PDA

View Full Version : Waarde Tremolux 1963



stratokai
4 augustus 2005, 00:23
Hallo,
Ik heb nog niet eerder gepost in deze afdeling, maar struin wel regelmatig op het gitaarforum.
Nu heb ik een Fender Tremolux blonde uit 1963 aangeschaft en vraag me af wat deze versterker ongeveer waard is (compleet met speakerkast; zgn piggy-back)

Ik was nl. al weken lang allerlei nieuwe versterkers aan het testen totdat ik deze hoorde. Was gelijk verkocht! Omdat ik mijn eigen spullen goed kon inruilen heb ik hem gekocht. De inruil was echter wel op de vraagprijs van bijna 2300euro.

Pas achteraf rondgekeken wat zo'n beetje een gangbare prijs is voor een Tremolux, maar ik kom er niet echt veel tegen. Iemand een idee over wat zoiets mag kosten??
En zit er veel (prijs)verschil tussen bijvoorbeeld een blonde en een blackface uit dezelfde periode?

Mischa den Haring
4 augustus 2005, 01:17
Wat een gek er voor geeft! Hahaha, beetje wel want de prijzen voor oude amps beginnen net als oude gitaren belachelijke vormen aan te nemen. Wat de waarde van je Tremolux is hangt af van een paar belangrijke dingen:

- in hoeverre zitten de originele parts nog in de versterker? Met name de trafo's en (wat voor?) speakers zijn van belang!
- ALS er dingen verandert of vervangen zijn, welke zijn dat dan en zijn ze vervangen door gelijkwaardige parts of zitten de goed werkende originele parts er nog wel bij?
-Is de amp aan de buitenkant in goede staat? Met name scheuren of brandplekken in het tolex spelen daarbij een rol.
-Klinkt ie goed? Onderlinge verschillen kunnen bij amps uit die tijd erg groot zijn.

Met name de eerste categorie is voor verzamelaars en handelaren een belangrijk gegeven. Een Tremolux uit die tijd kom je niet heel erg vaak tegen, maar het is nou ook weer niet een van de meest gezochte amps. Mocht je amp in absolute originele staat verkeren en weinig zichtbare schade hebben dan vind ik 2300,- nog steeds behoorlijk aan de dure kant moet ik zeggen...maar ach over 10 jaar vraag je met gemak het dubbele er voor :-D

Koekje
4 augustus 2005, 09:46
voor de blackface versie schommelt de prijs rond de 800€ - 1000€ (ook voor tremolux'en uit begin jaren '60), een blondje kost altijd meer geld, maar 2300 vind ik ook een beetje aan de hoge kant ...

Al
4 augustus 2005, 13:04
Hallo, Ik heb nog niet eerder gepost in deze afdeling,

Join the club!


Nu heb ik een Fender Tremolux blonde uit 1963 aangeschaft en vraag me af wat deze versterker ongeveer waard is

Een goede amp is wat waard en als hij uitermate goed bij je past is hij je misschien wel meer waard dan de 'going price".

In 63 zijn er twee types blonde tremo's gemaakt. De oudere brownfaceversie, te herkennen aan de witte kloppen, en de nieuwere blackfaceversie, te herkennen aan de zwarte knoppen en bright switches.

[quote="stratokai"] De inruil was echter wel op de vraagprijs van bijna 2300euro. [quote]

Dan is het redelijk om 2000,= te nemen denk ik.

Je ziet ze niet vaak. Een originle en uiterlijk perfecte (!) - incl orig. switch en boxsnoer - blackface heb ik zien gaan voor 1200,=. Dat was een beauty. Een blonde blackface in die staat zou ietsje meer kunnen doen en een brownie weer wat meer. De brownie is zeldzamer, er zijn er wat minder van gemaakt. Ik denk dat je wat duur bent maar je keus is begrijpelijk --> wanneer zou je weer de kans krijgen zo'n amp op de kop te tikken?

Al

stratokai
4 augustus 2005, 16:16
Bedankt allemaal voor de zinvolle reacties!
Gaat inderdaad uiteindelijk om het geluid en dat was te gek. Versterker is echter nog niet in mijn bezit, want moest "omgebouwd" worden van 110 naar 220V. Originele trafo krijg ik erbij.

