PDA

View Full Version : Na cube 30 overstap naar Peavey 5150



liq
3 augustus 2005, 10:54
Ik bezit nu een Jackson DXMG en een cube 30.

Ik wil een peavey 5150 combo gaan kopen.

Ik speel voornamelijk slayer, en een beetje algemene metal.

Lijkt jullie dit een goede keuze ?

almarvk
3 augustus 2005, 11:55
ja

almarvk
3 augustus 2005, 11:56
ja

Vampire
3 augustus 2005, 11:56
Mij wel :-D Ik had dezelfde gear, heb nu alleen een Randall gekocht, maar ik speel dan ook nauwelijks Slayer. Ik zou een beetje testen denk ik toch tussen Randall, Peavey en Mesa/Boogie. Kijken wat het lekkerst is. En vergeet niet dat Kerry King bijvoorbeeld een goedkoop Zoom effectenpedaal heeft (o.a.) :-D

Negative K3 fan
3 augustus 2005, 16:02
ja, zeker goede keus!

(ik heb een 5150 combo gehad)

StereoX
3 augustus 2005, 16:37
ik heb een 5150 combo en hij bevalt over het algemeen goed.

alleen vind ik hem iets te schel. ik heb dit alleen nog nooit als minpunt van iemand gehoord, dus ik denk dat het aan m'n afstelling ligt.

dus mijn vraag aan (ex-) 5150 combo bezitters: hoe stellen jullie hem af zodat je er een lekkere zware crunch uit krijg? ik speel over een gibson les paul dus daar zal het niet aan liggen

Negative K3 fan
3 augustus 2005, 16:55
wat voor gibson les paul?

en voor een goede crunch, kanaal 1 in crunch mode alle toon knoppen hield ik in de buurt van de 5 om eerlijk te zijn, beetje varierend tussen 4 en 6...

StereoX
3 augustus 2005, 17:04
wat voor gibson les paul?

een standard. bedankt voor de tip. ik zal het eens proberen. nog meer tips mensen?

Anders Destium
3 augustus 2005, 19:22
Goede keuze, zeker als je van vette metal houdt!

Ik ervaar mijn 5150 ook als schel maar ik hou wel van dat rauwe, ik heb vooral mahonie gitaren dus het wordt wel gecompenseerd. Als ik ooit tijd heb om nieuwe buizen erin te zetten ga ik hem wel proberen wat warmer te krijgen, ik zal mijn ervaringen posten maar doordat ik het te druk heb de hele tijd lukt het me nooit om ook maar iets te regelen de laatste tijd. En als ik in de mogelijkheid ben weet ik nooit welke buizen ik moet hebben :oops:

Baker
3 augustus 2005, 19:46
Goede keuze, zeker als je van vette metal houdt!

Ik ervaar mijn 5150

Ik vind schel niet helemaal het goede woord.
Hij heeft wel veel mids en misschien ook wel veel hoog...
Maar om dat nou schel te noemen....
Schel heeft voor mij een zwaar negatieve bijklank.

Een gitaarsolo op een valvestate met het volume op 10.
Das schel.
(zonder nou die zinloze eeuwigdurende transistor-buizen discussie weer te willen opstarten)

Baker
3 augustus 2005, 19:48
Ik bezit nu een Jackson DXMG en een cube 30.

Ik wil een peavey 5150 combo gaan kopen.

Ik speel voornamelijk slayer, en een beetje algemene metal.

Lijkt jullie dit een goede keuze ?

ja dus 8-)

Lord Abortion
3 augustus 2005, 20:05
Een goede keuze ...

ALS je absoluut zeker bent dat je geen clean wil.

Jax
3 augustus 2005, 20:15
Een goede keuze ...

ALS je absoluut zeker bent dat je geen clean wil.

Clean van 5150 is echt ruk?

Baker
3 augustus 2005, 20:22
Een goede keuze ...

ALS je absoluut zeker bent dat je geen clean wil.

