PDA

View Full Version : De nieuwe PRS SE Custom



prs
2 augustus 2005, 16:45
PRS lanceert binnenkort een nieuw model in de SE lijn. De SE custom.
Uitgerust met een gevlamde esdoorn top van esdoorn fineer, of een dun laagje gevlamd esdoornhout (dat is nog niet bekend gemaakt). Tot dusver de mooiste in de SE lijn vind ik.
Prijs is $549.


http://saltville.org/SECustom.jpg

The Mule
2 augustus 2005, 17:08
Uitgerust met een gevlamde esdoorn top van esdoorn fineer, of een dun laagje gevlamd esdoornhout

:sssh:

fineer = dun laagje hout

soup
2 augustus 2005, 17:10
ziet er lekker uit , dit is de 2de gitaar waar ik op ga gassen :razz:

Ibanez RuleZ
2 augustus 2005, 17:14
dat is inderdaad een mooie plank. wat helemaal mooi zou zijn is als ze gewoon een maple top dr op knikkeren, hoeft niet eens gevlamd te zijn, of een goede kwaliteit gevlamde top, maar dat zou wel cool zijn als alternatief voor de ibanezsjes sz520 ofzo

Harrald

prs
2 augustus 2005, 17:29
Uitgerust met een gevlamde esdoorn top van esdoorn fineer, of een dun laagje gevlamd esdoornhout

:sssh:

fineer = dun laagje hout

Ja maar fineer is 0,1 cm dik en met het dunne laagje hout dat ik beschreef, bedoelde ik eigenlijk een stuk hout van 1 cm dikte ofzo (dus geen echte dikke maple top van 3 a 4 cm zoals deze op de amerikaanse PRS'en gebruikt wordt). Dat is het verschil!

almarvk
2 augustus 2005, 18:17
Ziet er al beter uit dan de Tremonti en de Santana SE. Wat een slappe aftreksels vind ik dat van de originele!

FruscianteFan
2 augustus 2005, 18:39
die top oogt behoorlijk goedkoop. Doe mij dan maar een zwarte.

TMKXL
2 augustus 2005, 21:00
Cool! Waar heb je die info gevonden? Zijn er nog meer plaatjes van?

Ritch
2 augustus 2005, 21:37
Jammie... alleen moeten die zebra's andersom, dit ken nie :sssh:

prs
2 augustus 2005, 22:05
Cool! Waar heb je die info gevonden? Zijn er nog meer plaatjes van?

De info heb ik van www.birdsandmoons.com, een groot PRS forum.
De info heeft een bezoeker van het forum gekregen van een dealer. Op de NAMM zijn deze modellen ook al geshowd, dus meer mensen weten hier al vanaf.
De eerste levering in Amerika is verwacht voor November.

DarknessAwaits
2 augustus 2005, 22:19
Ik was al geruime tijd aan het wachten dat ze eindelijk een keertje een 'gewone' prs in de goedkopere klasse zouden uitbrengen. Alsmaar die Tremonti, Santana en daarnaast nog de andere SE's.

De SE standard zoals die op de website staat kwam al een aardig eind in de richting, maar wtf moet ik nu met een camo-finish?

Ik ben toch geen:
a.) patriotistische Amerikaan die de oorlog in Irak wil steunen
b.) 12 jaar

Maar deze plank ziet er zeker schappelijk uit, al hoop ik wel dat ze een redelijke variëteit aan finishes leveren. Deze standaard rood/geel burst doet nogal goedkoop aan. (Komt waarschijnlijk omdat mijn 2e gitaar {epi special II} een traumatje heeft aangebracht bij me)

Squier4ever
3 augustus 2005, 00:20
vette plank en idd veeeeeeel mooier als die custom....

nickbongers
3 augustus 2005, 00:43
Ziet er al beter uit dan de Tremonti en de Santana SE. Wat een slappe aftreksels vind ik dat van de originele!

