PDA

View Full Version : reverb schakeling Marshall JCM 800 problemen?



the sure thing
2 augustus 2005, 20:44
Hallo,

Ik heb een JCM 800 (2210) 2 kanaals 100w. De reverb kan ik met het voetpedaal aan en uit schakelen. Nu komt het gekke: ik kan de reverb alleen op het cleane kanaal aan/uit schakelen, op het scheur/leadkanaal kan ik dat niet. Dan staat de reverb altijd uit.... Dus mijn vraag is:

Ligt dit aan mijn voetschakelaar;
Ligt dit aan mijn amp;
Ligt dit nergens aan en hoort dit zo?

harrie-beton
2 augustus 2005, 22:25
volgens mij aan de schakelaar.
Het is een stereo 6,3 plug stereo toch?

3 massa
2 kanaalswitch
1 reverb

massa+2= reverb uit
massa+1=kanaal 1 aan

check even met een multimeter of het klopt

the sure thing
3 augustus 2005, 13:28
... het is inderdaad een stereo-plug. Is de tip dan juist massa of is dat het stuk "het-dichtst-bij-het-snoer"? En ik kan nergens op internet een soldeerschema vinden. Weet jij die, kun je mij dat uitleggen? Ik ben goed in solderen maar weet niets van technische termen...

harrie-beton
3 augustus 2005, 17:19
de tip is 1 en de 2 is die ring. De massa is de rest van de plug.


neem even een losse stereo 6,3 plug.
je kunt proberen met losse draadjes hoe het werkt.
het is zwakstroom dus je kunt niks vernielen.

daarna pas solderen.

the sure thing
13 augustus 2005, 20:19
... na kloten kom ik er nog steeds niet uit!! Iemand het schema voor mij? Please please :roll: :roll: :roll:

robzilla
13 augustus 2005, 20:36
... na kloten kom ik er nog steeds niet uit!! Iemand het schema voor mij? Please please :roll: :roll: :roll:

Speeddemon maakt voor mij een schakelaar voor mijn JCM800 combo, channel en reverb switch. Hij weet dus hoe het moet (hoop ik dan maar voor hem :wink: )

DREAMMACHINE
13 augustus 2005, 21:20
....voor mij ook gedaan en hij werkt perfect!....dus zal wel goed gaan denk ik!.....aanrader iig! 8-)

Tujuh
14 augustus 2005, 18:55
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn reverb. Ik heb een 2205, alleen de reverb switch doet helemaal niets. Ook niet op het clean kanaal. Misschien krijg ik een nieuwe van tube-town..daar heb ik hem gekocht, maar dit weet ik nog niet zeker.
Maar Speeddemon kan ze dus ook maken? En hoeveel mag dat kosten? :razz:

robzilla
14 augustus 2005, 21:09
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn reverb. Ik heb een 2205, alleen de reverb switch doet helemaal niets. Ook niet op het clean kanaal. Misschien krijg ik een nieuwe van tube-town..daar heb ik hem gekocht, maar dit weet ik nog niet zeker.
Maar Speeddemon kan ze dus ook maken? En hoeveel mag dat kosten? :razz:

mijne was 37 euro

onbewerkt doosje, 2 switches met 2 felle leds en een stereojack uitgang.

the sure thing
15 augustus 2005, 20:16
... maarre... Ik kan heel goed solderen! ALs ik maar weet welke dropveter waar moet. Dus nogmaals... HEEFT IEMAND HET SCHEMA VOOR MIJ!!?!?! :evil:

nicoverduin
15 augustus 2005, 20:20
... maarre... Ik kan heel goed solderen! ALs ik maar weet welke dropveter waar moet. Dus nogmaals... HEEFT IEMAND HET SCHEMA VOOR MIJ!!?!?! :evil:
Kan ook de chip zijn die deels einde oefening is.
NIco

the sure thing
16 augustus 2005, 21:12
... en nog maar een keer... WIE HEEFT ER HET SCHAKEL/SOLDEERSCHEMA voor mij of kan mij vertellen waar ik het kan vinden? :???:

amon
17 augustus 2005, 00:11
Daarbij kan ik je niet helpen...


Maar mooi dat ik dit lees, want ik ben nog op zoek naar een vervangende switch voor mn 2205. Heb nu zo'n dom plastic dingetje... :-?

nicoverduin
17 augustus 2005, 00:25
Daarbij kan ik je niet helpen...


Maar mooi dat ik dit lees, want ik ben nog op zoek naar een vervangende switch voor mn 2205. Heb nu zo'n dom plastic dingetje... :-?
Als jij die nou effe openschroeft en eeen tekening maakt of een paar foto's, dan hebben we het schema :-D :-D :-D

wanna1
17 augustus 2005, 00:28
Ik kan het natuurlijk ook doen (fotootjes maken) maar niet eerder dan zaterdag :-D
Dat wordt alweer de eerste keer optreden na de vakantie.

amon
17 augustus 2005, 09:38
scroef hem open en wat zie je:
3 pinnetjes. Doe de ene dropveter aan het ene pinnetje, de andere aan het andere en de laatste aan het laatste pinnetje. Onthoud welke dropveter op welk pinnetje zit en soldeer hem aan hetzelfde pinnetje van je andere plug, etc.....

the sure thing
20 augustus 2005, 23:16
... oftewel: ik heb 3 dropveters en die soldeer ik op identieke wijze aan beide schakelaartjes? Oftewel: soldeer beide schakelaartjes "parallel" ?
En het maakt dus niet uit welke veter waar komt te zitten? Simpel :o