PDA

View Full Version : come as you are play-alikes



Jennifer
3 september 2002, 14:00
Eergistere begonne met mijn spiksplinternieuw gitaar ( whoehoe finally ! )en kzoek zo wa van die oersimpele ( alé voor jullie is da oersimpel :smile: ) liekes à la come as you are of be like that van 3 doors down alé da niveau dus. En nu dak toch bezig zijn kan der iemand mij is zegge wa hammer-ons en pull-offs zijn pls ? Thnx

Fluffy
3 september 2002, 14:04
hammer ons : als je die vinger op de 5de fret hebt staan en 'hamert' naar de 7de zonder de snaar aan te slaan

pull-offs: hetzelfde alleen ga je van de 7de naar de 5de.

Fluffy
3 september 2002, 14:08
en probeer eens wat nummers van de nirvana unplugged CD. bijv de intro van the man who sold the world --> -2-2-2-0-2h3p2-0

The Pete
3 september 2002, 14:32
Zeg Jenny
Is heel plezant datterok Vlamingen op di forum ronddwale, mar zoudoe taalgebruik un bietje kunne aonpasse aan da van d Ollanders
As w allemaol in ons dialect ginge klappe zou ut toch un zooitje worre

Jennifer
3 september 2002, 14:47
Op 2002-09-03 14:32, schreef The Pete:
Zeg Jenny
Is heel plezant datterok Vlamingen op di forum ronddwale, mar zoudoe taalgebruik un bietje kunne aonpasse aan da van d Ollanders
As w allemaol in ons dialect ginge klappe zou ut toch un zooitje worre


The name is Jennifer ( oei engels... da verstaan ze hier misschien ni )

Boer Bavo
3 september 2002, 15:41
Op 2002-09-03 14:32, schreef The Pete:
Zeg Jenny
Is heel plezant datterok Vlamingen op di forum ronddwale, mar zoudoe taalgebruik un bietje kunne aonpasse aan da van d Ollanders
As w allemaol in ons dialect ginge klappe zou ut toch un zooitje worre


Mannekes mannekes... Als we mekaar maar verstaan zeker, da's toch het belangrijkste, niet? :smile:

Jennifer
3 september 2002, 17:21
voilà ( oei frans :smile: ) boer bavo ge hebt gelijk maar verdraagzaamheid is zeldzaam tegewoordig... ( en zó onleesbaar is mijnen tekst bijlange ni zenne, ' van een mug een olifant maken ' noeme ze zoiets ) maar soit ( god seg weeral frans, polyglotte ik toch ( en dan nog een moeilijk woord erbij ook... hoor die hersenen kraken ))...

gershwin5150
4 september 2002, 01:53
Maareh belgen hebben toch min of meer dezelfde spellingsregels als in nederland? Tenminste dat dacht ik :s
Of typen jullie alles precies zo als je het uitspreekt? Want er staan wel erg kromme woorden in je zinnen hoor...

Jennifer
4 september 2002, 15:27
Der zijn mense die blijkbaar toch ni struikele over mijn "kromme woorden" en die gewoon reagere maar as ge u deraan stoort, leest dan nix nimmer van mij hé. En ik weet ni hoe het daar in holland zit hé maar as iederéén daar A.N. spreekt ( turbotaal buiten beschouwing gelate ) dan is me da toch wreed saai want dialecten zijn juist fijn. En dit nog terzijde : het AN is ontstaan uit dialecten en niet omgekeerd.

JV
4 september 2002, 15:45
di·a·´lect (het ~)

1 de bijzondere spraak van een streek of plaats, voor zover deze afwijkt van de algemene landstaal => tongval, streektaal, patois, gewesttaal


dialect gaat dus over de uitspraak. niet over het schrijven.

maargoed
probeer eens dingen als the offspring (dirty magic is erg leuk). misschien is Acda & de Munnik iets voor jou. zijn allemaal erg leuke nummers om mee te beginnen

The Pete
4 september 2002, 15:51
Allee Jen,
Ge zijdok van den rappe op oewe voetuitsteekseltjes getrapt, mar versta me nie verkeerd, ik zijn dol op dialecte, mar ik ad un bietje compassie mee die echten Ollanders van bove die grote sloot
Verder waar ik gewoon un bietje aan t dolle.
Je hebt al antwoord op je vraag denk ik:
pull-off: een toon voortbrengen door met een vinger van je linkerhand naar beneden van de snaar af te trekken
hammer-on: een toon voortbrengen door een vinger van je linkerhand met kracht op een snaar te zetten.
Als je beide technieken combineert kun je een snelle opeenvolging van tonen krijgen.

