PDA

View Full Version : Keiper Gitaren



dacrow
2 augustus 2005, 10:32
Iemand ervaring met dit replica merk ?
Heb onlangs op een Les Paul Replica gespeeld van 200 € ,heb nog nooit op een echte gespeeld maar volgens mij klonk ie wel ok

BassAgent
2 augustus 2005, 11:24
Ik heb ook op de LP na-aper gespeeld, en het klonk naar stront en er zaten tal van afwerkingsfouten in. Gitaren van het formaat Stagg zou ik zeggen.

Franc
2 augustus 2005, 11:57
Nog slechter dan Richwood dus? :D








:roll:

BassAgent
2 augustus 2005, 14:49
Vele malen :wink:

almarvk
2 augustus 2005, 14:55
1 van de redenen dat het irritant is om te speuren op speurders...

Jax
2 augustus 2005, 15:39
1 van de redenen dat het irritant is om te speuren op speurders...

+23452523

wiltin
11 september 2005, 09:04
Ben wel benieuwd of er inmiddels mensen zijn die die dingen in de hand gehad hebben je wordt er mee overspoeld op marktplaats en Ebay.
Kan het nog slechter dan Stag dan??? :cool:

Walternativo
11 september 2005, 11:26
hehehe iedereen ff op stag zeiken! Jeej :)

Mitch
11 september 2005, 11:36
Ik zag 'm ook op Marktplaats staan. Daarna nog even gekeken op Harmony Central of iemand er wat over geschreven en had en ja hoor.... afwerkingsfouten tot en met, flut pick ups, alles d'r op en d'r aan.

olaf reijnders
11 september 2005, 11:52
Een budgetgitaar uit China of Indonesie ofzo kan ik mij wel indenken. Lagelonenland. Maar als je een budgetgitaar in een "gewone" land als Duitsland wil maken, kan het toch nooit wat worden? Ik bedoel; als er weinig mensen aan te pas komen, en dat verwacht ik dan, kan je toch op het gebied van afwerking en/of hardware nix verwachten?

Raytheman
11 september 2005, 12:06
Dat moet je iets genuanceerder zien..Ook in duitsland-en dan met name oost-duitsland en polen verdienen de mensen niet zo veel- kijk maar naar al die poolse werknemers die hier hun heil komen zoeken.
Vaak zijn het echter wél goede handarbeiders. Er wordt alleen helaas op materiaal bezuinigd en de productie moet hoog zijn; vandaar de mindere kwaliteit. Een bedrijf als Shamray doet het dan veel beter. Niet bezuinigen op materiaal of hoge productie, wél vaklieden in dienst nemen :-)

d'oh
11 september 2005, 12:18
ja maar shamray gitaren zijn ook niet goedkoop he

keiper is gewoon stront

olaf reijnders
11 september 2005, 12:18
Wat ik dus niet begrijp is dat er weer zo'n baggermerk op de markt kwakken die nog slechter zijn dan Stagg (!) terwijl de markt overspoeld wordt door gitaren die wel redelijk zijn voor een schappelijke prijs. Een hopeloze onderneming!

pimmetje
11 september 2005, 12:47
Ach... of 't hopeloos is weet ik niet.
Zo lang er lui zijn die liever een paar honderd euro weggooien dan een paar honderd meer neertellen voor een goede gitaar, zal die onderneming 't best vinden.

Maar ik hoef er idd geen :D.

djgitarist
13 september 2005, 12:12
ik vind het juist een goede ontwikkeling dat er meerdere merken komen.

in dit geval is het een instap-merk, nou en? toen ik 10 jaar geleden begon was de enige gitaar waar ik uit kon kiezen een squier stratocaster of een vantage sg model.

Als ik kijk hoeveel keus er nu is voor beginners dan ben ik jaloers!

Franc
13 september 2005, 12:24
Ach... of 't hopeloos is weet ik niet.
Zo lang er lui zijn die liever een paar honderd euro weggooien dan een paar honderd meer neertellen voor een goede gitaar, zal die onderneming 't best vinden.

Maar ik hoef er idd geen :D.

