PDA

View Full Version : Morley Volume pedaal PVO



Renkes
3 augustus 2005, 10:51
Ik speel over een Marshall DSL50 buizen top. Ik heb wat volumepedalen geprobeerd en kom steeds tot de conclusie dat er veel te veel signaal (drive) wordt weggetrokken als ik het volume terugschroef. Ik heb onder andere een Boss pedaal geprobeerd. Deze kun je afstellen op een leadvolume (heal down position) en een solo volume als je hem plat trapt. Zelfs bij de hoogste instelling van de healdown positie trekt dit pedaal enorm veel drive en volume weg. Mijn oog is gevallen op een Morley PVO volume pedaal. Ik heb hier meer vertrouwen in omdat je deze moet aansluiten met een adapter. Heeft iemand ervaringen met een aansluiten van een Morley pedaal op een buizen amp? Graag hoor ik of de Morleypedalen goed in te stellen zijn en of je bij de healdown positie nog steeds voldoende drive en helderheid van de toon overhoudt.
Groet,

René

Bruce
3 augustus 2005, 11:00
Ik heb een paar jaar met een Morley PVO gespeeld,
en ik was er wel tevreden over.
Er gaat altijd wel iets van je tone verloren vind ik,
maar als je gaat vergelijken is de Morley een goede keus.

(zeker als je hem gaat vergelijken met de Boss,
want die laat echt al je tone verdwijnen)

Renkes
3 augustus 2005, 11:09
Had jij je Morley via de effectloop aangesloten of rechtstreeks naar de input van je versterker.


Ik heb een paar jaar met een Morley PVO gespeeld,
en ik was er wel tevreden over.
Er gaat altijd wel iets van je tone verloren vind ik,
maar als je gaat vergelijken is de Morley een goede keus.

(zeker als je hem gaat vergelijken met de Boss,
want die laat echt al je tone verdwijnen)

Bruce
3 augustus 2005, 11:38
Had jij je Morley via de effectloop aangesloten of rechtstreeks naar de input van je versterker.

Ik dacht via Effect loop

Renkes
3 augustus 2005, 12:06
Had jij je Morley via de effectloop aangesloten of rechtstreeks naar de input van je versterker.

Ik dacht via Effect loop

bedankt voor de info! Ik zal de Morley zeker even gaan testen.