PDA

View Full Version : Gitarist wil opnemen



provenance
4 augustus 2005, 11:32
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar de 'perfecte' oplossing om wat ideeen op te nemen en uit te werken. Hoe beter het resultaat wordt hoe leuker het natuurlijk is. Maar in de eerste instantie is het gewoon om ideeen vast te leggen, vorm te geven en vooral eens af te maken.

Hier op het forum hoor je steeds als mensen vragen om een geschikte recorder, dat ze gewoon hun pc moeten gebruiken. Ik heb een ibook G4 en een M-Audio MobilePre externe geluidskaart. Ik heb het een en ander geprobeerd met Garageband. Ik heb ook vaak zat wat op de windows pc van een vriend met Cubase geprobeerd te werken.

Maar iedere keer weer loop ik er tegen aan dat ik meer met de software aan het klooien ben, omdat ik het gewoon niet lekker vind werken, dan dat ik muziek aan het maken ben en echt produktief bezig ben. Zijn de latency problemen eindelijk opgelost, dan lukt het me weer niet om een leuk backing trackje met drums/bass etc in elkaar te draaien.

Als ik gewoon zonder computer aan het jammen ben heb ik meestal wel leuke ideetjes op gitaar, maar ik wil zo graag eens wat meer dan alleen gitaar. Zodra de computer erbij komt, slaat het plezier al snel om in frustratie.

Heeft er iemand tips? Ben ik misschien niet toch beter af met een digitale multitracker... (zoals iets uit de BR serie van Boss, die toch voor gitaristen bedoeld zijn?). Of moet ik gewoon eens andere software proberen?
Als ik dan toch voor een recorder ga, omdat een computer niet mijn ding is, hoeveel sporen is leuk om mee te beginnen?