Het is de blonde blackface. Voor de rest (type speakers e.d.) is het een verrasssing totdat ik hem heb.

PeeVee
4 augustus 2005, 16:37
voor de blackface versie schommelt de prijs rond de 800€ - 1000€
Met de originele 2 x 10" kast? Tel er maar gerust een paar honder bij hoor. Rare find en heerlijke smeuiige crunchy blues ampjes... Een goeie blackface Bandmaster set zo rond de €1200. Ondanks dat zo'n Tremolux wat minder "ooomphff" heeft dan een Bandmaster, denk ik dat het een bijzonderder (?!) setje is dan Bandmaster dus een net blackface setje zou best wel eens daarboven kunnen zitten, ik gok €1300 - €1400. Een blondje (vermits netjes en origineel) mag je ook nog wel weer een paar honder bijtellen denk ik. De blonde Bassman is natuurlijk (Setzer) erg populair en daarvoor wordt grif €1800 voor een top betaald, €2500 voor een set (als je 'm daar al voor hebt). Blond Tremolux setje schat ik origineel zo rond de €1600. Nogmaals, is een zeldzaam setje en ondanks dat ie beperkt bruikbaar is (in een hele hard band kom je er niet mee weg denk ik) is het een prachtig soepel cruncy blues ampie...


2300 vind ik ook een beetje aan de hoge kant ...
Mee eens, dat vind ik ook. Toch zou het wel eens kunnen zijn gezien de huidige ontwikkelingen (grote amps zijn "uit" en b.v. tweed/brownface Princetons & Deluxes maar ook Princeton- & Deluxe Reverbs worden steeds populairder) dan zo'n cute tremootje ooit nog een blondie Bassman gaat overtreffen. Volgens mij was het destijds ook best een duur ampje en kocht iedereen dus voor die paar stuivers meer een Bandmaster of een Bassman, je ziet ze niet vaak en zijn daarom misschien nog wel iets zeldzamer dan andere blondies.

Echt een cutie! Gefeliciteerd stratokai en uiteraard ook "welcome to the club". Leuk dat je overigens ook aangeeft dat tijdens het testen van allerlei nieuwe amps toch viel voor zo'n simpel 40 jaar oud Fender ampie... Ik zou bijna (alweer?) willen roepen, "your honour the defense rests" :-D

Filosoferen over hoe dat nou kan en wat zo'n ouwe amp nu heeft wat een nieuwe niet heeft is leuk en deels ook nog wel te ontrafelen. Anderzijds wijzen dit soort praktijktests gewoon uit dat de oudjes het nog goed doen en da's een understatement. Mooooi setje hoor... Krijgen we nog fotootjes te zien? is het een echte brownface (dus met plat logo, bruine snuit en wheat cloth) of transition blondie met zwartsnuit paneel en gold sparkle cloth? Als je niet weet hoe je foto's moet posten hier, stuur mij dan paar plaatjes dan zorg ik wel dat ze in deze thread komen.

Tip: breng 'm even naar iemand met verstand van zake voor een check-up!! Ik heb recentelijk nog een Tremoluuksje gereanimeerd die bijna overleden was, zou jammer zijn als dat met jouw setje ook gebeurd. Dat kan bij buizenversterkers overigens echt van het ene op het andere moment, zeker (met name!) als er weinig op gespeeld is! Stuur anders even PM of emailtje voor meer info. Ook willen we graag even de trafo codes weten hier... Staan op de zij- en onderkant van de trafo's. Zet topje even ondersteboven en schijn er met een zaklampje in. We willen graag de codes horen beginnend met "606".

Lucluc
4 augustus 2005, 19:36
Echt een heel mooi goedklinkend en handzaam setje. En zeldzaam. Natuurlijk is het veel geld, maar als je de komende 40 jaar geen behoefte meer hebt aan een ander, dan is het een goede keuze.

Persoonlijk denk ik dat de blackface iets beter klinkt dan de brownface (PeeVee: met bruine snuit en witte knoppen). Ik heb zelf een brownface, waarschijnlijk een van de laatste, en heb hem goed kunnen AB-en met een blackface. De bf had een mooier hoog, de brownface was ietsje losser en soepeler.