en toch vind in de tremonti n erg mooie en vooral stijlvolle prs. (en hij speelt lekker)

almarvk
3 augustus 2005, 07:39
Ik vond 'm niet speciaal spelen ofzo, iig niet waardoor ik 'm zou willen aanschaffen. En de originele heb ik van zeer dichtbij mogen zien en aanraken die zijn toch nog een tikkeltje mooier :)

fred dons
3 augustus 2005, 08:29
er zit overigens wel een "dikke" maple top op (kun je in de cutaway zien)
echter daar zit dan weer een dunner fineer laag over heen

P****Fred
3 augustus 2005, 09:30
zal waarschijnlijk zijn zoals bij de Peavey Wolfgang QT's...
een echte dikke plain maple top, met een fineerlaagje flamed maple...

imlikeajungle
3 augustus 2005, 13:00
en de pups?

iig een mooi beestje, zeker voor de prijs... zal wel hoop nieuwe adepten met zich meebrengen!

alleen krijg je nu echt een epiphone/ltd-idee bij prs, in mijn (merkgeile?) ogen een klein beetje zonde! tenzij ze het model een klein beetje zouden aangepast hebben of zo..

fred dons
3 augustus 2005, 13:08
deze heeft een platte body (net als de EG) dus er is wel een verschil met zijn US broer

MiKe
3 augustus 2005, 15:03
waar zijn de prs-bird-inlays :(

fred dons
3 augustus 2005, 15:19
zal je net zien, zijn ze weg gevlogen (zeker geschrokken van de flits)
:-D

Hector_Tsolodimos
24 maart 2006, 07:11
ik vind het een hele mooie gitaar
alleen, hoeveel gaat die hier in Nederland kosten?
$550 dollar kom ik overal tegen, is ie ook al in Nederland?

Rewind
24 maart 2006, 12:24
Ik ga inderdaad binnenkort ook even gitaarwinkels langs om te kijken of deze gitaar al op voorraad is. Ik wil 'm graag eens even proberen!

Anders Destium
24 maart 2006, 12:40
waar zijn de prs-bird-inlays :(

Die zitten alleen op de Amerikaanse, verschil moet er zijn!

Ash ketchum
24 maart 2006, 13:20
Muziekhandel joosten kon ze al bestellen, althans volgens hun website.

Anavrin
24 maart 2006, 13:25
ik zie geen plaatje hoor... Ik kom op een of andere site van een museum in Saltville???

EDIT: http://prsguitars.com/showcase/current/secustom.html

best een leuk gitaartje voor dat geld... Ik zou alleen dan het type met trem willen, en dat is dan weer zo'n kloterige strat-achtige trem :(

Anavrin
24 maart 2006, 13:27
Muziekhandel joosten kon ze al bestellen, althans volgens hun website.
yep, 651 euro zo te zien.

Ash ketchum
24 maart 2006, 13:36
In de Gitarist staat 'ie ook, als je de importeur (voerman I guess) belt/ mailt, kan je dealers opvragen.

Hector_Tsolodimos
24 maart 2006, 18:52
600 vind ik wel meevallen..
Maar met wat voor klassie is ie vergelijkbaar? Strat mex / epi Lp (qua kwaliteit afwerking enz)
of zijn ze toch net iets beter dan een gemiddelde strat mex. en epiphone LP ofzo

Hector_Tsolodimos
25 maart 2006, 20:42
graag reacties :P

Orpheo
25 maart 2006, 20:47
600 vind ik wel meevallen..
Maar met wat voor klassie is ie vergelijkbaar? Strat mex / epi Lp (qua kwaliteit afwerking enz)
of zijn ze toch net iets beter dan een gemiddelde strat mex. en epiphone LP ofzo


stukken beter dan epi. tussen epi en PRS in eigenlijk.

Hector_Tsolodimos
25 maart 2006, 20:48
dus deze gitaar gaat misschien wel in slaan al een bom?
de PRS SE CUSTOM
hoop niet dat te veel mensen een oogje op em hebben, ik wil em namelijk ook.

