PDA

View Full Version : Wie geeft mij ns wat uitleg...?



urinesane
3 augustus 2005, 15:09
Gegroet,

Ik zit te denken aan een nieuwe versterker, want mijn Peavey bandit 112 is aan vervanging toe.
Ik wil er zo'n 1500 euro aan spenderen en daarvoor wil ik gewoon een ruig vet geluid hebben. (denk aan the misfits uit '98 ) of gewoon de punkbands van nu die gewoon een ruig geluid hebben.

Ik heb altijd over combo's gespeeld, maar eerlijk gezegt heb ik gewoon geen idee wat een Rack inhoud.

Je hebt dan een pre-amp.., kan je daar dan al een 4x12 op aansluiten en je heb geluid? En heel vaak hebben mensen tig van die 19 inch effecten erbij, heb je die dan ook echt nodig of is dat alleen als je het leuk of handig vind?

En heeft iemand gewoon misschien een tip, hoe je voor 1500 euro gewoon een bruut rack achter je heb staan?

Zoals je misschien nu wel door heb, ik ben een vreselijk leek op dit gebied en wie weet is het wel veel makkelijker dan ik denk.

Dus wie geeft mij wat info, en wie weet snap ik t in 1 keer :P

alvast bedankt,

Raffel
3 augustus 2005, 15:15
je kunt voor 1000 euro wel een preamp en eindtrap kopen. (2e hands)

Een speakerkast heb je ook voor tussen de 3/400 euro (2e hands) en 700 euro nieuw. Als je denkt een 4x12 nodig te hebben. Voor tussen de 1400 en 1700 euro kun je dus al een compleet geluid hebben. Vergeet wel niet dat je wellicht een footcontroller nodig hebt (als die niet bij de preamp zit bij aanschaf) kabelerij, misschien een midi-switcher voor je preamp, eventueel rack FX + wah's e.d.

Nieuwe reken maar dat je voor een goede nieuwe top + nieuwe speakercab zo'n 2000+ euro nodig hebt. Voor nieuwe preamp/poweramp/fx ben je stukken meer kwijt. Dat is dus geen optie.

Maar je kunt ook voor een combo gaan :)

Aan alleen een preamp heb je niets. Het geluid moet versterkt worden. Dat doe je met de poweramp/eindtrap.

nla0079
3 augustus 2005, 16:17