En is het niet verstandiger om een losse transformator 110-230 te gebruiken en de originele voedingstrafo te laten zitten?

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/tremoluxfront.jpg

PeeVee
5 augustus 2005, 11:23
Persoonlijk denk ik dat de blackface iets beter klinkt dan de brownface
Ruileuh?!?! ;-)


de brownface was ietsje losser en soepeler
Beetje bluesier ja...

Koekje
5 augustus 2005, 12:29
voor de blackface versie schommelt de prijs rond de 800€ - 1000€
Met de originele 2 x 10" kast? Tel er maar gerust een paar honder bij hoor. Rare find en heerlijke smeuiige crunchy blues ampjes... Een goeie blackface Bandmaster set zo rond de €1200.

in het afgelopen jaar heb ik er toch wel enkele (3) tegen gekomen rond de 600, waar meestal wel iets aan scheelde, maar toch ... een goede kennis heeft ze allemaal gekocht, in orde gesteld en de uiteindelijke kost bedroeg geen 1000€ ...
misschien was dit jaar een gunstige periode ? :)
in elk geval een amp die het wel waard is om op te knappen

PeeVee
5 augustus 2005, 15:14
in het afgelopen jaar heb ik er toch wel enkele (3) tegengekomen rond de 600
Nou ik heb alle radars hier aan staan (en nog wel wat meer mensen) maar ik heb ze niet voorbij zien komen. Wel Bandmasters, misschien dat je daar mee abuis bent? Tremoluukjes zijn best zeldzaam. Ik had mijne voor een prikkie maar filtercaps waren geklapt (waarschijnlijk door rotte buis die sluiting maakte). Ding deed niks meer dus was beetje een gok die gelukkig goed uitpakte (regeltmatig trekt rotte buis OT mee)... Was wel veel werk (schoonmaken e.d.) dus als je alle uren echt zou tellen kom je toch wel weer hoog uit hoor.

Hier de patient voor de operatie...
http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/tremofcapss.jpg

En hier na de operatie...
http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/tremofcapsnews.jpg

Als je de hele thread wilt lezen dan is hier de link:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=50193

stratokai
5 augustus 2005, 15:26
Mooooi setje hoor... Krijgen we nog fotootjes te zien? is het een echte brownface (dus met plat logo, bruine snuit en wheat cloth) of transition blondie met zwartsnuit paneel en gold sparkle cloth? Als je niet weet hoe je foto's moet posten hier, stuur mij dan paar plaatjes dan zorg ik wel dat ze in deze thread komen.

Tip: breng 'm even naar iemand met verstand van zake voor een check-up!! Ik heb recentelijk nog een Tremoluuksje gereanimeerd die bijna overleden was, zou jammer zijn als dat met jouw setje ook gebeurd. Dat kan bij buizenversterkers overigens echt van het ene op het andere moment, zeker (met name!) als er weinig op gespeeld is! Stuur anders even PM of emailtje voor meer info. Ook willen we graag even de trafo codes weten hier... Staan op de zij- en onderkant van de trafo's. Zet topje even ondersteboven en schijn er met een zaklampje in. We willen graag de codes horen beginnend met "606".
Hierbij een link naar foto van versterker. Weet je gelijk waar ik hem gekocht heb (en vanwaar de prijs!!!). Het is dus met zwarte snuit en zwarte knoppen.
http://www.purpleguitars.com/inventory.htm
Heb versterker dus puur om de sound gekocht. Weet er verder weinig vanaf. Zeker technisch gezien ben ik een zgn. noob.
Peevee: Veel dank voor het aanbod. Die PM gaat er zeker komen! Na aanschaf had ik hier al wat rondgekeken en die foto van de geknalde filtercaps staat me nog helder voor ogen.

Maar... met de levering van de versterker wil het nog niet zo lukken. Zou hem woensdag uiterlijk donderdag kunnen ophalen, maar ik denk dat ze wat last hebben van "purple Haze" , want tot op heden zit ik met spanning op een telefoontje te wachten.