Orpheo
25 maart 2006, 21:02
dus deze gitaar gaat misschien wel in slaan al een bom?
de PRS SE CUSTOM
hoop niet dat te veel mensen een oogje op em hebben, ik wil em namelijk ook.

als ie is zoals de andere se's (de singlecut mapletop vooral) dan ga ik m zelfs nemen.

Hector_Tsolodimos
25 maart 2006, 21:22
als ie is zoals de andere se's (de singlecut mapletop vooral) dan ga ik m zelfs nemen.

haha..oke
ik misschien ook. Ben namelijk een Santana fan, maar ook een Hendrix
twijfel momenteel tussen een strat en prs
maar prs heeft veel meer power..dus misschien beter voor mijn band (covers zoals strokes, libertines, mando diao, blur, arctic monkeys)
de andere gitarist heeft namelijk al een Fender Telecaster

Rewind
25 maart 2006, 22:20
als ie is zoals de andere se's (de singlecut mapletop vooral) dan ga ik m zelfs nemen.

IK OOK! (maar eerst nog een lp)

Orpheo
25 maart 2006, 22:25
IK OOK! (maar eerst nog een lp)

hoe raadt je t zo dat er bij mij eerst ook nog een LP moet komen? ;)

Ritch
26 maart 2006, 15:10
Zeg, heeft dat ding ook een set-neck? Zo ja dan wordt die gitaar een serieuze gegadigde voor een opvolger van m'n SZ :cooler: De Tremonti die ik eens in m'n handen heb gehad voelde aan als speelgoed.. kan het niet zo goed uitleggen.. beetje plastic ofzo, heel raar.

grayfink
26 maart 2006, 15:16
ja. gelijmd.

vinni
26 maart 2006, 15:35
Zeg....

Ik wil dit halleluja-feestje natuurlijk niet verstoren....
Maar jullie hebben het alleen maar over het uiterlijk van die SE gitaren.

Volgens mij is PRS groot geworden vanwege de klank van hun gitaren
en de constructie.

Ze zien dr leuk uit en hebben zondermeer heel veel weg (qua uiterlijk dan!)
van hun duurdere broers....maar gitaren koop je toch met je oren?

Vinni

Rewind
26 maart 2006, 16:05
hoe raadt je t zo dat er bij mij eerst ook nog een LP moet komen? ;)

iedereen uit deze buurt zo'n beetje, blijkbaar :P

DarknessAwaits
26 maart 2006, 16:24
Ze zien dr leuk uit en hebben zondermeer heel veel weg (qua uiterlijk dan!) van hun duurdere broers....maar gitaren koop je toch met je oren?Vinni

Een gitaar koop je met geld. En omdat de dure PRS'en buiten het bereik van de meesten van ons liggen gaan we al snel overstag(g) naar de goedkopere varianten en letten dan minder op de kwaliteit dan in hoeverre ze op het 'origineel' lijken.

Dus in zekere zin heb je gelijk, maar ik denk toch dat je voor het geld een heel aardige gitaar hebt die ná een upgrade heel lekker zal klinken. Zonder die upgrade zal het een middelmatige gitaar blijven.

Jennifer
23 april 2006, 20:14
Heb mijn oog laten vallen op deze budget-prs. Ken er voor de rest weinig van en vroeg mij af of de hals ('Neck carve - wide fat' staat erbij, geen afmetingen) echt veel dikker is dan de epi sg die ik momenteel nog heb. En ook of zo'n prs voor de rest wat in dezelfde lijn ligt als een epi sg en dus een logische overstap is. En is de body plat vanvoor of is die wat boller?
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen...

Orpheo
23 april 2006, 20:21
Heb mijn oog laten vallen op deze budget-prs. Ken er voor de rest weinig van en vroeg mij af of de hals ('Neck carve - wide fat' staat erbij, geen afmetingen) echt veel dikker is dan de epi sg die ik momenteel nog heb. En ook of zo'n prs voor de rest wat in dezelfde lijn ligt als een epi sg en dus een logische overstap is. En is de body plat vanvoor of is die wat boller?
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen...

fat wide is een heel lekkere carve. t is dik, maar niet absurd als t profiel op een LP '59er of nog erger, een '58er. t speelt heel makkelijk. t ligt makkelijk in de hand.

kwalitatief is t imo een goeie overstap. PRS SE's vind ik zeker t geld waard. qua tone is t natuurlijk iets anders, meer LP like. maar dat is ook logisch.

de top is plat ja. niet gecarved zoals op bv de tremonti SE of de singlecut SE.

wat ik wel zou doen in deze SE is wat hardware (vooral pickups) vervangen. zeker als t dezelfde zijn die in de tremonti se zitten. ik vind ze veel en veel te modderig. niet lekker.

