/siden, spruce toppie.

Welk model gaat ? en wat moet die kosten?

het is een grand suzuki FG-150

ik heb er 20 euro voor betaald.

Javaca
22 augustus 2005, 17:56
Da's een kooppie.

roym
22 augustus 2005, 18:57
er zit ook een vreemd metalen element op het klankgat... maar ik heb geen idee hoe ik het moet aansluiten.. er zit nergens een plug... vreemd

...rock...
22 augustus 2005, 19:03
ik heb een kiso suzuki van vroeger het is een gibson hummingbird kopie(ong. 20 jaar oud) en klinkt zeer goed voor de 250 euro die ik ervoor betaalde word op sommige fora vergeleken met sommige modellen van martin.(!)

Debaser
25 augustus 2005, 22:59
mijn pa heeft een grand suzuki ... geen semi.

roym
26 augustus 2005, 11:26
ik heb m nu een paar dagen en moet zeggen dat er echt een heel gaaf warm geluid uit komt...
het nadeel is dat ie heel zwaar speelt, maarja goed om te trainen :)

en ja wat kun je zeggen voor 20 euro... niks toch

bert
11 september 2005, 15:14
Jaren geleden speelde ik op deze gitaar met veel plezier. Ik heb hem nog, alleen staat hij op zolder. :oops:
( als je eenmaal een Taylor hebt dan raak je nooit meer iets anders aan :wink: ) Nu ik hem voor deze fotoshoot weer even naar beneden heb gehaald ga ik er zo toch weer op spelen. Wie weet ! ! ! !

Veel kijk plezier . . . .

http://www.eptas.nl/gs1.jpg

http://www.eptas.nl/gs2.jpg

http://www.eptas.nl/gs3.jpg

Noid
18 september 2005, 01:04
Mooie gitaar, met een mooi achterblad. Hoe klinkt íe?

bert
18 september 2005, 01:21
Hoe die klinkt. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hij klinkt , met oude snaren, nog steeds geweldig. Speelt makkelijk, lekkere breede hals en de snaren liggen lekker laag. Door de grote kast klinkt hij lekker vol.
Ik had er toen wel 6 van de 12 snaren eraf gehaald, omdat ik graag tokkel en dat gaat toch wat moeilijker met een 12-snarige gitaar vind ik. Voorlopig laat ik hem weer beneden staan en pak ik hem weer graag om erop te spelen.

nickofzo
7 augustus 2009, 19:38
jaaa men pa heeft een grand suzuki heel vroeger gekocht.. klinkt heeeel erg mooi .. alleen door ouderdom speelt hij niet meer zo soepel

ik was aan het googlen.. en benieuwd wat hij eigenlijk gekost heeft en waard zou kunnen zijn

Don Capo
7 augustus 2009, 19:48
Tof Nick uit Huissen, het topic is alleen al meer dan 3 jaar oud....

nickofzo
7 augustus 2009, 20:08
haha ja
nick uit huissen voelt zich aangesproken:P

ik was alleen aan het googelen en stuitte alleen op dit forum als enige informatiebron;)

zoon van Piet
8 augustus 2009, 12:47
ouwe koeientopic? maakt niet uit - altijd leuk om over goeie gitaren te kletsen, toch?
Er zijn verschillende merken Suzuki uit verschillende fabrieken. De Grand suzuki's lijken m.i. op Kiso Suzuki en behoren tot de beste suzuki's.. En dat wil wat zeggen: prima gitaren, geweldige klank - voor betrekkelijk weinig geld.

Iedere bouwer maakt een compromis tussen de degelijkheid en de mate waarin een instrument vibreert. Suzuki's klinken érg goed, ondermeer omdat ze licht gebouwd zijn. De meeste die je nu tegenkomt, spelen eh.. kut. het bovenbald staat vaak bol, de halzen trekken krom. Als je een goeie tegenkomt: koop hem dan. Als je er een tegenkomt voor weinig geld, loont het zeker om hem naar een goeie gitaardokter te brengen..

bert
8 augustus 2009, 13:24
haha ja
nick uit huissen voelt zich aangesproken:P

ik was alleen aan het googelen en stuitte alleen op dit forum als enige informatiebron;)

Maakt niets uit. Oud of nieuw. Ik heb er ongeveer 25 jaar geleden ( ja, zo oud ben ik al ! ! ) wel 199,-- gulden voor betaald. Het is dus wel de Grand uitvoering en . . . . 12 snarig. Zoals ik in mijn vorige topic vertelde : het blijft een fijne gitaar, maar ondanks dat speel ik er te weinig op. ( nu een Taylor 914 CE dat verklaard dus alles ).

Bert.

nickofzo
8 augustus 2009, 18:43
Maakt niets uit. Oud of nieuw. Ik heb er ongeveer 25 jaar geleden ( ja, zo oud ben ik al ! ! ) wel 199,-- gulden voor betaald. Het is dus wel de Grand uitvoering en . . . . 12 snarig. Zoals ik in mijn vorige topic vertelde : het blijft een fijne gitaar, maar ondanks dat speel ik er te weinig op. ( nu een Taylor 914 CE dat verklaard dus alles ).

Bert.

bedankt bert!
dat was toen ook erg veel geld, (heb het niet meegemaakt.. maar uit verhalen:P )
12 snaren klinkt sowieso al heel erg mooi, helaas is de grand suzuki die hier staat een 6 snaar, wel staalsnaar overigens

een taylor is ook niet niks:D ben niet in bezit ervan maar weet dat het wel erg stoer is:D

iig groet nick