En is het niet verstandiger om een losse transformator 110-230 te gebruiken en de originele voedingstrafo te laten zitten ?
euh.. Daar heb ik dus geen verstand van. In ieder geval krijg ik de originele trafo mee. Dus als het blijkt dat dat veel verstandiger is, dan moet ik het weer laten omzetten.

stratokai
6 augustus 2005, 00:01
update:
Heb de versterker vanavond opgehaald! Uiteindelijk was er nog helemaal niks aan gedaan en heb ik de versterker opgehaald met een losse trafo erbij. Eventjes (buren: was al laat) geprobeert en het klonk echt lekker.
Twijfel wel of het inderdaad wel hard genoeg gaat in een band-situatie.

Let wel: ik klaag niet over de winkel hoor, want service-beurt met andere trafo heb ik nog tegoed.
Nu mijn vraag: Zouden jullie de voeding (nu dus 110V) geluidstechnisch gezien vervangen of gewoon laten zitten en met een losse verhuistrafo werken? Als het qua geluid weinig tot niets uitmaakt gaat mijn voorkeur uit naar vervangen. Vind zo'n los ding maar onhandig.

Nog even wat codes voor de liefhebber:
"grote trafo": 606314
medium: 606-3-19
klein: 606329

De caps (dat zijn toch condensatoren??) zijn blauwe van ATOM/Spraque en zien er goed uit (weet niet of dat wat zegt)
De buizen is van alles wat.
Groove tubes, Mesa, Shin-ei en Fender(Sovtek)

Lucluc
6 augustus 2005, 12:29
Nu mijn vraag: Zouden jullie de voeding (nu dus 110V) geluidstechnisch gezien vervangen of gewoon laten zitten en met een losse verhuistrafo werken? Als het qua geluid weinig tot niets uitmaakt gaat mijn voorkeur uit naar vervangen. Vind zo'n los ding maar onhandig.

Ik zou de originele powertrafo mooi laten zitten. Qua geluid kan het ook verschil maken. Maar houd dat ding zo veel mogelijk intact.

Mischa den Haring
8 augustus 2005, 02:45
De meningen zijn er nog al over verdeeld meen ik; of een 230 trafo nou wezelijk anders klinkt dan een 110 V met omvormer. Toevallig heb ik laatst Al gevraagd om een 230 trafo in mijn Bassman te laten plaatsen. Er is daarnaast meteen veel aan geserviced en aangepast dus ik kan je helaas niet zeggen wat nou exact het verschil in tone is na de 230 V trafo ombouw, maar dat het werkt en dat de amp nog steeds uitstekend klinkt (zelfs beter door de aanpassingen, ok dan Al!) is een feit. Zolang je de oude trafo bewaart heb je toch altijd de mogelijkheid om m weer in originele staat terug te brengen? Ik ben heel blij dat ik niet steeds met een trafo hoef te zeulen. Het enige nadeel zouden alleen de kosten kunnen zijn (een 230 trafo + inbouwen versus een omvormer die je al hebt voor onder de 100,- (ik meen dat PeeVee wel een goedkoop adresje weet)).

stratokai
8 augustus 2005, 12:47
De meningen zijn er nog al over verdeeld meen ik; of een 230 trafo nou wezelijk anders klinkt dan een 110 V met omvormer. Toevallig heb ik laatst Al gevraagd om een 230 trafo in mijn Bassman te laten plaatsen. Er is daarnaast meteen veel aan geserviced en aangepast dus ik kan je helaas niet zeggen wat nou exact het verschil in tone is na de 230 V trafo ombouw, maar dat het werkt en dat de amp nog steeds uitstekend klinkt (zelfs beter door de aanpassingen, ok dan Al!) is een feit. Zolang je de oude trafo bewaart heb je toch altijd de mogelijkheid om m weer in originele staat terug te brengen? Ik ben heel blij dat ik niet steeds met een trafo hoef te zeulen. Het enige nadeel zouden alleen de kosten kunnen zijn (een 230 trafo + inbouwen versus een omvormer die je al hebt voor onder de 100,- (ik meen dat PeeVee wel een goedkoop adresje weet)).

Ok dank je wel! Ik heb besloten om versterker om te laten bouwen. Heb inmiddels contact gehad met FNS en zij zeggen dat de verandering niks uitmaakt voor het geluid. Omdat Purpleguitars het ombouwen betaald (en zij Marble versterkers verkopen) laat ik de trafo door FNS inbouwen.
Anders had ik wel bij één van jullie aangeklopt!

Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat FNS dat wel goed kan (ervaringen?????)

Één reden is het zeulen met de trafo. Maar de andere is dat mijn versterker op dit moment niet (of slecht :???: ) geaard is.

Al
8 augustus 2005, 13:27
Zouden jullie de voeding (nu dus 110V) geluidstechnisch gezien vervangen of gewoon laten zitten en met een losse verhuistrafo werken?

Ik heb vroeger ook veel met zo'n ding geslouwd. Een keer was ik hen vergeten... toen had ik het wel gehad, geen 110V PT's meer.

Een goede replacement met de juiste specs heeft geen gevolgen voor je sound. Wat de waarde van je amp betreft, de oude PT bewaren en meeleveren als je de amp verkoopt. Evt terugzetten.

Ik ben gestopt met het gebruiken van FNS PT's vanwege de wisselende kwaliteit (soms noisy, rammelen) en te grote toleranties wat betreft de specs. Misschien is het handig ter controle je amp zoals hij nu is in kaart te brengen en te evalueren als hij terug is. Mocht hij te ver van originele specs zijn dan heb je een punt. Je kan dan immers de door jouw gemeten specs meeleveren. Er is hier vast wel iemand die even met een MM door de amp wil gaan.

Al

Al
8 augustus 2005, 13:33
Één reden is het zeulen met de trafo. Maar de andere is dat mijn versterker op dit moment niet (of slecht :???: ) geaard is.

Speel nooit ongeaard!

Check als je een amp aanschaft of er een correcte zekering inzit!!

Ik kwam laatst een amp met een 15A zekering tegen.

Het aarden van je amp heeft verder niets met de trafo te maken maar met het netsnoer wat vervangen moet worden.

Al

mhuyge
5 oktober 2005, 14:27
Hallo,

Ik heb met grote interesse dit onderwerp gevolgd, en daarom, even het volgende: Ikzelf ben de gelukkige bezitter van twee Fender Tremolux amps. Een blackface, black tolex van 1965 en een blackface smooth blond tolex van 1963.
De black tolex van '65 werd door mijn broer origineel in de jaren 60 aangekocht. Deze amp werd ieder jaar bespeeld, en is nog volledig origineel, met uitz. van de tubes natuurlijk.
De blond tremolux heb ik op de kop kunnen tikken voor een prikje !! Ik wist toen niet dat het een blonde was, want de tolex was vervangen door een gewone zwarte textielstof. Bleek dat de zekering altijs sprong, en de eigenaar wou geen herstellingen doorvoeren op zo een "oude" amp !! Bij thuiskomst, en vergelijk met mijn werkende Tremolux bleek de transfo minder hoog te zijn dan de transfo van de 1965 Tremolux, en tevens beschikt de '63 niet over een voltage selector. Ik heb toen veronderstelt dat het een 110 Volt versie was, en de zekering daardoor sprong. Ik heb een 220V => 110 Volt tranfo voorgeschakeld, en alles werkte 100% OK.

Het is ook volgens mij niet eenvoudig om altijd een extra ( zware ) transfo mee te sleuren. Ik heb toen bij Smart Parts in USA een vervangtransfo besteld. ( Dit was ongeveer in 1992 ) Ik had hun adres via Groove Tubes, en die mannen vertelden me dat Smart Parts de huisleveranciers waren voor de Fender fabrieken. Er was echter in die tijd geen type voorradig met een apparte winding voor de tube rectifier ( GZ34 ), en heb dan maar 4 diodes ( 1N4007 ) ingebouwd. ( Tube amps were out in die tijd, en ik bevond me in het midden van het transistor tijdperk ).
De amp werkt perfect, en vergeleken met de originele black tolex met tube rectifier, klinkt hij wel iets harder. De GZ34 geeft nl. een beetje compressie, en bij hogere volumes klinkt hij iets ronder.
Dus, wat mij betreft => Zeker de power transfo inbouwen, veel handiger voor transport. Ik denk wel van dit jaar nog een nieuwe transfo te bestellen om een GZ34 te kunnen gebruiken als gelijkrichter i.p.v. die diodes. Ik denk dat de Tubeampdoctor hier kan bij helpen. Dus, check out www.tubeampdoctor.com.
Verder: De Trelomux heeft een hele mooie, warme klank, en in de slaapkamer, met een Mesa Studio Preamp er voor, bereik ik heel gemakkelijk die typische Santana klank.
Eens volume op 7, met mijn Gibson Les Paul rechtstreeks in de amp, heb ik een hele mooie, natuurlijke overdrive, klaar voor studio gebruik.
Voor live optredens gebruik ik de 1965 Tremolux met zijn 2 * 10 inch cabinet met Oxford speakers en een Sovtek Mig100 met een cabinet met 4 * 12 inch Celestion 12H30 greenbacks. De tremolux is met zijn 30 à 35 Watt iets te zwak, maar klinkt fantastisch samen met de 100 Watt van de Sovtek.