Jennifer
23 april 2006, 23:11
Bedankt voor je snelle antwoord :-). Spijtig dat die plat is, had liefst een bolle singlecut maar die is er blijkbaar niet in het grey/black, dat is weer typisch maar ja ik wil een grey/black finish dus dan zal het de custom worden...

Orpheo
23 april 2006, 23:18
Bedankt voor je snelle antwoord :-). Spijtig dat die plat is, had liefst een bolle singlecut maar die is er blijkbaar niet in het grey/black, dat is weer typisch maar ja ik wil een grey/black finish dus dan zal het de custom worden...

wel in t zwart. niet in t grijs :)

Jennifer
24 april 2006, 18:54
Inderdaad, gewoon plain old zwart ben ik beu. En zo'n gelijkaardige singlecut in grey/black maar dan een ander merk vind ik niet dus ja...

Rewind
24 april 2006, 22:07
Ik moet toegeven dat ik eerlijk gezecht ook te erg op zoek ben geweest naar een gitaar in grey/black. Ik gewoonweg mijn favo kleur voor een gitaar. Hiernaast vind ik jammer genoeg een carved top erg mooi.

Maar toch...

Als er een ding is wat ik in de loop van tijd o.a. hier op het forum geleerd heb, is het toch dat ik altijd veel te veel naar het uiterlijk heb gekeken. Bij een gitaar gaat het altijd in vooral om het geluid, bespeelbaarheid en kwaliteit (bij een buget gitaar ook de upgrade-waarde) en daarna eigenlijk pas het uiterlijk.
Ik moet toegeven dat ik het nog niet helemaal in deze volgorde zie, maar ik ben door deze manier van kijken wel heel andere gitaren ook gaan waarderen, omdat ze gewoon goed zijn/klinken, ookal zien ze er anders uit dan waar ik in eerste instantie naar zocht.

Orpheo
24 april 2006, 22:10
Inderdaad, gewoon plain old zwart ben ik beu. En zo'n gelijkaardige singlecut in grey/black maar dan een ander merk vind ik niet dus ja...

of doe wat ik doe: ga zelf een les paul maken naar JOU specs. zover dat natuurlijk kan. ik wil een LP custom goldtop, maar ik kan die custombinding niet maken, dus ik maak er een soort over the hill goldtop deluxe van.

Jennifer
26 april 2006, 18:42
Zelf maken lijkt mij wel tof maar dat zie ik niet goed komen, ben niet zo een doe-het-zelver. Ik ga misschien inderdaad eens wat proberen en laten voorstellen en mij niet zo vastpinnen. We zien nog wel :-)

Anavrin
27 april 2006, 00:31
het lijkt mij dat deze top minder carved is dan de PRS Custom 22 & 24 modellen, is dat ook zo (lijkt dat jullie ook zo te zijn?)

vulvasonic
27 april 2006, 00:40
Ik moet toegeven dat ik eerlijk gezecht ook te erg op zoek ben geweest naar een gitaar in grey/black. Ik gewoonweg mijn favo kleur voor een gitaar. Hiernaast vind ik jammer genoeg een carved top erg mooi.

Maar toch...

