PDA

View Full Version : Dunlop DC brick VS. VooDoolab Pedalpower2



robert-gitarist
3 augustus 2005, 12:57
Ja een topic over deze 2 voedingen.
Ik wil zeer binnekort een goeie voeding kopen voor me pedalenbak,simpel weg omdat ik nu genoeg pedalen heb om z'n ding aanteschaffen.
Goed,ik heb dus gekeken in het boek van MP en zag dat de DC brick van Dunlop 130 euro kost en de VooDoolab pedalpower2 180 euro kost.
Welke van de 2 is een goeie keuze?
iemand ervaringen met deze 2 jongens?
Wat ik ook graag wil weten is of de mee geleverde kabeltjes van de DCbrick uitlopen op een haakse plug.
Dus zeg maar het plugje dat in het pedaal gaat,haaks is.

Eventuele brommen of andere nare geluiden?
Ik hoor het graag van beide.
Vast bedankt :)

Josdevos
3 augustus 2005, 13:32
Gewoon PP2 kopen... is uitgebreider/meer verschillende spanningen en heeft apart geisoleerde outputs. Je pedalen zullen ook beter klinken met de PP2.

sonic_youth
3 augustus 2005, 13:37
Kijk ook eens naar deze:
http://www.tonetoys.com/de/Big_John.html
Goedkoper en je kan er verschillende kabeltjes bij uitzoeken, zodat je ook bijvoorbeeld EHX pedalen er op kan aansluiten. Er zijn verschillende versies van.

cosmos
3 augustus 2005, 13:50
Eigenlijk is het het belangrijkste, om te kijken wat voor pedalen je hebt. Heb je alleen maar Boss 9V pedalen, OK, heb je bijvoorbeeld ook oude Boss 12V of Line6 stompboxes, dan is de PP2 verreweg het handigst. Heb ik zelf ook, klinkt gewoon goed. Snoertjes met haakse pluggen zitten daar niet bij, is wel custom te bestellen. Ik heb er voor mijn RMC2 eentje laten maken bij Jukebox.


Edit: over die Big John, als dit nou de 2e zin van de omschrijving moet zijn: "Weniger als 1 Gerät unter 1000 fällt aus!" dan vraag ik me meteen al af of dat veel goeds betekent. Dat ding moet het gewoon doen, en als jij NET die ene hebt, dan voel je je genaaid.

Dweezman
3 augustus 2005, 13:54
mn EHX vraagt 24volt... Dat kan toch niet?
kun je met die big john zowel de pedalen in de loop als die voor je amp voeden?

fullorder
3 augustus 2005, 14:06
Gewoon PP2 kopen... is uitgebreider/meer verschillende spanningen en heeft apart geisoleerde outputs. Je pedalen zullen ook beter klinken met de PP2.

die geisoleerde outputs, dat is het belangrijkste. scheelt een hoop storing van je signaal

Lucluc
3 augustus 2005, 16:42
mn EHX vraagt 24volt... Dat kan toch niet?
kun je met die big john zowel de pedalen in de loop als die voor je amp voeden?

en de twee 12v uitgangen combineren??? euh, 2 x 12 = 24 :razz:

vinni
3 augustus 2005, 20:28
Zeg....

Wat is er mis met een goed nederlands product?

http://www.burkey.nl/flatliner%20wit.htm


Vinni

Robbert
4 augustus 2005, 00:25
Zeg....

Wat is er mis met een goed nederlands product?

http://www.burkey.nl/flatliner%20wit.htm


Vinni

Absoluut niets mis mee! (alhoewel het formaat toch wat groter is dan bv. de PP2)..

telecastermaster
4 augustus 2005, 14:02
Wat kost dat ding, die Burkey dan?

vinni
4 augustus 2005, 14:30
Ja....lekkere site.....

De prijs staat er niet bij.....maar je kan'm wel bestellen!

Nou ja.....gewoon effe mailen lijkt me.


