PDA

View Full Version : gothic



koella
3 augustus 2005, 00:28
Is er iemand into gothic ?
Wil je echte (ECHTE) koorgeluiden bij je coffin-guitar-sounds opnemen
( Dus niet van die gecastreerde midisounds )
Dan moet je eens op de site van "papelmedia" kijken.
Ze klinken GE-WEL-DIG !!

P.s. mocht je niet uit het bijbehorend programmaatje komen(sounfont 2.3)
dan houd ik me aan bevolen.

harrie-beton
3 augustus 2005, 11:50
http://www.papelmedia.de/english/produkte/index.htm

harrie-beton
3 augustus 2005, 11:51
http://www.papelmedia.de/english/produkte/index.htm

Swan
3 augustus 2005, 17:01
http://www.papelmedia.de/images/schedrik-chor-start.jpg
vuile goffiks

koella
3 augustus 2005, 17:33
http://www.papelmedia.de/images/schedrik-chor-start.jpg
vuile goffiks

Je kunt de geluiden ook ergens anders voor gebruiken natuurlijk.
Voor een begrafenis of zo... :dance:

Swan
3 augustus 2005, 17:39
altijd gezellig

skanky
3 augustus 2005, 17:57
Je kunt de geluiden ook ergens anders voor gebruiken natuurlijk.
Voor een begrafenis of zo... :dance:

Ok dan, ik ben al bezig met mn eigen requiem :D

Lord Abortion
3 augustus 2005, 19:38
Ik heb nog niet te veel echte koren gehoord bij gothic-bands eigenlijk. Meestal wordt er toch gewoon veel 'gekeyboard', ook in de studio?

bert k
3 augustus 2005, 19:59
Ik heb ff geluisterd en het klinkt nergens naar, sorry. Niet beter dan de geluiden uit mijn synth.

Swan
3 augustus 2005, 22:19
dan past t vast goed bij goffik, bert

koella
4 augustus 2005, 19:48
Ik heb ff geluisterd en het klinkt nergens naar, sorry. Niet beter dan de geluiden uit mijn synth.

Dan moet je de geluiden zeker uit je synth blijven halen..

koella
5 augustus 2005, 20:14
Hier heb ik een probeerseltje.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=384377
Druk op hi-fi

Ik vind ze toch niet onaardig klinken, die jongetjes.

koella
7 augustus 2005, 00:59
Bert ?.. Geef eens antwoord .....Bert?

Bert Slaap je al ? ....



Bert ?....


.......


Welterusten Bert....



ERNIE

bert k
7 augustus 2005, 13:27
Inmiddels weer wakker... :-D

Probeerseltje klinkt leuk, ook dat jongenskoor. Maar toch niet anders dan de vocals uit iedere soundcanvas/sampleplayer.
Aan de andere kant, als de sound je bevalt, prima toch?

koella
7 augustus 2005, 22:50
Inmiddels weer wakker... :-D

Probeerseltje klinkt leuk, ook dat jongenskoor. Maar toch niet anders dan de vocals uit iedere soundcanvas/sampleplayer.
Aan de andere kant, als de sound je bevalt, prima toch?

Ik weet niet of je een grap maakt of het serieus meent.
Ik ga maar uit van het tweede, dus ik reageer er serieus op.

Dat je de geluiden niks vind o.k., maar dat je ze vergelijkt met geluiden uit een canvas daar snap ik niks van.
Laat ik voor de duidelijkheid zeggen dat ik het niet over de (opname)kwaliteit van de geluiden heb. Die is inderdaad slecht (ruis b.v.). Maar een slecht opgenomen koor spreekt mij meer aan dan een hifi geluid dat het net niet helemaal is. Wat mij vooral treft is de echtheid (bij iedere toon !!) , de sfeer en de associatie met een echt koor.

Ik bedoel, als je op een canvas een koor geluid gebruikt (of ieder ander geluid) dan hoor je precies onder welke toets de originele sample zit. De tonen die van die hoofdsamples zijn afgeleid (gepitcht) klinken in het laag alsof iemand zijn drol door het verkeerde gat naar buiten wil laten komen. In het hoog houden ze het midden tussen K3 en de smurfen.
Ik vertel toch niets nieuws ??! Misschien heb jij niks met die "echtheid" van geluiden.

Harrie B.!! Zeg jij er eens iets van met je koor-klussen !~

Probeer ook de dwarsfluit eens. En dan niet in een mix, maar puur als solo instrument ( intro van "die moldau"is leuk ). Er staat echt iemand dwarsfluit te spelen ! Luister dan ! Misschien geluiodstechnisch niet helemaal zoals eh....HARRIE het zou doen, maar wat een sfeer, de geluiden gaan niet vervelen.

Kom op Bert, laat zien dat je een purist bent zoals je dat ook doet in het "buizen"gebeuren.

Let op de sfeer niet op de opname techniek.

Sorry voor dit pleidooi maar GEEF HET EEN KANS! (please) :roll:

P.S. Wietse zou een goeie ambtenaar zijn.

bert k
8 augustus 2005, 01:01
Eeeeeehhh... what can I say? Nogh maar eens luisteren dan... Ik meende het dus serieus. Niet slecht, maar helemaal niet bijzonder. Gewoon een sample die afgespeeld werd. Inderdaad met weinig Mickey Mouse, dat is waar, maar die eis mag je toch wel stellen aan een set samples tegenwoordig.

bert k
8 augustus 2005, 01:07
De aanulling: de samples zijn wel oke, inderdaad. Beetje steriel, maar goed. Wat ik hoor, bij nadere beluistering, is wat anders. Jij hebt die partij ingespeeld als toetsenist. Maar geen koor zingt zo. En zeker een kinderkoor kan dat niet. Zoveel adem heeft niemand. Je moet de adempauzes echt van te voren uitzoeken, en ze ook spelen. Je hoort het ook als je een paar korte tussentonen speelt, daar klinkt het onnatuurlijk. En zeker bij kinderen hoor je dat, die hebben lang niet zoveel adem als volwassenen. Probeer het maar eens mee te zingen, dan merk je het vanzelf.
Goeie truc is om een zanglijn drie of vier keer in te spelen, en telkens de adempauze ergens anders te leggen, zo doen echte koren het ook.

koella
8 augustus 2005, 02:27
De aanulling: de samples zijn wel oke, inderdaad. Beetje steriel, maar goed. Wat ik hoor, bij nadere beluistering, is wat anders. Jij hebt die partij ingespeeld als toetsenist. Maar geen koor zingt zo. En zeker een kinderkoor kan dat niet. Zoveel adem heeft niemand. Je moet de adempauzes echt van te voren uitzoeken, en ze ook spelen. Je hoort het ook als je een paar korte tussentonen speelt, daar klinkt het onnatuurlijk. En zeker bij kinderen hoor je dat, die hebben lang niet zoveel adem als volwassenen. Probeer het maar eens mee te zingen, dan merk je het vanzelf.
Goeie truc is om een zanglijn drie of vier keer in te spelen, en telkens de adempauze ergens anders te leggen, zo doen echte koren het ook.

1. Zoveel adem heeft niemand, inderdaad. Maar als de zangers van 1 stem (b.v. de alten) de adempauzes op verschillende punten leggen is het dus wel mogelijk.
2. De slot cadensen ( de snellere tonen dus) komen er niet zo lekker uit omdat er een vertraging op de samples zit. Ik heb het maar zo gelaten omdat ik geen zin had om te quantizeren. Vandaar dus.

Leuk dat je de geluiden bij nader inzien toch wel aardig vindt !