Als er een ding is wat ik in de loop van tijd o.a. hier op het forum geleerd heb, is het toch dat ik altijd veel te veel naar het uiterlijk heb gekeken. Bij een gitaar gaat het altijd in vooral om het geluid, bespeelbaarheid en kwaliteit (bij een buget gitaar ook de upgrade-waarde) en daarna eigenlijk pas het uiterlijk.
Ik moet toegeven dat ik het nog niet helemaal in deze volgorde zie, maar ik ben door deze manier van kijken wel heel andere gitaren ook gaan waarderen, omdat ze gewoon goed zijn/klinken, ookal zien ze er anders uit dan waar ik in eerste instantie naar zocht.

Ik vind uiterlijk juist heel belangrijk. Het ding moet bij je passen. Ik zoek mijn gitaren dan ook in eerste instantie uit op het uiterlijk, waarbij ik dezelfde overwegingen maak als ik doe bij (bijvoorbeeld) een broek of een jas of een stel schoenen. DIT zijn mooie schoenen, maar hoe staat het met de kwaliteit en zijn ze niet te duur en hoelang gaan ze mee, hou ik ze lang mooi...., zoiets.
En net als bij het kiezen van kleding wil je wel eens iets anders. Natuurlijk heb je graag een paar lekkere spijkerbroeken (mijn strats en teles), maar soms wil ik ook wel eens iets netters, iets waarmee ik voor de dag kan komen (mijn Gibsons).
Ik heb ook wel eens een hele mooie gitaar gehad die totaal niet bij me paste. Om te zien was het een bloedmooi ding, maar ik wilde het gewoon niet om mijn nek hebben hangen. Ik voelde me er niet 'mezelf' mee. Alsof je een hele mooie jas komt die voor geen meter zit.

Nou ja, zo zoek ik mijn instrumenten uit. :chicken:

Nickname
27 april 2006, 09:52
Ik vind uiterlijk juist heel belangrijk. Het ding moet bij je passen. Ik zoek mijn gitaren dan ook in eerste instantie uit op het uiterlijk, waarbij ik dezelfde overwegingen maak als ik doe bij (bijvoorbeeld) een broek of een jas of een stel schoenen. DIT zijn mooie schoenen, maar hoe staat het met de kwaliteit en zijn ze niet te duur en hoelang gaan ze mee, hou ik ze lang mooi...., zoiets.
En net als bij het kiezen van kleding wil je wel eens iets anders. Natuurlijk heb je graag een paar lekkere spijkerbroeken (mijn strats en teles), maar soms wil ik ook wel eens iets netters, iets waarmee ik voor de dag kan komen (mijn Gibsons).
Ik heb ook wel eens een hele mooie gitaar gehad die totaal niet bij me paste. Om te zien was het een bloedmooi ding, maar ik wilde het gewoon niet om mijn nek hebben hangen. Ik voelde me er niet 'mezelf' mee. Alsof je een hele mooie jas komt die voor geen meter zit.

Nou ja, zo zoek ik mijn instrumenten uit. :chicken:

Wat voor gitaar was dat dan? :)

TMKXL
27 april 2006, 18:06
Ik heb vanmiddag even op een PRS SE Custom gespeeld, zag er mooi uit, oed afgewerkt. Moest even wennen aan de feel, maar niet verkeerd.
Klonk verder prima, brug humbucker had genoeg bite en de neck humbucker was lekker voor jazz, high gain leads en warme cleans. Set-up was prima, was goed gestemd, bleef ook wel gestemd, maar goed er zat ook geen tremolo op maar een wrap around bridge.

Al met al gewoon een goede, degelijke gitaar, niet bijzonder goed maar gewoon goed.

Orpheo
27 april 2006, 18:27
Wat voor gitaar was dat dan? :)

als ik me niet vergis was dat een ibanez RG 15nogwat. of niet, vulva?

vulvasonic
27 april 2006, 21:46
Wat voor gitaar was dat dan? :)

Dat was een echt heel mooie Ibanez RG570EXCP. BLOEDJEMOOI, echt waar. En ook heel goed afgewerkt. Op de gitaar was niets aan te merken (nou, ik vond de elementen kut (V7, S1? en V8), maar ik voelde me niet mezelf met die gitaar.