By the way, ik ben enkel een amateur gitarist, en hou me eigenlijk meer bezig met tube amps. Waarschijnlijk omdat dat nog enigszins lukt. Het gitaar spelen gebruik ik eigenlijk enkel om te genieten van de warme klank van een tube amp.

Beste groeten,

Mark.

mhuyge
5 oktober 2005, 14:28
Hallo,

Ik heb met grote interesse dit onderwerp gevolgd, en daarom, even het volgende: Ikzelf ben de gelukkige bezitter van twee Fender Tremolux amps. Een blackface, black tolex van 1965 en een blackface smooth blond tolex van 1963.
De black tolex van '65 werd door mijn broer origineel in de jaren 60 aangekocht. Deze amp werd ieder jaar bespeeld, en is nog volledig origineel, met uitz. van de tubes natuurlijk.
De blond tremolux heb ik op de kop kunnen tikken voor een prikje !! Ik wist toen niet dat het een blonde was, want de tolex was vervangen door een gewone zwarte textielstof. Bleek dat de zekering altijs sprong, en de eigenaar wou geen herstellingen doorvoeren op zo een "oude" amp !! Bij thuiskomst, en vergelijk met mijn werkende Tremolux bleek de transfo minder hoog te zijn dan de transfo van de 1965 Tremolux, en tevens beschikt de '63 niet over een voltage selector. Ik heb toen veronderstelt dat het een 110 Volt versie was, en de zekering daardoor sprong. Ik heb een 220V => 110 Volt tranfo voorgeschakeld, en alles werkte 100% OK.

Het is ook volgens mij niet eenvoudig om altijd een extra ( zware ) transfo mee te sleuren. Ik heb toen bij Smart Parts in USA een vervangtransfo besteld. ( Dit was ongeveer in 1992 ) Ik had hun adres via Groove Tubes, en die mannen vertelden me dat Smart Parts de huisleveranciers waren voor de Fender fabrieken. Er was echter in die tijd geen type voorradig met een apparte winding voor de tube rectifier ( GZ34 ), en heb dan maar 4 diodes ( 1N4007 ) ingebouwd. ( Tube amps were out in die tijd, en ik bevond me in het midden van het transistor tijdperk ).
De amp werkt perfect, en vergeleken met de originele black tolex met tube rectifier, klinkt hij wel iets harder. De GZ34 geeft nl. een beetje compressie, en bij hogere volumes klinkt hij iets ronder.
Dus, wat mij betreft => Zeker de power transfo inbouwen, veel handiger voor transport. Ik denk wel van dit jaar nog een nieuwe transfo te bestellen om een GZ34 te kunnen gebruiken als gelijkrichter i.p.v. die diodes. Ik denk dat de Tubeampdoctor hier kan bij helpen. Dus, check out www.tubeampdoctor.com.
Verder: De Trelomux heeft een hele mooie, warme klank, en in de slaapkamer, met een Mesa Studio Preamp er voor, bereik ik heel gemakkelijk die typische Santana klank.
Eens volume op 7, met mijn Gibson Les Paul rechtstreeks in de amp, heb ik een hele mooie, natuurlijke overdrive, klaar voor studio gebruik.
Voor live optredens gebruik ik de 1965 Tremolux met zijn 2 * 10 inch cabinet met Oxford speakers en een Sovtek Mig100 met een cabinet met 4 * 12 inch Celestion 12H30 greenbacks. De tremolux is met zijn 30 à 35 Watt iets te zwak, maar klinkt fantastisch samen met de 100 Watt van de Sovtek.