Dit is altijd heel makkelijk gezegd....vooral door mensen die blijkbaar het geld voor het oprapen hebben, maar bekijk het eens andersom:
je wilt (bijvoorbeeld) heel graag een Les Paul hebben, maar om direct 2000 euro neer te tellen?? Dan koop je voor 400/500 euro toch wat makkelijker een 'kloon'.

Die 'paar honderd euro meer' zijn er in de praktijk altijd minimaal 1000 en misschien is dat voor een student met een ruime stufi goed te betalen :roll: maar voor een hardwerkende huisvader ligt dat toch ff anders....

Ik verwelkom merken als Keiper, Richwood en zelfs Stagg.... voor ieder merk is er een markt (dat blijkt wel, anders zouden ze al lang een zachte dood zijn gestorven).

olaf reijnders
13 september 2005, 12:28
Stagg en Richwood bestaan niet zo lang, hoor.

fred dons
13 september 2005, 12:54
dubbel post

fred dons
13 september 2005, 12:55
richwood en stag bestaan als merk al weer een tijdje hoor (richwood is begonnen als een highend line gemaakt door Martens in Polen voor Bas van de Broek en Stag heeft zich altijd al aan de onderkant van de markt begeven)
de laatste tijd zie je wel met met name stag, keiper en in iets mindere mate richwood, dat deze merken sterker door online dealers gepushed worden waardoor ze recent zichtbaarder in de markt geworden zijn
(wat de reden ook is dat met minder plezier speurders.nl etc afstruin)

bram123
13 september 2005, 16:13
Die 'paar honderd euro meer' zijn er in de praktijk altijd minimaal 1000 en misschien is dat voor een student met een ruime stufi goed te betalen :roll: maar voor een hardwerkende huisvader ligt dat toch ff anders....



ik weet niet over welke stufi jij het hebt, maar de stufi die ik ken is niet ruim.

Franc
13 september 2005, 16:20
Die 'paar honderd euro meer' zijn er in de praktijk altijd minimaal 1000 en misschien is dat voor een student met een ruime stufi goed te betalen :roll: maar voor een hardwerkende huisvader ligt dat toch ff anders....



ik weet niet over welke stufi jij het hebt, maar de stufi die ik ken is niet ruim.

Je begrijpt misschien de ondertoon niet?

Anders_Destium
13 september 2005, 16:27
Ik begrijp vooral dat je het niet kunt laten om uit het niets Richwood bij het topic te halen en dat je het daarna nodig vindt om te gaan klagen over mensen die meer (kunnen) betalen voor gitaren. Ieder zijn hobby natuurlijk, maar dan ben laat je je toch wel meer dan een beetje kennen...

Franc
13 september 2005, 16:31
Gelukkig Anders :D ik dacht al waar blijf je.

Het gaat mij hier niet om RW. Branden met die rotzooi, ik dacht ook dat het merk al eerder was genoemd.
Waar het mij om gaat is dat er altijd wordt geroepen: 'voor een paar honderd euro meer' en dat is gewoon niet eerlijk. Het verschil is velen malen groter, zo groot dat de gemiddelde arbeider wel 10x na zal moeten denken voor ie zoveel geld op tafel legt.

Maar daar zal jij geen last van hebben, bij jou ligt het waarschijnlijk voor het oprapen.

Ieder zijn hobby idd.

Franc
13 september 2005, 16:39
..en dat je het daarna nodig vindt om te gaan klagen over mensen die meer (kunnen) betalen voor gitaren...

Misschien moet je toch maar eens wat beter leren lezen.
Ik klaag niet.
Ik laat me uit over de veel gebruikte opmerking 'voor een paar honderd euro meer'.
En dat er mensen zijn die kapitalen uitgeven aan gitaren, mij een zorg, ik hoop het ook ooit nog eens te doen :)
Maar die moeten niet gaan roepen dat je beter 'een paar honderd euro meer' uit kunt geven dan 'een paar honderd euro weggooien'.
Je kunt niet in iemand anders portemonnee kijken.

ijzerbroot1
13 september 2005, 22:50
Ik heb ook sinds kort een Richwood LP. En ik ben blij dat er zulke gitaren zijn voor dat geld. Vroegah kon je voor ongeveer 450 piek een gitaar kopen die was gemaakt van multiplex met tuners van pisbakkenstaal....