Vinni

LordRiffenstein
4 augustus 2005, 14:34
Ja....lekkere site.....

De prijs staat er niet bij.....maar je kan'm wel bestellen!

Nou ja.....gewoon effe mailen lijkt me.


Vinni

179 euro, als je gaat bestellen en je selecteert het artikel, dan staat het erbij.

BlackSun
4 augustus 2005, 16:59
DIe Burkey is toch best interresant!
VOlgens mij ook niet duur voor watie kan. En natuurlijk Nederlands :D

robert-gitarist
7 augustus 2005, 14:11
Okee bedankt mensen voor alle reacties
Ben er alleen nu nog niet achter wie beter is maar ja.
Binnekort ga ik na MP toe en neem ik de DC Brick mee van Dunlopen.
Reden?
7x 9Volt en 3x 18Volt.
7x 9 volt heb ik genoeg aan en heb 1 pedaal die op 18Volt zit en is die Dime Distortion van MXR.
Veder heb ik er voor gekozen omdat ie klein is en dus weinig ruimte in neemt.En het belangrijkste: Geen brom.
Verloop kabeltjes zitten erbij,nu hoop ik dat er haakse plugjes aanzitten en anders koop ik gewoon een set kabeltjes daar voor 4 euro :)
Komt goed.

LordRiffenstein
7 augustus 2005, 14:31
En het belangrijkste: Geen brom.

Hier ga je in de fout, niets garandeerd je dat je geen brom hebt met de Dunlop Brick want de outputs zijn NIET geïsoleerd, de Pedal Power heeft wel geïsoleerde outputs.

robert-gitarist
7 augustus 2005, 14:45
En het belangrijkste: Geen brom.

Hier ga je in de fout, niets garandeerd je dat je geen brom hebt met de Dunlop Brick want de outputs zijn NIET geïsoleerd, de Pedal Power heeft wel geïsoleerde outputs.

Ik heb de DC brick deze week te leen gehad en had geen last van gebrom of dergelijke.

LordRiffenstein
7 augustus 2005, 16:21
En het belangrijkste: Geen brom.

Hier ga je in de fout, niets garandeerd je dat je geen brom hebt met de Dunlop Brick want de outputs zijn NIET geïsoleerd, de Pedal Power heeft wel geïsoleerde outputs.

Ik heb de DC brick deze week te leen gehad en had geen last van gebrom of dergelijke.

Dat kan. Maar als je een ander pedaaltje koopt of eentje met reversed polarity hebt, krijg je zeker brom.

robert-gitarist
7 augustus 2005, 16:28
En het belangrijkste: Geen brom.

Hier ga je in de fout, niets garandeerd je dat je geen brom hebt met de Dunlop Brick want de outputs zijn NIET geïsoleerd, de Pedal Power heeft wel geïsoleerde outputs.

Ik heb de DC brick deze week te leen gehad en had geen last van gebrom of dergelijke.

Dat kan. Maar als je een ander pedaaltje koopt of eentje met reversed polarity hebt, krijg je zeker brom.

Dan wel ja inderdaad..
Das ook het enige wat me nog tegenhoud om die Brick niet aan teschaffen.
Maar ik weet dat ik nu bijna alles heb wat ik wil kwa pedalen.
Maar goed ik ga voorlopig nog niet Duitsland toe dus ik kan altijd nog bij draaien en voor die Lab2 gaan :D ;)
Alleen ding is wel teringduur zeg,189 maar goed ik zie dat ie wel op meer boards zit dan die Brick

LordRiffenstein
7 augustus 2005, 17:17
Maar ik weet dat ik nu bijna alles heb wat ik wil kwa pedalen.

Je bent hier nog redelijk nieuw maar denk eraan dat wat je daar zegt hier beschouwd wordt als godslastering :razz: :-D

robert-gitarist
7 augustus 2005, 17:38
Maar ik weet dat ik nu bijna alles heb wat ik wil kwa pedalen.