By the way, ik ben enkel een amateur gitarist, en hou me eigenlijk meer bezig met tube amps. Waarschijnlijk omdat dat nog enigszins lukt. Het gitaar spelen gebruik ik eigenlijk enkel om te genieten van de warme klank van een tube amp.

Beste groeten,

Mark.

fullorder
5 oktober 2005, 15:35
Hierbij een link naar foto van versterker. Weet je gelijk waar ik hem gekocht heb (en vanwaar de prijs!!!). Het is dus met zwarte snuit en zwarte knoppen.
http://www.purpleguitars.com/inventory.htm

dat verklaart inderdaad meteen de hoge vraagprijs :D

evengoed een botergeil ampie, gefeliciteerd!

jacky
5 oktober 2005, 21:05
Zonde om zon amp om te laten bouwen.

Niet doen of een originele trafo op zoeken en het door een fender liefhebber laten doen

Succes met je mooie aankoop

Robbert
5 oktober 2005, 21:43
Zonde om zon amp om te laten bouwen.

Niet doen of een originele trafo op zoeken en het door een fender liefhebber laten doen

Succes met je mooie aankoop

Och, zo lang je niet gaat hakken en zagen en de mod ongedaan te maken is, zie ik het probleem iedergeval niet :)

stratokai
5 oktober 2005, 22:05
Zonde om zon amp om te laten bouwen.

Niet doen of een originele trafo op zoeken en het door een fender liefhebber laten doen

Succes met je mooie aankoop

Och, zo lang je niet gaat hakken en zagen en de mod ongedaan te maken is, zie ik het probleem iedergeval niet :)

He, mijn topic leeft weer! Trafo is inmiddels door FNS ingebouwd en dat bevalt me prima. Originele trafo heb ik meegekregen. Nu is versterker gewoon geschikt voor 220 en ge-aard.

Weet iemand misschien welke speakers er in mijn cabinet zitten?
Het volgende staat erop:
036457 8ohm
10446
67-020680031

Nu heb ik steeds het idee dat met andere speakers nog wel wat eer te behalen is. Heeft iemand suggesties voor eventuele upgrade?

PeeVee
5 oktober 2005, 22:59
Eminence... Verder weet ik het niet, misschien Al of Jay

Mr.Jay
6 oktober 2005, 11:04
[Weet iemand misschien welke speakers er in mijn cabinet zitten?
Het volgende staat erop:
036457 8ohm
10446
67-020680031
Nu heb ik steeds het idee dat met andere speakers nog wel wat eer te behalen is. Heeft iemand suggesties voor eventuele upgrade?

Hier ben ik !
Eminence BLUE (is frame blauwe?) ALNICO, jaar 2002. Opmerkelijk want die nieuwe zie je bijna nergens meer in. Wist al niet zeker meer of ze nog wel gemaakt werden.
Lijken me niet de optimale speakers voor in een dichte kast. Zijn ook maar echt 15W p.st. > grote kans dat je ze opblaast vroeger of later.
Alternatief ? .......pfff moeilijk. 2x10" blijft moeilijk qua powerhandling.
Als je potige en goeie speakers wilt hebben zou ik voor WEBERS kiezen.

JaY

PeeVee
6 oktober 2005, 13:39
Ja, denk ik ook, Weber C10Q's (10C125) om lekker te knallen of Weber P10Q's (10A125) voor wat meer vintage sound, mooi laag, sprankelend hoog en wat meer mid dip met beetje papierige / reedy break-up.

Tip(je): de Ted Weber signature 10" is een leuke speaker voor weinig geld. Met deze serie heeft Weber volgens mij de jacht geopend op Jenssen reissue Italy en/want dat zijn bepaald geen vrienden. De 10" alnico heb ik in een Princeton (non reverb maar met long tailed pair fasedraaier) en dat vind ik een leuke prijs/kwaliteit speaker en zondermeer prettiger dan Jensen RI P10R (niet zo schel). De 12" alnico signature vind ik wat te overheersend "reedy" (maar dat heeft op zich wel zo z'n charme), de 12" ceramische is prima allround speaker. De 10" ceramisch ken ik niet maar vermoed dat die dan toch ook beetje zoals de 12" allround zal zijn. Zijn vast niet 's-werelds beste speakers maar daar is de prijs ook naar en zondermeer een alternatief voor Jensen RI.