Jezus, dit was m'n eerste echt serieuze reactie, Jennigirl, je hebt wel wat teweeggebracht.

Jennifer
4 september 2002, 16:12
Ik ben helemaal ni op mijn voetuitsteekselkes getrapt ( ik zal mijn energie wel in iets anders steke, sukkele met mijn gitaar bvb :smile: ), ik ben het gewoon beu da sommigen zitte te zage over dinge die nix terzake doen ( zoals zitte zevere of ge dialect spreekt of schrijft mense toch :smile:). Bij de weg ik heb nog een maand verlof ( wegens aanvatting studies unief ) dus het laatste waarkik meneige met bezig wil houde is ambras make en zeker ni op een forum. En wa die serieuze reactie betreft, ik heb mijn goei daad voor vandaag ook weeral gedaan ( nu moetek geen oud menske helpe oversteke ).

Ic3gl0vE
8 september 2002, 16:22
ja maar als jij nou gewoon nederlands praat dan hoeven wij niet alles voor onszelf te vertalen en heb je meer kans dat je antwoord op je vragen krijgt :smile:

Jennifer
8 september 2002, 17:09
Ik typ nog altij geen arabisch manne, ni overdrijven hé. Ik dacht toch da hier gitaar en stuff nét iets primeerde over geleuter over de nederlandsche taal ma blijkbaar dus ni. Maar tis goe ik post ier nix nimmer want ik heb der echt geen goesting meer in ( ni da ik kwaad ben maar ik ben het gewoon moe ). Nog ne merci aan de mense die mij wel hebbe geholpe !

gershwin5150
9 september 2002, 01:52
eeeh wat is goesting?

Boer Bavo
9 september 2002, 01:56
Goesting hebben in iets = zin hebben in iets....

Fenisi
9 september 2002, 12:43
Jennifer zullen we trouwen?

Jennifer
9 september 2002, 13:14
De pest is dat er altij ne mail komt as iemand iet heeft gepost en da ik dan moreel verplicht ben om is een blik te werpe ( tzou ma is iet interessant kunne zijn ) ma dan kom ik ier en lees ik de toch wel erg productieve bijdrage en moetek toch ff reagere ( tis erg ma ik kan het ni late ). Het woord GOESTING staat ongelofelijk maar waar in ons aller groen boekje ( oftewel woordenlijst der nederlandse taal ) en is een aanvaard A.N. woord en géén dialect. Voilà ik heb gesproken :smile:
P.S. Fenisi, as gij alles betaalt :smile:

The Pete
9 september 2002, 14:34
en dat noemen wij het Heintje Davids effect: eerst zeggen dat je noooooit meer gaat posten en het dan toch nog een keer doen.
P.S. Als je toch zo trouwlustig bent, trouw dan maar met mij (ik betaal alles)
b.t.w. We moeten oppassen dat dit topic niet verplaatst gaat worden naar 'biertje erbij'

Harry
9 september 2002, 15:44
het zijn niet altijd de Nederlanders die zuinig zijn, blijkbaar....

Jennifer
9 september 2002, 16:36
The Pete : 1. Mense die gewoon zitte te zage, negeer ik gewoon ma as ze dingen zegge die op nix slage dan moet ik een weerwoord zette, der is iet in mij da da ni gewoon ongemoeid kan late ( vo de simpele zielen onder ons : vgl met jeuk, ge wilt ni krabbe ma uiteindelijk doet ge het toch :smile: ) dus het spijt me énorm da ik me ni kon inhoude. 2. Ik ben helemáál ni trouwlustig.
Harry : Hollanders zijn ni zuinig die zijn gierig das een groot verschil :smile:

Ibanez S270
12 september 2002, 11:34
Kijk eens op http://www.rawktabs.com daar staan veel tabs, je kunt zelf kijken welke je moeilijk of gemakkelijk vind

Jennifer
12 september 2002, 14:55
merci Ibanez S270, goeie site !

Jahe
6 oktober 2002, 16:58
Keb goesting an 'n zakske frieten.

Martin
7 oktober 2002, 11:21
Hehe ik ook :grin: en bedankt ibanez goeie site!(voor later dan kan nog nie spelen)