PDA

View Full Version : Dean Vendetta 1.0 / Washburn X10



Phoenix
4 augustus 2005, 09:56
Ik wil binnekort mijn eerste elektrische gitaar gaan kopen, en ik heb de volgende twee op het oog:
de Dean Vendetta 1.0 en de Washburn X10
Ik heb nog niet op de Vendetta gespeeld maar heb hier gehoord dat hij voor een beginners gitaar best goed is.
Wat raden jullie me aan? (of weet je een andere gitaar voor max. 250 euro?)

Squier4ever
4 augustus 2005, 11:07
Check de FAQ, kun je daarna met vragen terugkomen.......
scheelt een hoop ellende

Phoenix
4 augustus 2005, 11:26
FAQ gecheckt... kom nu terug met vragen:
Welke gitaar vinden jullie beter.

Dit mag ik best vragen, of moet ik misschien twee topics aanmaken:

1. Wat vinden jullie van de Washburn X10? (heb ik zelfs al gedaan, conclusie: een echte beginners gitaar)
2. Wat vinden jullie van de Vendetta 1.0?

Daarin krijg ik wel fatsoenlijk antwoord, en als ik de twee antwoorden verglijk kan ik misschien tot een uitkomst komen, maar waarom zou ik niet gewoon één topic mogen maken???

DarknessAwaits
4 augustus 2005, 11:42
Ach, omdat er hier erg vaak wordt gevraagd: "Welke gitaar moet ik kopen?", dat de leden van het forum er collectief gestoord van worden.

Ten eerste is het handig als je ons verteld wat je ermee wilt doen (jaja, spelen; maar welke soort muziek) en dergelijke.

Ik zou op dit moment neigen naar de Vendetta, die ziet er wat degelijker/minder goedkoop uit. Maar óf hij dan ook echt 'beter' is? Dat kan ik je niet vertellen.

Speeddemon
4 augustus 2005, 12:12
Ik heb de Vendetta 1.0 uitvoerig getest, en vond hem zo'n beetje de beste nieuwe gitaar rond de 200 euro. Daarna komt de Yamaha Pacifica 112 (2x singlecoil, 1x humbucker).

En let wel, ik speel normaal op een stuk duurdere gitaren.
Als ik niet goedkoop aan een Cort Viva Gold II had kunnen komen, had ik er nog een Vendetta 1.0 of 2.0 bijgekocht.

Phoenix
4 augustus 2005, 19:20
HMm okay... maar de Vendetta heeft toch ook 2 single coils en 1 humbucker.
Wat ik er mee wil spelen? Goede vraag.
Ik ben een paar maandjes aan het pielen met de akoustische gitaar, maar wil eigenlijk elektrisch gaan spelen. 100 % beginner dus.
Vind zelf alle soorten rock / metal (behalve Death/doom) mooi.

Cubensis
4 augustus 2005, 20:07
dan zou ik toch eerder voor een gibson type gaan (als je fender en gibsontypes grof kan onderscheiden (die vendetta zijnde een fendertype))

Malochia
5 augustus 2005, 01:38
dan zou ik toch eerder voor een gibson type gaan (als je fender en gibsontypes grof kan onderscheiden (die vendetta zijnde een fendertype))

Huh, waarom?

2 humbuckers, mahonie body...meer Gibson dan Fender lijkt me.

Speeddemon
5 augustus 2005, 02:00
HMm okay... maar de Vendetta heeft toch ook 2 single coils en 1 humbucker.
Wat ik er mee wil spelen? Goede vraag.
Ik ben een paar maandjes aan het pielen met de akoustische gitaar, maar wil eigenlijk elektrisch gaan spelen. 100 % beginner dus.
Vind zelf alle soorten rock / metal (behalve Death/doom) mooi.
nope, Vendetta heeft 2 humbuckers en een mahonie body met een een string-through body design. Redelijk Gibson achtig.

Qua klank maar half. Gek genoeg klinkt ie behoorlijk helder en zijn de stock pickups clean ook erg goed. Beter dan die van de gemiddelde Gibson (die vaak al te pusherig klinken clean).

Souter
5 augustus 2005, 22:09
Net Washburn X10 gekocht en klinkt echt wel vet :-D