En soms is het niet erg om je 'niet jezelf' te voelen, dat je in een andere rol komt als het ware. Maar die Ibanez......., het was het gewoon niet.
Het ding speelde nog lekker ook. :nervous:

Slevin
16 oktober 2006, 10:47
*schopje* Heeft iemand de PRS SE custom nog in Gray Black ( http://www.ultimate-guitar.com/reviews/images/images_list_8_56_10240_3.jpg ) gezien in een Nederlandse winkel ? Wil 'm wel eens proberen, zoveel goeds over gehoord :)

DarknessAwaits
16 oktober 2006, 13:47
Ik heb 'm een tijdje gehad. Toch heb ik 'm direct weer verkocht, ik weet niet precies wat het was... sowieso 'klikte' het niet helemaal.

De gitaar zag er buitengewoon goed uit, voor een gitaar uit die prijsklasse. De elementen klonken ook nog eens helder en gearticuleerd en hij speelde ook lekker. Maar toch weggedaan... en nu een 7-snarige (afgeragde) Ibanez voor in de plaats. En dat klikt dan wel weer.

Slevin
16 oktober 2006, 13:58
Ik heb 'm een tijdje gehad. Toch heb ik 'm direct weer verkocht, ik weet niet precies wat het was... sowieso 'klikte' het niet helemaal.

De gitaar zag er buitengewoon goed uit, voor een gitaar uit die prijsklasse. De elementen klonken ook nog eens helder en gearticuleerd en hij speelde ook lekker. Maar toch weggedaan... en nu een 7-snarige (afgeragde) Ibanez voor in de plaats. En dat klikt dan wel weer.

Ach ja, dat is toch met elke gitaar wat dat betreft :) Daarom vraag ik me ook af of iemand toevallig weet of ie ergens in een winkel staat zodat ik 'm kan proberen, want het is inderdaad een ganz geile gitaar.

Danny Drug
16 oktober 2006, 17:41
volgende week ga ik ff naar feedback prsjes proberen.. zal kijken of hij daar staat

Hector_Tsolodimos
16 oktober 2006, 19:09
ik heb em een paar dagen geleden uitgeprobeerd.. en ik weet niet wat ik moet zeggen..
klonk leuk, zeker niet slecht, en zag er ook nog eens super goed uit
het was er wel een met een vliegende brug, ik hem em liever in hardtail
ik moet er nog over nadenken, maar als het kan, koop ik em over een jaartje ofzo (heb nog geen humbucker-gitaar)

Danny Drug
16 oktober 2006, 20:08
ik flikker er EMG's 81 of 60 in dus het gaat mij meer om de hals en body..

misschien moet ik dat dus meerekenen in mijn review :)

Hector_Tsolodimos
16 oktober 2006, 20:58
ik flikker er EMG's 81 of 60 in dus het gaat mij meer om de hals en body..

misschien moet ik dat dus meerekenen in mijn review :)
dat zou zonde zijn voor de looks... de zebra elementen zijn namelijk uber cool
maar het gaat uiteraard vooral om de sound..

Danny Drug
16 oktober 2006, 21:11
mm de zebra elementen vind ik juist wat minder... net lego waarbij je 2 zwarte stukjes niet kon vinden en dan maar 2 witte gebruikte...

DarknessAwaits
16 oktober 2006, 21:46
Overigens: ik heb de trem versie bij feedback geprobeerd en dat vond ik écht niet lekker spelen, vreemd genoeg. Voor m'n gevoel was de brug gewoon te laag voor die toch al vlakke gitaar. Je zou zeggen dat het met een normale superstrat (ibanez) met floyd hetzelfde verhaal is, of misschien nog erger... maar daar heb ik er totaal geen last van.

En de zebra elementen is 1 van de goede punten qua uiterlijk wat mij betreft, het geeft 'm een veel luxere en interessantere uitstraling.

Slevin
16 oktober 2006, 22:35
volgende week ga ik ff naar feedback prsjes proberen.. zal kijken of hij daar staat

zou cool zijn :)

Rewind
16 oktober 2006, 23:28
Ik zou toch voor nickel covers gaan, zou heel chique staan op deze gitaar denk ik.