Je bent hier nog redelijk nieuw maar denk eraan dat wat je daar zegt hier beschouwd wordt als godslastering :razz: :-D

Nja ik bedoelde ermee tezeggen, dat ik bijna heb wat ik wil hebben...het nodige.
Natuurlijk zijn er altijd wel pedalen die ik graag wil hebben enzo maar voorlopig zit ik goed.
Het enige wat ik zowiezo ga aanschaffen is een Whammy, Dunlop Dimebag wah, Wylde overdrive van MXR en heeeeeel misschien een DM4 van Line6.
Meer heb ik eigelijk niet staan op me verlanglijstje...

gvink
7 augustus 2005, 17:52
De Burkey Flatliner is wel ietsje groter dan de PP2, maar wel 10 euro goedkoper... :D
Verder kan die nog net ietsje meer.. Maar nu moet ik weer stoppen anders ben ik te erg aan het spammen... (sorry D_H :) )

robert-gitarist
7 augustus 2005, 17:59
De Burkey Flatliner is wel ietsje groter dan de PP2, maar wel 10 euro goedkoper... :D
Verder kan die nog net ietsje meer.. Maar nu moet ik weer stoppen anders ben ik te erg aan het spammen... (sorry D_H :) )

Flatliner?
Waar kan ik die aanschaffen dan etc?
En heeft ie ook 18V. aansluiting?
Wat heeft ie allemaal dan en hoe zit het met de uitput ervan,geisoleerd enzo of..?
info?!

gvink
7 augustus 2005, 18:03
Hier staat wat info...: http://www.burkey.nl/flatliner.htm

Je kan 'm bij mij bestellen of via de website van Burkey... (bij mij betaal je geen verzendkosten... zie sig voor verder info..)

edit: Je kan er kabeltjes bij bestellen om de verschillende uitgangen bij elkaar op te 'tellen' voor pedalen die meer dan 12v nodig hebben.. Of meer dan 200mA...

robert-gitarist
7 augustus 2005, 18:19
Hier staat wat info...: http://www.burkey.nl/flatliner.htm

Je kan 'm bij mij bestellen of via de website van Burkey... (bij mij betaal je geen verzendkosten... zie sig voor verder info..)

edit: Je kan er kabeltjes bij bestellen om de verschillende uitgangen bij elkaar op te 'tellen' voor pedalen die meer dan 12v nodig hebben.. Of meer dan 200mA...

Heb eens ff bekeken.
Opzich mooi apparaat.
Maar wat ik zoek is:
waar ik 6 pedalen op kan aansluiten van 9volt en 1 pedaal van 18volt.
VooDoo lab pedalpower2 kun je volgens mij geen 18V op aansluiten want zie alleen maar 9volt outputs opzitten.
Damn waarom maken die leiers van MXR dan ook 18V. pedalen... :evil:

Tot nu toe zie ik nog steeds de DC brick zitten.

gvink
7 augustus 2005, 18:32
Omdat het geïsoleerde uitgangen zijn (kan je een y-kabeltje erbij bestellen en dan) kan je twee uitgangen bij elkaar 'optellen'.. Krijg je dus 18v... of 24v...
of alles vanaf 3v tot 24v... Je kan van een 9v en een 12v uitgang het voltage (3-9v of 3-12v) traploos instellen... En er zit ook nog wisselstroom op..
Je kan zelf daisy-chainen en tot 5 á 6 pedalen op een uitgang aansluiten (zolang je maar niet over de 200mA gaat...)

cosmos
7 augustus 2005, 22:28
Dan heb ik ook nog een vraag. Ik dacht namelijk altijd dat de PP2 in totaal 8x 200mA uitgangen had. Maar nu zie ik in de manual:

Outputs:
Six 9VDC 100mA regulated
Two 9VDC 200mA regulated
Four selectable for Boss ACA
Two selectable for Line6 Modelers
Two adjustable sag 4 to 9V

Goed, het is de manual van de "nieuwe" PP2plus, maar ik zie totaal verschil in de oude en nieuwe manual. (ik heb ze alle 2, had toevallig de vorige nog digitaal)

