PDA

View Full Version : george L + brom



e_lukather
3 augustus 2005, 10:01
jongens,

ik heb de kabels exact zitten monteren zoals jullie hebben aangegeven
op dit forum dmv de zoekfunctie.

Toch lukt het niet bij mij. Ik krijg een mega brom. Ik heb hem gewoon
netjes met een stanley mes gesneden en erin gedaan.

Wie weet wat de oorzaak zou kunnnen zijn?

help please!

LordRiffenstein
3 augustus 2005, 10:06
Je hebt de schroefjes er te diep in gedraaid waarschijnlijk, hierdoor heb je een contact tussen de aarding en signaal.

fullorder
3 augustus 2005, 10:09
heb je een multi-meter?
dan kun je je gefabriceerde kabeltje doormeten en zou je zo moeten kunnen zien waar het lek zit.

e_lukather
3 augustus 2005, 10:12
aah dus het probleem zit hem in dat hij een soort van kortsluiting maakt.

Ik ga het voorzichtig met 1 pedaal proberen. kijken of het lukt.

cosmos
3 augustus 2005, 10:15
Hey fullorder,

Ik heb toevallig sinds een paar dagen een multi-meter, hoe kan ik zo'n kabeltje dan doormeten?

e_lukather
3 augustus 2005, 10:22
ik het volgende gedaan.

Klein stukje kabel van 20 cm. aan twee kanten de right angle pluggen.

gitaar --> pedaal --> george l kabel --> versterker

Gevolg? Nog steeds de brom, maar zodra ik mijn vingers op alle twee
de pluggen zet dan stopt en hoor je mijn gitaar geluid beetje vaag.

Ik snap er niks van.


wat nu?

LordRiffenstein
3 augustus 2005, 10:37
wat nu?


Je hebt de schroefjes er te diep in gedraaid waarschijnlijk, hierdoor heb je een contact tussen de aarding en signaal.

:-D

Schroefjes moeten er niet TE diep inzitten, gewoon tot ze net contact maken. Als je ze er helemaal in draait loopt het mis.

fullorder
3 augustus 2005, 11:24
Hey fullorder,

Ik heb toevallig sinds een paar dagen een multi-meter, hoe kan ik zo'n kabeltje dan doormeten?

als het goed is heeft je multi-meter een doormeet-stand (weet niet precies hoe het heet). je multimeter geeft dan een geluidssignaal als rood en zwart een gesloten loop maken.

als je dus rood op de tip van de ene jack en zwart op de tip van de andere houdt zou je een signaal moeten horen, zo ook als je meet op de basis van de jacks.

als je echter op 1 jack bijvoorbeeld rood op de tip en zwart op de basis houdt dan zou je geen signaal moeten horen, anders zit er ergens een lek.

ik weet niet of ik het nu duidelijk uitleg, maar het is heel erg makkelijk en zo gepiept. deze check moet je sowieso altijd doen als je zelf een patchkabeltje hebt gesoldeerd of in elkaar hebt gedraaid (George L)

cosmos
3 augustus 2005, 11:34
Lekker, er zit gelijkspanning/stroom, wisselspanning, weerstand, diode, transistor en batterij op dat ding, maar dit dus niet...

fullorder
3 augustus 2005, 12:51
Lekker, er zit gelijkspanning/stroom, wisselspanning, weerstand, diode, transistor en batterij op dat ding, maar dit dus niet...

ik kan het me bijna niet voorstellen, zover ik weet heeft elke multi-meter deze optie. weet je het zeker?

cosmos
3 augustus 2005, 13:47
Ik kan em schakelen op:

V--
V~
A-
hFE
BATT

->+

En that's it...lekker, die Praxis!

fullorder
3 augustus 2005, 15:25
da's balen. koop je een multimeter, zit de belangrijkste functie er niet op. hij was toch wel schandalig goedkoop hoop ik? ;)

Robbert
3 augustus 2005, 15:30
Anders zet je hem op weerstand, die zou tussen de 1 en 6 Ohm moeten zitten, bij de mijne althans.

DaveItUp
3 augustus 2005, 17:11
Ik heb ook net George L's "gemaakt" voor m'n pedalboard. Duwde de kabel in de right angle plug en draaide die plug erop tot ie tegen de plug zelf zat en alles deed t prima.

cosmos
3 augustus 2005, 17:17
da's balen. koop je een multimeter, zit de belangrijkste functie er niet op. hij was toch wel schandalig goedkoop hoop ik? ;)


Nou, 19 euri vind ik niet al te weinig eigenlijk...