PDA

View Full Version : Kent iemand het merk AVORA electronic products FBT 500-2?



Daniel van der Graaff
17 oktober 2001, 11:55
Heb deze buizen versterker net gekocht en wou weten of de makers van me versterker een website hadden.

alvast bedankt

Ic3gl0vE
18 oktober 2001, 20:57
nee sorry die ken ik niet

marc_o
27 april 2006, 11:15
Ik ken 'm ook niet helaas....heb er eens 5 jaar over nagedacht....maar nee....

Harry
27 april 2006, 11:19
er staat hier en daar al iets over Avora op dit forum. Misschien kun je de zoekfunctie gebruiken.
Avora was geen echt merk, maar het label van A. Voerman uit Amersfoort. Die kocht goedkope versterkerrs en plakte daar zijn naam op, en haalde ze naar Nederland. Da's alles wat ik er van weet.

marc_o
27 april 2006, 11:28
Mijn eerste electrische gitaar was een Avora....zeldzaam lelijk.

Dweezman
27 april 2006, 12:32
mijn eerste amp! (Heb 'm nog!)

Scali
27 april 2006, 15:12
Ik heb ook een Avora versterker. Mijne is geen buizen. Een nogal groot uitgevallen 1x12" combo van 25w. Ik dacht dat ie in Oost-Duitsland gemaakt was.
Op zich eigenlijk niet eens een slechte versterker. De distortion is waardeloos, maar als je er een goede multifx/preamp voor zet, krijg je uit de eindversterker en speaker best goede resultaten. Stuk beter dan de gemiddelde starterskit iig :)

marc_o
27 april 2006, 15:18
Jaja, maar dat komt omdat vroegah alles beter was, hehehe.

Je zag dat merk best vaak, inderdaad huismerk van Voerman import.
In die gitaar was werkelijk geen leven te schoppen, maar uiteindelijk met winst verkocht....220 gulden.....nieuwprijs was 210 gulden...

Scali
27 april 2006, 15:24
De website is dus http://www.voerman.nl, maar daar vind je niets terug over Avora... Blijkbaar voeren ze dat merk niet meer. Maar misschien kun je ze wel mailen of bellen voor info over Avora-spul.

Dweezman
27 april 2006, 15:50
mooi droog transistor soundje, instant Alan Parsons' Eye in the Sky!

Dude
27 april 2006, 15:55
Ik ken 'm ook niet helaas....heb er eens 5 jaar over nagedacht....maar nee....


ik denk niet dat daniel hier nog komt om te checken of iemand al antwoord heeft mensen....

Daarnaast heeft daniel ook al 5 jaar niet meer gepost op dit forum...


zucht

marc_o
27 april 2006, 16:05
Geen geduld dus, die gozer....pfffffff

sjaakies
27 april 2006, 18:33
AVORA was het huismerk van de firma voerman uit amersfoort bestaat nu niet meer

vulvasonic
27 april 2006, 22:10
Ik heb boven op zolder nog een Avora versterker staan die ik gebruik als basverterker wanneer ik lesgeef. Ik heb 'm gekregen van iemand die 'm naar de stort wilde brengen.

Ik twijfel even over de herkomst. In een klein 'fabriekje' vlakbij Nijmegen (Wijchen) werden ook goedkope versterkertjes gebouwd. Ik kan nu even niet op de naam komen, maar 'Avora' spookt steeds door m'n hoofd. Ik denk er nog even over na..........

vulvasonic
27 april 2006, 22:12
IK HEB 'M AL!!!!
Dat bedrijfje wat ik bedoelde was Novanex.

Het schijnt dat, toen Novanex failliet ging, Koch de lege overgebleven kasten overnam om daar een vroege reeks Koch versterkers mee te bouwen. Heb ik van horen zeggen.

BeKaaW
27 april 2006, 22:25
In zijn "public profile" staat dat Daniel al sinds 01-01-1970 offline is, ik was toen nog niet eens forum member verdikke! Misschien dat daarom het onderwerp iets minder actueel is? Ik heb trouwens ook nog ergens een Avora "combo", die ik ooit gebruik heb als bas ding, in middels is de speaker wel over leden.