Zijn die "two" dan die van de Line6?

telecastermaster
9 augustus 2005, 11:58
Ach, als de Dunlop Brick goed genoeg is voor Joe Satriani............ :wink:


http://www.australianmusic.asn.au/mag/winter05/joe-satriani-pedalboard.html


http://www.australianmusic.asn.au/mag/winter05/satrianipedals.gif
(6e van links)

robert-gitarist
9 augustus 2005, 17:18
Ja en Korn heeft hem ook ;)

Lucluc
9 augustus 2005, 21:36
Als je een van de grote line 6 pedalen erop wilt aansluiten kan je echt het beste een PP2 nemen. En de gescheiden uitgangen van de PP2 is een groot voordeel.

robert-gitarist
9 augustus 2005, 21:53
Als je een van de grote line 6 pedalen erop wilt aansluiten kan je echt het beste een PP2 nemen. En de gescheiden uitgangen van de PP2 is een groot voordeel.

Ik wil hoogst waarschijnlijk nog keer de DM-4 aanschaffen maar die komt op ander board te zitten ;)
Die ik nu heb zit gewoon vol.
Ik koop gewoon nog een Warwick alu case erbij(zelfde die ik nu heb) en daar komen de overige pedalen in en die ik nog wil hebben en daar komt denk ik dan wel de PP2 in :)

Lucluc
9 augustus 2005, 23:57
Ik koop gewoon nog een Warwick alu case erbij(zelfde die ik nu heb) en daar komen de overige pedalen in en die ik nog wil hebben en daar komt denk ik dan wel de PP2 in :)

Dude, je wilt echt teveel :)

Denk aan je signaal en denk aan wat je echt nodig hebt. Als je zo'n rockcase hebt, dan kunnen daar toch 6-8 pedalen in? Lijkt mij genoeg. En het is al vaak genoeg gezegd, maar een simpele stekkerdoos met wat losse voedingen en daisychains en je komt een heel eind. Hoe gek je het ook maakt, je komt vast nog niet eens aan de helft van de kosten van een PP2. Alleen het formaat... en het oog wil natuurlijk ook wat. 8-)

robert-gitarist
10 augustus 2005, 13:17
Ik koop gewoon nog een Warwick alu case erbij(zelfde die ik nu heb) en daar komen de overige pedalen in en die ik nog wil hebben en daar komt denk ik dan wel de PP2 in :)

Dude, je wilt echt teveel :)

Denk aan je signaal en denk aan wat je echt nodig hebt. Als je zo'n rockcase hebt, dan kunnen daar toch 6-8 pedalen in? Lijkt mij genoeg. En het is al vaak genoeg gezegd, maar een simpele stekkerdoos met wat losse voedingen en daisychains en je komt een heel eind. Hoe gek je het ook maakt, je komt vast nog niet eens aan de helft van de kosten van een PP2. Alleen het formaat... en het oog wil natuurlijk ook wat. 8-)

Beter gezegt, ik heb al veel ;)
Maar een mens wil altijd meer...
Ik vind het leuk om pedalen te verzamelen en zeker pedalen waar ik van alles mee kan doen ook.
Z'n case kost niet zo veel...kijk voor op podium heb ik aan 4/5 pedalen meer dan genoeg maar ik hou er gewoon van om bijv. op een regenachtige dag hele dag op me kamer bezig tezijn met muziek..lekker gassen met een klap pedalen enzo..en vind het leuk om meedere stijlen te spelen en aftewisselen...
Misschien wil ik wel veel(is ook wel zo) maar wat ik wil neem ik ook!klinkt misschien alsof ik geld teveel heb ofzo,nou niet dus want ik werk me ook de vinketering ervoor..en ik heb veder geen hobby's die geld in beslag nemen of wat plus ik woon thuis dus ja zo hou ik aardig centje over :D En ik koop niet alles nieuw,scheelt ook een hoop ;)