Ik chargeer misschien maar feit is dat de budget gitaren steeds beter worden. Het komt neer op: alle waar naar zijn geld, en bij Richwood krijg je gewoon belachelijk veel waar voor je geld! Okee, je moet ze zeker niet blind kopen en er een goeie uitpikken maar dan heb je een knap gitaartje!

Ik kan me geen gitaar veroorloven van een euro of 600. Duurdere merkgitaren zijn zowiezo meestal gemaakt van beter materialen (hout, pickups enz) en je zal het er absoluut aan afzien en horen.

Keiper gitaren zie ik ook regelmatig voorbij komen maar nog nooit bespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. Zag wel laatst een blueburst en dat zag er toch erg ok uit.

Zeker voor de financieel minder bedeelden is het gitaaraanschafklimaat gunstig!

:razz:

AART
13 september 2005, 23:00
Richwood moet maar goed zijn! :D


(komt er een aan volgende week :) )

Kim Wilson
14 september 2005, 08:39
..en dat je het daarna nodig vindt om te gaan klagen over mensen die meer (kunnen) betalen voor gitaren...

Misschien moet je toch maar eens wat beter leren lezen.
Ik klaag niet.
Ik laat me uit over de veel gebruikte opmerking 'voor een paar honderd euro meer'.
En dat er mensen zijn die kapitalen uitgeven aan gitaren, mij een zorg, ik hoop het ook ooit nog eens te doen :)
Maar die moeten niet gaan roepen dat je beter 'een paar honderd euro meer' uit kunt geven dan 'een paar honderd euro weggooien'.
Je kunt niet in iemand anders portemonnee kijken.
+100

Zonet las ik ook een stukkie hier op het forum waar Aron Maiden vragen had over een Fender met Squier hals die €500 moest kosten. Toen werd hem eerst gezegd dat ie voor die 500 Eu wel andere mooie gitaren kon kopen. Vervolgens kon ie ook wel kijken naar een Highway 1, stonden nieuw voor zeshonderd-nogwat. Maar dat moest ie volgens een ander niet doen, dan moest ie maar doorsparen voor een echte USA...

Hallooooo! Zo werkt het dus meestal niet, want dan had iedereen wel een dure gitaar...

Laten we blij zijn dat er in elke prijsklasse een gitaar te vinden is. Je zegt tegen iemand die een Kia wil kopen toch ook niet: spaar nog effe verder, dan kun je straks een Mercedes kopen?



Disclaimer: Merknamen zijn volstrekt willekeurig gekozen. Overeenkomsten met de werkelijkheid berusten op louter toeval. Voor mensen die zich op welke manier dan ook aan de tekst storen, kan de directie slechts de schouders ophalen. :-D

bram123
14 september 2005, 14:32
allemaal waar wat hier wordt gezegd. Sterker nog, ik heb helemaal geen elaktrische gitaar ik ben al jaren aan het sparen tot ik een customshop LP kan kopen.

Anders_Destium
14 september 2005, 14:38
Maar daar zal jij geen last van hebben, bij jou ligt het waarschijnlijk voor het oprapen.
.



Je kunt niet in iemand anders portemonnee kijken.

:???:

d'oh
14 september 2005, 18:08
ik dacht ook dat het merk al eerder was genoemd.

uhm, nee franc dat was een ander topic :-D

Franc
14 september 2005, 18:36
Maar daar zal jij geen last van hebben, bij jou ligt het waarschijnlijk voor het oprapen.
.



Je kunt niet in iemand anders portemonnee kijken.

:???:

Jongen, KUN jij eigenlijk wel gitaar spelen, of speur jij alleen maar hele dagen de verschillende fora af op zoek naar spelfouten en inconsistenties?

Anders_Destium
14 september 2005, 20:09
Ieder zijn hobby, ik heb er geen moeite mee om zo nu en dan een paar minuten te besteden aan het voorhouden van een spiegel bij mensen die dat hebben verdiend. Maar wat dat met gitaarspelen te maken heeft :???:

butters
14 september 2005, 20:20
ik word ziek van dat erectie-pillen-keiper-gespam op de tweedehandssites.