PDA

View Full Version : Digitech Jimi Hendrix Experience



guvnor
3 augustus 2005, 11:01
Sinds gisteravond in mijn bezit. Lekker mee lopen klieren en genoten van de sounds die hiermee te produceren zijn. Stuk voor stuk erg bruikbaar, ook wanneer je niet voor de Hendrix sound gaat.

De distortions zijn goed, de UniVibe klink heerlijk en de wah is precies wat ik zocht.

Echter... Het verschil in volume tussen de verschillende sounds is irritant. Schakelen van de intro van Voodoo Chile naar solo1 zorgt echt voor een schrikmoment. Het gaat van aangenaam zacht naar knetterhard...

Ik heb (nog) niet kunnen ontdekken hoe dit op te lossen valt, als dat überhaupt wel kan.

Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft ?

JeroenZ
8 augustus 2005, 15:33
Maar klinkt het ook vintage of toch te digitaal?

Buddydegroot
9 augustus 2005, 13:49
Je kan proberen nog 1 distortion aan te sluiten , en als je naar de E gaat in Voodoo , hou je wah dan op de laagste stand (scherpe stand) en trap die extra distrotion(fuzz) in ...met zn eigen level gain enz.....of mischien een volume pedal?...zoiets

BelgianGuru
9 augustus 2005, 14:18
Hey, enige mogelijkheid om sound samples te uploaden? Ik vind er nergens op internet, best k*t van digitech :(

BelgianGuru
9 augustus 2005, 14:20
Oh ivm volume, ik neem aan dat dat niet kan hoor, heb je bij die POD effect bakjes ook, als je dan ineens op een tube zet ofzow schiet het volume dubbel zo hoog .. gewoon anticiperen en je volume al meteen wat zachter zetten :(

guvnor
10 augustus 2005, 15:38
Ben effe weggeweest en reageer dus beetje laat...

Het pedaal klinkt absoluut niet digitaal. IMHO zo'n beetje het best klinkende modelling pedaal van dit moment. Ik vergelijk het dan met de pedalen die ikzelf heb (gehad) en dat zijn : Digitech RP100, Korg Pandora PX4, Korg AX100G en Line6 GuitarPort.

Dat van het volumeverschil valt nu wel mee. Ik heb de gain instellingen wat omhoog gegooid en dan is het onderlinge verschil kleiner.
De reden dat ik dat niet eerder heb gedaan is dat nu ook de cleane sounds toch wat oversturen. Ik was even vergeten dat ik met Texas Specials speel en die hebben nou eenmaal wat meer output. Wil ik daarmee echt clean spelen dan moet ik toch even voorover bukken en de gain aanpassen... 'T is effe niet anders.

Soundsamples heb ik effe niet (bovendien wil je me niet horen spelen).
Er staan echter wel een soundfile op de site van Digitech. Je vindt hem op het forum daar (niet echt druk > stuk of 4 topics met elk 2 a 3 reacties...).
Soundsamples zijn trouwens ook niet echt nodig... Ik heb toch maar eens wat Jimi songs gedraaid en meegespeeld en verdomd...het pedaal is echt nauwkeurig met zijn sims !!

Mijn setup was toen:
Fernandes Strat >> Jimi Hendrix pedaal >> Tech21 Trademark versterker
De Tech21 stond toen in "Marshall Mode" en dan zo clean als maar mogelijk was. Het maakt wel veel verschil op welke amp je speelt. Ik heb andere amp sims geprobeerd (Fender Tweed en Mesa Boogie) maar dat geeft een heel ander geluid (logisch...). De echte Jimi sound kreeg ik alleen in standje "Marshall".

Tot de volgende GAS attack ben ik tevreden met dit pedaal.

BelgianGuru
10 augustus 2005, 16:12
Ah leuk om te horen, even hun forum checken dan. Aaah nog enkele dagen wachten en ik kan er zelf mee spelen, wiiiiii :D

[edit] wooh, klinkt geweldig ^^

Jeanken
10 augustus 2005, 19:10
Moet je ook keihard trappen om te veranderen van geluid? Dat is tot nu toe eigenlijk het enige dat me tegengehouden heeft van hem te kopen, maar dat is weer positief, kan ik hem wat goedkoper hebben als hij minder nieuw is :D

guvnor
11 augustus 2005, 10:26
Moet je ook keihard trappen om te veranderen van geluid? Dat is tot nu toe eigenlijk het enige dat me tegengehouden heeft van hem te kopen, maar dat is weer positief, kan ik hem wat goedkoper hebben als hij minder nieuw is :D

Dat keihard trappen is een kwestie van wennen. Gewoon je voet er goed opzetten en effe doordrukken (je voelt hem wel schakelen). Als je eenmaal het gevoel hebt gaat het perfect. Ik heb ooit een Crybaby gehad die nog moeilijker schakelde. Daar voelde ik nooit dat ie schakelde en dat heb ik bij de JHE niet. Het ledje is trouwens ook er handig wanneer je van toe naar heel schakelt.

Jeanken
11 augustus 2005, 12:22
Ik wil gewoon niet opeens op een optreden staan en dan tijdens de overschakeling van strofe naar refrein bv tot de constatatie komen dat ik niet naar overdrive ben geswitched ofzo..
Nuja, hij is nog steeds vrij duur dus ik denk dat ik maar in enkele aparte pedaaltjes investeer..