Ik heb nog wat Weber liggen, wil misschien wel ruilen met jouw Emi want heb ik zelf nooit gehad, leuk om eens te proberen in combi. PM maar als je interesse hebt.

stratokai
6 oktober 2005, 23:08
Hier ben ik !
Eminence BLUE (is frame blauwe?) ALNICO, jaar 2002. Opmerkelijk want die nieuwe zie je bijna nergens meer in. Wist al niet zeker meer of ze nog wel gemaakt werden.
Lijken me niet de optimale speakers voor in een dichte kast. Zijn ook maar echt 15W p.st. > grote kans dat je ze opblaast vroeger of later.
Alternatief ? .......pfff moeilijk. 2x10" blijft moeilijk qua powerhandling.
Als je potige en goeie speakers wilt hebben zou ik voor WEBERS kiezen.

JaY

Ok dank! Het frame is inderdaad blauw en ze zagen er ook al zo nieuw uit.
2002 :o en volgens de winkel "all original", daar wordt ik nou altijd zo moe van!

Nou heb ik voor een goeie prijs 2 Celestions vintage 10 gekocht. Die ga ik er binnenkort eens inzetten

Mr.Jay
6 oktober 2005, 23:24
Nou heb ik voor een goeie prijs 2 Celestions vintage 10 gekocht. Die ga ik er binnenkort eens inzetten

hè Bah..... :P


JaY

keef
7 oktober 2005, 09:42
Ok dank! Het frame is inderdaad blauw en ze zagen er ook al zo nieuw uit.
2002 :o en volgens de winkel "all original", daar wordt ik nou altijd zo moe van!


2300 euro en niet originele speakers? Wat een stelletje boeven - ik zou direct op de stoep staan om (flink) wat centjes terug te vragen. :x

Mr.Jay
7 oktober 2005, 09:44
2300 euro en niet originele speakers? Wat een stelletje boeven - ik zou direct op de stoep staan om (flink) wat centjes terug te vragen. :x

2300 voor een tremo??????????????????????????

JaY

Lucluc
7 oktober 2005, 13:52
Wat dacht je van 7000 euro voor een 'custom color' witte jazzmaster.... Missschien zijn wel de meeste jazzmasters die ik heb gezien wit. Laten we zeggen: 3000 euro is een maximale prijs voor zo'n ding. Ik vertrouw die winkel voor geen meter!

nicoverduin
7 oktober 2005, 16:22
Maar toch....wordt er verkocht. Want anders bestaan ze niet meer. :-D :-D :-D :-D :-D Ik geef toe met dit soort marges hoef je niet veel te verkopen. Je werpt gelijk een drempel op voor de minder bedeelden....(de "kijken niet kopen" types :-D :-D :-D ). En als er iemand ge-interesserd is, dan hebben ze het geld er ook wel vor over :-D :-D :-D :-D :-D

Lucluc
7 oktober 2005, 18:10
de "kijken niet kopen" types

Dat ben ik wel een keertje voor die 1958 jazzmaster :D

Al
8 oktober 2005, 12:20
2300 euro en niet originele speakers? Wat een stelletje boeven - ik zou direct op de stoep staan om (flink) wat centjes terug te vragen. :x

Als je dan toch bezig bent zou ik gelijk even het componenten board en de trafo´s checken of daar alles nog is. Mochten er meer dingen niet kloppen dan heb je serieus een case.

Purple had een tijd geleden een zgn preCBS 64 staan waarvan iedereen kon zien dat het een latere was. Ze hebben er daar geen verstand van of doen alsof. De prijs van die SR was 3450,- ...

Al

jacky
8 oktober 2005, 14:10
Deze firma gaat volgens mij op voor de titel duurste winkel van nederland.
Maaaaaarrrrrrrr soms hebben ze wel erg leuke goodies.
En waar vind je zon collectie spullen in nederland ?