Clean van 5150 is echt ruk?

feitelijk heeft de 5150 geen clean.
zie:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=60330&start=15

provenance
3 augustus 2005, 21:01
Ik denk dat het ook aan je speelstijl, metalstijl en smaak ligt. Over het algemeen wordt de 5150 als 'poor mans rectifier' beschreven, zowel de tops (5150 I en II) als de combo's waren niet aan mij besteed. Sowieso heb ik ook een goede clean nodig, maar ook de distortion was het niet voor mij.
Dat schelle hierboven beschreven kan ik wel inkomen, maar ik vond 'm gewoon té overstuurd op 1 of andere manier. Uitproberen dus.

Baker
3 augustus 2005, 21:40
Ik denk dat het ook aan je speelstijl, metalstijl en smaak ligt. Over het algemeen wordt de 5150 als 'poor mans rectifier' beschreven, zowel de tops (5150 I en II) als de combo's waren niet aan mij besteed. Sowieso heb ik ook een goede clean nodig, maar ook de distortion was het niet voor mij.
Dat schelle hierboven beschreven kan ik wel inkomen, maar ik vond 'm gewoon té overstuurd op 1 of andere manier. Uitproberen dus.

mmm, zo zie je maar weer dat smaken verschillen...
het ding heeft wel idioot veel gain inderdaad, maar goed, als je daar verantwoord mee omgaat (temper die gain knop!!) dan kun je er echt fantastische geluiden uithalen hoor...
en zeker voor metal lijkt ie me heel geschikt.

Maar ook voor het meer all round werk kannie prima meekomen. (als je idd geen clean wilt, of iets anders daarvoor gebruikt)

soundclip van de 5150 combo met een musicman luke gitaar
http://www.xs4all.nl/~butme/audio/Lenny%20Kravitz%20-%20Always%20on%20the%20run.mp3

vulvasonic
3 augustus 2005, 22:31
Een vriend van me speelt met z'n Les Paul Standard over een 5150 combo en dat klinkt zoooooo ongelooflijk lekker!
Ik heb 'm nog nooit een cleane noot horen spelen, maar voor het ruige werk izzie echt schitterend.

Anders Destium
4 augustus 2005, 11:29
Over het algemeen wordt de 5150 als 'poor mans rectifier' beschreven, .

Dat heb ik echt nog nooit gehoord :???: Een 5150 heeft zijn eigen vibe, net als rectifiers.

>mbakker75

Schel is bij mij mid/treble heavy geluid, de andere kant is warm wat bas/mid heavy geluid is. Schel is dus niet per definitie een slecht iets, veel mensen zweren bijvoorbeeld bij strats juist omdat ze zo lekker door de mix heen snijden.

coal
4 augustus 2005, 13:58
Ik vind de 5150 combo echt fantastisch. Wij spelen trash metal in de stijl van oude metallica, slayer, oude megadeth, en de versterker is daarvoor erg goed geschikt. Je moet alleen wel heel voorzichtig zijn met de gain, hij geeft veel feedback. Ik heb een losgezaagde versterker aangesloten op een jcm800 4x12 en dat klinkt erg vet. De andere gitarist bij mij in de band heeft een zelfde marshall kast en een dual-rectifier, maar ik vind het geluid niet echt heel erg te vergelijken.

WICKED
4 augustus 2005, 14:00
steve morse heeft ook een dijk van een sound :)

Negative K3 fan
4 augustus 2005, 17:24
Ik denk dat het ook aan je speelstijl, metalstijl en smaak ligt. Over het algemeen wordt de 5150 als 'poor mans rectifier' beschreven

haha

ze worden over het algemeen als de 'poor mans SLO' omschreven, heel wat anders

Swan
4 augustus 2005, 17:37
clean van de 5150combo(heb er ook 1 ) is goed genoeg IMHO...natuurlijk is t geen fend0r sprankelend clean maar ik hou juist wel van t doodse cleane geluid wat er uitkomt...

de scheur is top natuurlijk...idd kan je hem best schel afstellen, ik heb de presence en hi ook redelijk teruggedraaid..maar echt n topamp voor t geld, zou geen betere weten voor metal.